Navne på partitioner forsvundet
Fra : Finn Johannessen

Dato : 29-08-04 13:36

Kære NG,

i min G4 1,25Ghz/2Gb Ram har jeg to harddiske med hver en OS 9.2 og en
OS 10.3.5 partition. To problemer:

1. Når jeg arbejder på en af de to OS 10.3.5 partitioner og vil skifte
til en af OS 9.2 partitionerne (Systemindstillinger -> Startdisk), sker
der næsten altid det at computeren bliver hængende ved det grå roterende
tandhjul, hvorefter jeg må slukke og starte op igen, idet jeg holder
alt-tasten nede. Kan man mon gøre noget ved det?

2. Når jeg så (se ovenfor) slukker computeren fra den ene OS 10.3.5
partition (fra den anden OS 10.3.5 fungerer det normalt) og starter
igen, idet jeg holder alt-tasten nede, og skærmbilledet med de fire
partitionsikoner kommer frem, så har de to OS 10.3.5 partitioner her -
og kun her - mistet deres navne (harddisk-billederne er der og de to OS
9.2 partitioner vises normalt).

Jeg har forsøgt mig med at reparere disktilladelser, reparere med
diskværktøj og med at genopbygge med DiskWarrion, men altså uden held.

Computeren fungerer i øvrigt uden problemer, men de to nævnte ulemper
ville jeg gerne være foruden. Mon nogen kan hjælpe?

Mvh
Finn Johannessen

--
Finn Johannessen - DK 1900 Frederiksberg C