Find Nemo-spillet
Fra : Jonas W

Dato : 29-08-04 14:19

Hej

Jeg købte netop Find Nemo-spillet i en dansk version, på pakken står der
det virker til både mac og pc, men når jeg sætter cd'en i og
dobbeltklikker på den er det primært exe-, txt-, inf- og dll-filer som
kommer til syne. Sagt på en anden måde så ligner det mere en cd til
windows end en til mac.
I brugervejledningen står der at man bare skal dobbeltklikke på
Installer Find Nemo-ikonet men sådan et findes ikke.
Gode råd modtages med glæde.

Jonas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-04 16:04

In article <1gjactw.55j5a6klsgfsN%Jonas@in.no>, Jonas@in.no (Jonas W)
wrote:

> [...]
> I brugervejledningen står der at man bare skal dobbeltklikke på
> Installer Find Nemo-ikonet men sådan et findes ikke.

Det er vist desværre en kendt fejl. Den har været debateret på vist nok
Mediamac. Der er kun en Windows-version i pakken. Mac-udgaven af Find
Nemo er mig bekendt ikke blevet oversat.
Jeg blev også så glad, da jeg i sin tid så en reklamer fra
boghandleren med Find Nemo-spillet. I reklamen kunne man tydeligt se på
omslaget, at det var til pc og Mac, og det var oversat til dansk. Lige
efter så jeg førnævnte debat på vist nok Mediamac. Andre havde købt
spillet og kun fundet en Windows-version.
Når sådan et spil skal oversættes til dansk og markedsføres, er der
jo mange ting, der skal falde i hak. Jeg vil tro, at omslaget er blevet
designet og måske trykt, hvorefter det er blevet besluttet kun at lave
en Windows-version. Ved en fejl har man så ikke fået ændret omslaget.
Vi valgte at købe spillet til Playstation 2, men det er desværre ikke
så godt. Jeg læste senere en anmeldelse af det, hvor der stod, at
udgaven til pc var langt bedre. Spillet til Playstation 2 har nogle
skæve vinkler, så det er svært at svømme rundt, og dør man, skal man
starte helt forfra på hver bane. Det bliver man vanvittig af til sidst.
Kritikken gik også på, at det var for svært for små børn og for kedeligt
for store. Det er heller ikke mit indtryk, at mine to drenge på 4 og 9
år har brugt det ret meget. Og jeg prøver ellers altid at oppiske en
begejstret stemning herhjemme, når der kommer noget fra Pixar. Og
drengene er da også altid begejstrede for filmene.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jonas W

Dato : 29-08-04 19:06

> [...]
> designet og måske trykt, hvorefter det er blevet besluttet kun at lave
> en Windows-version. Ved en fejl har man så ikke fået ændret omslaget.

Tak for informationen. De kunne nu godt have spenderet et nyt omslag på
spillet, det ville have forebygget en del skuffelser.
Butikken bytter sikkert gerne spillet når nu indpakningen ikke svarer
til indholdet, men hvordan mon det er med omkostninger forbundet med at
bytte spillet ? (Jeg må nemlig sende det med post fra Norge).

Jonas

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-08-04 07:32

Jonas@in.no (Jonas W) writes:

> Butikken bytter sikkert gerne spillet når nu indpakningen ikke svarer
> til indholdet, men hvordan mon det er med omkostninger forbundet med at
> bytte spillet ? (Jeg må nemlig sende det med post fra Norge).

De vil helt sikkert gerne bytte spillet, det er nemlig en klar mangel
ved varen at den ikke kan bruges på Mac hvis der står det på
indpakningen.

Det det er en mindre ting, rent fysisk, skal du selv betale
transportomkostningerne i første omgang. Når sælger accepterer at der
er tale om en mangel ville han normalt skulle betale
transportomkostningerne, men om det også gælder fra udlandet ved jeg
ikke.

http://www.forbrug.dk/klage/3/fejl-og-mangler-ved-varen/transportudgifter/

eventuel hvis du har købt det via internettet eller på anden måde ved
fjernsalg:

http://www.forbrug.dk/klage/3/saerlige-salgsformer/fjernsalg-og-fortrydelsesret/

(næsten nederst).

Men ring til sælger og snak med ham, hvis han umidelbart er villig til
noget du er tilfreds med er det jo løst der. Ellers kan du ringe til
Forbrugernes Hus' hotline på 70 13 13 30 hver dag fra 9-12 og torsdag
desuden fra 15-19. De ved den slags.

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg