"Fejl: -6911. Apple sk
Fra : Jonas C. Voss

Dato : 11-05-01 11:02

Ja, det er altså hvad min G4/400 MHz OS 9.1DK med en 17" Studio Display
bliver ved med at fortælle mig efter opstart. Jeg vil give den ret i, at
noget er galt. Skærmen opdateres hele tiden, i ryk, hvilket manifesterer sig
ved, at både mus og tastatur er inaktive i et par sekunder, herefter virker
det som om "Finderen" blinker med øjnene (virker faktisk mest som om den går
i knæ), hvorefter endnu et par sekunder går med mus+keyboard inaktivitet, så
blinker "Finder" igen, og vupti så virker den igen. Det er MEGET
irriterende!!!

Oplevede samme problem for et par uger siden, hvor jeg prøvede at køre
Norton, diskførstehjælp og alle andre diagnostiske programmer jeg kunne
finde. De gav dog ikke nogen bud på hvad der var galt, sagde faktisk alle at
maskinen var i fineste orden.

Problemet opstod efter maskinen var tvunget i knæ af Entourage midt i en
mailmodtagelse (jeg har af den grund også kørt diverse anti-virus
programmer). Jeg genstartede ved at trykke på kabinettet, og så under
opstarten fik jeg en besked om der var en fejltype 10, og at den var
forårsaget af "Queue Watcher" (tilhører vistnok min Epson SC 580 printer).
Genstart igen, her fik jeg at vide der var en adressefejl. Genstart igen,
mus og keyboard livløse under opstart, men jeg kom da frem til skrivebordet,
hvor den så udviste den "sædvanlige" trang til at opdatere skærmen
fuldstændig uprovokeret. Det mærkelige var, at problemet forsvandt, uden at
jeg gjorde andet end at genstarte en helvedes masse gange.

Jeg har derefter rodet med alskens udvidelser, hvilket ikke rigtig har løst
noget, til gengæld har jeg stedfæstet fejlen til at ligge i skærmen, da jeg
nu har smidt keyboard og mus direkte i tårnet, og altså ikke i skærmens hub.
Dette har afhjulpet musedøden, men skærmen er stadig tosset med at opdatere
sig selv (hvis det virkelig er det den gør) hele tiden.

Så, ærede NG-læsere, er der nogen der har et bud på hvad der sker, og måske
også hvordan man løser det?

--
MVH Jonas

I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder.
- Steven Wright

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-01 14:02

In article <B721854D.629F%REMOVEjc@voss.tf>,
"Jonas C. Voss" <REMOVEjc@voss.tf> wrote:

> Så, ærede NG-læsere, er der nogen der har et bud på hvad der sker, og måske
> også hvordan man løser det?

Er der garanti på skærmen?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 11-05-01 14:22

11/05/01 15:02 - Martin Edlich [newsspam2@mail.edlich.dk] skrev:

> Er der garanti på skærmen?

Ja, men sagen har taget en spændende drejning. Alt virker nu som det skal,
og løsningen var noget lignende følgende:

1. Hev printer og tastatur-tilslutningen fra skærmens USB-hub, og satte dem
direkte i tårnet.
2. Genstartede, først uden udvidelser, derefter nogle gange hvor jeg
gradvist satte flere af dem til. Dette forløb uden problemer og
fejlmeddelelser.
3. Lukkede ned, satte tastatur og printer i skærmens hub igen, startede, og
nu lader den som om den har været flink hele tiden.

Nogle der har nummeret på Moulder og Scully?

--
MVH Jonas

What do batteries run on?
­ Steven Wright

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-01 14:33

In article <B721B415.62E1%REMOVEjc@voss.tf>,
"Jonas C. Voss" <REMOVEjc@voss.tf> wrote:

> Ja, men sagen har taget en spændende drejning. Alt virker nu som det skal,
> og løsningen var noget lignende følgende:

Skummelt. Jeg har haft lignende problemr med AppleVision 1710 skærme, og
der har det været "softwaren" i skærmen der skulle trylles med.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 11-05-01 14:52

11/05/01 15:32 - Martin Edlich [newsspam2@mail.edlich.dk] skrev:

> Skummelt.

Ja, yderst...

>Jeg har haft lignende problemr med AppleVision 1710 skærme, og
> der har det været "softwaren" i skærmen der skulle trylles med.

Kan det ikke også havde noget med hub'en i skærmen at gøre, eller...? Det
lod i hvert fald til at det var det der løste det (at jeg ikke tilsluttede
noget, og derefter tilsluttede det hele igen). Under alle omstændigheder, så
er fejlen kommet begge gange efter at Entourage hev hele systemet 6 fod
under. Derfor har jeg hentet Service Release 1, så nu kan det være det ikke
sker igen (fat chance)

--
MVH Jonas

My roommate got a pet elephant. Then it got lost. It's in the apartment
somewhere.
­ Steven Wright

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-01 15:24

In article <B721BB1C.62E8%REMOVEjc@voss.tf>,
"Jonas C. Voss" <REMOVEjc@voss.tf> wrote:

> Kan det ikke også havde noget med hub'en i skærmen at gøre, eller...?

Jeg har oplevet mærkligere ting end det med USB, så hvorfor ikke.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk