HP iPod bliver ikke blå
Fra : Henrik Münster

Dato : 27-08-04 21:52

HP's iPod bliver ikke blå men hvid, da det er den farve, folk forbinder
med en iPod:

<http://www.forbes.com/feeds/ap/2004/08/27/ap1521949.html>
<http://h10049.www1.hp.com/music/us/en/index_flash.jsp>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-08-04 01:15

> HP's iPod bliver ikke blå men hvid, da det er den farve, folk forbinder
> [...]

Jeg har lidt svært ved at se, hvad der adskiller denne HP iPod fra
Apple's? Hvis der bare står HP på bagsiden, hvad er så ideen?

Hvorfor sælger de ikke bare Apple's egen iPod?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-04 10:23

In article <idv402-2fr.ln1@osxserver.rfn.dk>,
René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> wrote:

> Jeg har lidt svært ved at se, hvad der adskiller denne HP iPod fra
> Apple's? Hvis der bare står HP på bagsiden, hvad er så ideen?
>
> Hvorfor sælger de ikke bare Apple's egen iPod?

Det gør de jo i princippet også. Idéen er vel, at man kan købe den i
HP's webshop og forhandlere. Apple kan man jo ikke købe så mange steder.
Samtidig er det en del af aftalen, at HP's computere bliver leveret med
iTunes, og for købere af HP er iTunes Music Store bare et klik væk. De
fleste vælger trods alt den nemme løsning og bruger de indbyggede
programmer, så Apples iTunes Music Store får pludselig en meget større
kundekreds. Og HP håber vel på at få et smartere og mere moderne image
og lokke nogle af de unge kunder til.
Jeg tror i øvrigt ikke, der er FireWire-kabel med HP's iPod. Til
gengæld laver HP nogle etiketter, man kan printe noget smart på og
klistre på sin iPod. Så får den et personligt udseende.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-08-04 12:55

> [...]
> programmer, så Apples iTunes Music Store får pludselig en meget større
> kundekreds. Og HP håber vel på at få et smartere og mere moderne image

Jeg forstår bare ikke den store virak omkring denne HP iPod. De sælger
præcist samme maskine, måske bare med et nærmest usynligt HP logo på
bagsiden. Det er da fint nok for Apple, men hvorfor at HP er så stolte
over det og gør det store ud af det, undrer mig. De kunne jo bare
reklamere og sælge Apple's iPod pakke og stadig bundle softwaren på
deres maskiner.

> Jeg tror i øvrigt ikke, der er FireWire-kabel med HP's iPod. Til
> gengæld laver HP nogle etiketter, man kan printe noget smart på og
> klistre på sin iPod. Så får den et personligt udseende.

Hmm... og det er fedt?

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-04 09:37

In article <0e8602-ut2.ln1@osxserver.rfn.dk>,
> [...]

> så stolte over det og gør det store ud af det, undrer mig. De kunne
> jo bare reklamere og sælge Apple's iPod pakke og stadig bundle

Jeg vil heller ikke påstå, at jeg forstår det helt. Det er noget med
marketing. Den almindelige forbruger, der har valgt HP, og som kun har
et meget overfladisk kendskab til Apple, vil være langt mere tilbøjelig
til at købe en musikafspiller, der sælges af HP som originalt tilbehør
til computeren. På samme måde som vi ofte er villige til at give lidt
mere for tilbehør med Apples mærke på. Man er mere tryg ved, at
produktet er understøttet og også vil være det efter et par
opgraderinger af firmware og styresystem.
I princippet er det pjat, men jeg tror også, det vil øge salget af
iPod og salget fra iTunes Music Store en hel del. Og deraf kommer meget
af virakken. Analytikere, journalister og investeringsrådgivere venter
sig meget af HP's iPod, og dermed kommer der meget omtale af sagen. Men
det er jo på det økonomiske område. Det er ikke forbrugerne eller
tekniske journalister, der venter sig meget, for i princippet er det jo
samme iPod.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-08-04 13:12

> [...]
> det er jo på det økonomiske område. Det er ikke forbrugerne eller
> tekniske journalister, der venter sig meget, for i princippet er det jo

Du har nok ret i ovenstående. Os der sagtens kan se hvad der foregår
på den tekniske side (at det altså er præcist samme produkt) er ikke
så begejstrede, men økonomerne ser anderledes på det og forventer det
helt vilde.

Det kunne da være rart om det blev en kæmpe forretning for Apple.