Ny HD til den bærbare ?
Fra : Tom

Dato : 27-08-04 23:51

Jeg har en tibook og vil gerne have en ny større HD I den..
Nogen her der har en god ide til hvordan man gør det "lettest"..
Jeg tænker på.. Er det feks. Muligt at købe den ny HD.. Lave en kopi af
denne og så overføre den til den anden HD, ex via en extern FW box..
Mener at jeg læste om en der havde prøvet dette..
Findes der overhovedet FW boxe, der kan "håndtere" de små interne diske fra
de bærbare.. ( er de dyre.. Skal blot bruges til at kopiere HD !)
Ideeer modtages gerne !!
Tom

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-08-04 00:26

On Sat, 28 Aug 2004 00:50:48 +0200, Tom wrote:

> [...]
> denne og så overføre den til den anden HD, ex via en extern FW box..
> Mener at jeg læste om en der havde prøvet dette..

Ja, der findes programmer til det formål. Et af dem er dette:
http://www.bombich.com/software/ccc.html

> Findes der overhovedet FW boxe, der kan "håndtere" de små interne diske fra
> de bærbare.. ( er de dyre.. Skal blot bruges til at kopiere HD !)

De findes og de er ikke specielt dyre (find dem på edbpriser.dk). Du kan
så bagefter bruge boksen med den gamle HD i til backup, have filer med
dig rundt til andre osv.

--
MVH
osv...

Fra : Tom

Dato : 28-08-04 11:33

On 28/08/04 1:25, in article pan.2004.08.27.23.25.51.676983@mail.invalid,
"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote:

> [...]
>
> De findes og de er ikke specielt dyre (find dem på edbpriser.dk). Du kan
> så bagefter bruge boksen med den gamle HD i til backup, have filer med

næ de er ganske billige
Her sikkert fra det dyreste sted I landet at handle. Men de har altså altid
hvad der efter spørges..
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=154747