Den rette computer for mig?
Fra : msc

Dato : 26-08-04 22:37

Hej,

Jeg skal have ny computer og står mellem:

Power Mac G5 dual 2,0 GHz 1,5 GB, Geforce FX 5200 Ultra Grafikkort

eller

Powerbook 15" 1,5 GHz, 1,25 GB ram, 128 mb grafikkort og en 5400 rpm
harddisk.

Mine behov er:

Web - design/programmering
Flash - web
Photoshop/Illustrator - mest web, men også en gang imellem tryksager
Almindelig Office programmer
Safari, Mail osv.
Spil - jeg vil også gerne kunne spille lidt på den

Mit spørgsmål til jer er så - hvilken maskine synes I at jeg skal købe?

På forhånd tak!

/msc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-04 22:40

msc <spam@dotcph.dk> wrote:

> [...]

> harddisk.

> Mit spørgsmål til jer er så - hvilken maskine synes I at jeg skal købe?

Booken ... men det er nok mest fordi jeg hader at sidde ved et
skrivebord ... booken giver mig mulighed for at rykke migselv rundt i
huset/kontoret som jeg lyster ... uden at det går ud over min
produktivitet ... Hvis du vil have større skærme og udvidelses pladser
så er G5'eren nok bedre ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Tom

Dato : 26-08-04 22:46

Hvor meget plejer du at bruge en bærbar "forskellige steder"..??
Hvad siger "konen" til at der står sådan et "monstrum" et eller andet sted ?
Og hvad har du selv lyst til ?

Den stationære er hurtigst, kan opgraderes, og Udvides..
Meen
Jeg sidder selv på en ældre sag af en Tibook, og er egentligt godt tilfreds
med hastigheden..

Jeg vil stadig foreslå den stationære..
Det er lettere at forlade "arbejdet" på den måde..
( det er inde ved siden af)
Og så slipper du for hele tiden at slæpe den bærbare rundt I huset, fordi du
liiige skal lave noget, tjekke mail eller bare lige på en eller anden
side... på web..
skæg og snot for sig..
Skriver jeg mens jeg liige tjekker mail mens jeg er ude I køkkenet for at
lave mig en kop te... via min trådløse forbindelse..
Nix gå efter den stationære..
Tom

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-08-04 05:17

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Jeg vil stadig foreslå den stationære..

Jep - skriver jeg fra min iBook. Men arbejdsstillingen ved en bærbar er
elendig såfremt du ikke investerer i ekstra udstyr! Dine albuer, skuldre
og ryg vil lide hvis du arbejder meget fra computeren...

(jeg kompenserer på forskellig vis)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie