Monster iClean
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-08-04 18:46

Hejsa,

Jeg har købt en Monster iClean pakke fra Apple Store og vil lige
fortælle, at det virker helt fint.

Det er til at rengøre TFT-skærme og jeg var selvfølgelig lidt nervøs
da jeg første gang skulle spraye det på min TFT-skærm! Det er smart
lavet da det ikke løber ned at skærmen, men bliver sidende, hvor det
blive sprøjet på.

Jeg har selv være i tvivl om, hvad der er godt til at rense
TFT-skærme, men dette virker altså. Det er langt fra billigt, men det
er vel heller ikke så tit man har brug for det. Der medfølger også to
pænt store klude, som man skal bruge. De kan jo også bruges til at
fjerne støv imellem de rigtige rens.

Jeg har prøvet det på min Samsung 193t og min 12" iBook G4.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-04 09:12

In article <jvs602-ej7.ln1@osxserver.rfn.dk>,
René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> da jeg første gang skulle spraye det på min TFT-skærm! Det er smart
> lavet da det ikke løber ned at skærmen, men bliver sidende, hvor det

Jeg har også købt en iClean pakke, da jeg alligevel skulle have nogle
andre ting fra Apple Store. Jeg har bare ikke nænnet at pakke den ud
endnu. Pakken er plastret til med Mac OS logoer. Det er ligesom, når man
køber et kabel, der forbinder en iPod med et stereoanlæg. Jeg kan til
dels godt forstå Mac OS logoerne der, men hvordan i alverden kan
skærmrens være Mac-kompatibelt? Hvis man bruger det på en Windows-pc,
smelter den så? Det kunne selvfølgelig være meget smart, men alligevel.
Jeg studsede også lidt over navnet, for der har lige været om omtale
på Mediamac af et program fra Aladdin ved navn iClean.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-04 09:29

> Jeg har også købt en iClean pakke, da jeg alligevel skulle have nogle
> andre ting fra Apple Store.

du mener vel " da du ikke kunne finde rud af hvad du ellers skulle
købe"?

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-04 16:25

In article <kng802-m11.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> du mener vel " da du ikke kunne finde rud af hvad du ellers skulle
> købe"?

Ssshhh!
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-04 17:14

> Ssshhh!

Du er bange for at fnullergøj inddrager VISA kortet?

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-04 19:00

In article <jub902-kh3.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> Du er bange for at fnullergøj inddrager VISA kortet?

Netop. Hidtil er det lykkedes mig at få lov til at stå for regnskabet.
Vi skulle nødig have, at hun begynder at nærlæse det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-08-04 12:53

> Netop. Hidtil er det lykkedes mig at få lov til at stå for regnskabet.
> Vi skulle nødig have, at hun begynder at nærlæse det.

LOOOOOOOL .............. skal nok lade være at sige noget!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-04 10:36

On Mon, 30 Aug 2004 13:52:45 +0200, Lone Schmidt wrote:

> LOOOOOOOL .............. skal nok lade være at sige noget!

tal for dig selv! Jeg vil begynde at overveje hvad den kære dr brevkasse
finder rimeligt at købe til mig fra Applestore.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-08-04 18:11

> Ssshhh!

selverkendelse er en stor egenskab

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-08-04 13:05

> [...]
> skærmrens være Mac-kompatibelt? Hvis man bruger det på en Windows-pc,
> smelter den så? Det kunne selvfølgelig være meget smart, men alligevel.

Mon ikke at produktet også bliver solgt i en anden indpakning til
resten af markedet? De har helt klart valgt denne indpakning for at
være mere tillokkende overfor Mac-brugerne, for det ligner jo næsten
noget der kommer fra Apple.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 29-08-04 13:50

René Frej Nielsen wrote:

> [...]
> fjerne støv imellem de rigtige rens.
>
> Jeg har prøvet det på min Samsung 193t og min 12" iBook G4.

Hvad indeholder skærm-rensevæsken? Står der det?

Apple anbefaler ellers at man bruger vand, men nogle gange -- når man
har børn -- kommer der pletter af en mere vandresistent type på ens skærm.

--Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-08-04 14:38

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Hvad indeholder skærm-rensevæsken? Står der det?
>
> Apple anbefaler ellers at man bruger vand, men nogle gange -- når man
> har børn -- kommer der pletter af en mere vandresistent type på ens skærm.

På behændigvis kommer de ikke ind på, hvad det indeholder. Det er jo
nok noget ganske simpelt som stort set ingenting koster, men det har
man som forbruger jo ingen chance for at tjekke.

De skriver på beholderen:

"Alcohol-free, ammonia-free solution safely removes dust, dirt and
fingerprints from computer screens. Special polymer helps protect
surfaces without dripping, streaking or staining"

Det lugter lidt, så det er ikke rent vand, og det løber overhovedet
ikke, så et eller andet er der altså i.

Jeg købte den store til 200 kr. så det er bestemt ikke billigt:

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/Mu5OpS7P1A5E3uskYtB03HJCg5l/5.0.9.1.0.6.25.7.11.1.3>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-04 14:50

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> De skriver på beholderen:

> "Alcohol-free.

øv...

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 29-08-04 16:05

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> øv...

Du kan sikkert få alkohol billigere i et supermarked -- sikkert blandet
med noget der smager bedre.

Men det kunne være man skulle smide rensevæsken i en gaskromotograf.

--Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-04 16:28

In article <9q2902-cjo.ln1@osxserver.rfn.dk>,
René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote:

> Det lugter lidt, så det er ikke rent vand, og det løber overhovedet
> ikke, så et eller andet er der altså i.

Og det er i hvert fald godt. Nu har jeg prøvet det. De berømte mærker,
som tasterne efterlader på skærmen af en PowerBook, er helt væk. Det er
også rart, at det ikke løber. Ellers er det jo en god regel, når man
rengør fintfølende elektronik, at man sprøjter rensevæske på kluden og
ikke på genstanden. Man risikerer nemlig, at væsken løber et forkert
sted hen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 30-08-04 08:06

In article <9q2902-cjo.ln1@osxserver.rfn.dk>,
René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote:

> <http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/Mu5OpS7P1A5E3usk
> YtB03HJCg5l/5.0.9.1.0.6.25.7.11.1.3>

Sorry!

For security and privacy reasons, your session has timed out.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-04 08:38

In article <christian.bech-68583F.09060130082004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Sorry!
>
> For security and privacy reasons, your session has timed out.

Ja, man kan ikke lave henvisninger til Apple Store. Du kan bare søge på
iClean eller gå ind under Cool bits. Det findes sikkert også flere andre
steder på Apple Store. Det gør de fleste ting vist.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-08-04 11:20

> Ja, man kan ikke lave henvisninger til Apple Store. Du kan bare søge på
> iClean eller gå ind under Cool bits. Det findes sikkert også flere andre
> steder på Apple Store. Det gør de fleste ting vist.

Jeg tænkte nok, at det ikke ville virke. Jeg fandt det under Displays.

Fra : Christian Bech

Dato : 30-08-04 12:19

In article <news-DC061C.09375430082004@news.tele.dk>,
> [...]

> iClean eller gå ind under Cool bits. Det findes sikkert også flere andre
> steder på Apple Store. Det gør de fleste ting vist.

Det var ikke fordi jeg ville have det - jeg tilhører vist ikke
iClean-segmentet. jeg ville bare benytte muligheden for at bitshe over
linket

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-04 20:33

In article <christian.bech-B4BF8F.13185330082004@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> Det var ikke fordi jeg ville have det - jeg tilhører vist ikke
> iClean-segmentet. jeg ville bare benytte muligheden for at bitshe over

Lidt renlighed skader nu ellers ikke
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 06-09-04 14:17

In article <news-ED9C59.21332330082004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Lidt renlighed skader nu ellers ikke

den bad jeg vist om.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-04 23:42

In article <christian.bech-EF8332.15171306092004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> den bad jeg vist om.

Har jeg i øvrigt sagt, at jeg er begyndt at bruge det der iClean, og det
er bare rigtig, rigtig godt? Selv de berygtede tastaturmærker på skærmen
på min PowerBook er pist væk. Og min Palm og børnenes Game Boy'er har
aldrig haft så klare skærme.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 08-09-04 20:43

In article <news-F237C8.00420108092004@news.tele.dk>,
> [...]

> er bare rigtig, rigtig godt? Selv de berygtede tastaturmærker på skærmen
> på min PowerBook er pist væk. Og min Palm og børnenes Game Boy'er har

det gør Screen Clene også. Og så kan den også fjerne tjære på skoene og
desinficere toiletterne, hvis man er så uheldig at komme på arbejde
dagen efter julefrokosten. Desværre er min arbejdsplads nu gået over til
Impega nettoyant pour ecrans, filtres et surfaces vitreés.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-09-04 21:35

> [...]
> er bare rigtig, rigtig godt? Selv de berygtede tastaturmærker på skærmen
> på min PowerBook er pist væk. Og min Palm og børnenes Game Boy'er har

Det er ellers noget af en salgstale, Henrik. Måske kunne jeg overtale
dig til at demonstrere det på vores nøste Macmøde? Skærmen på min PB har
ikke været renset i flere år, og den trænger en smule

(Kan iClean også fjerne tobaksfarven fra tænderne er jeg en sikker
køber) ;-P

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-04 00:11

In article <1gjv9mg.1xx3cre11qzqsxN%Mich@noget.invalid>,
Mich@noget.invalid (Mich. Ottosen) wrote:

> [...]
> har ikke været renset i flere år, og den trænger en smule
>
> (Kan iClean også fjerne tobaksfarven fra tænderne er jeg en sikker

Jeg tager noget ståluld med.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-09-04 08:31

> Jeg tager noget ståluld med.

LOOOOL!

Husk lidt sandpapir, det er også godt til stride tilfælde...... korn 80!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-08-04 15:58

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Apple anbefaler ellers at man bruger vand, men nogle gange -- når man
> har børn -- kommer der pletter af en mere vandresistent type på ens skærm.

Jeg anbefaler: Mikrofiber klud hårdt opvredet i lunkent postevand: Tager
alt, med lidt gnideri også det håndfedt, som altid kommer på tastaturet.
Selv skærmen synes det er rart (gennemprøvet på iBook + iMac)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie