Bluetooth, Sms skrevet på Mac?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-08-04 08:10

Hej

Hvordan skriver og sender man en sms på computeren?

Under BT indstillinger på Mac, kan man vælge om det skal være krypteret,
bruger I andre dét?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-08-04 09:47

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hej
>
> Hvordan skriver og sender man en sms på computeren?
Adressebog -> Klik Bluetooth-knappen -> Vælg en person -> højreklik på
personens mobilnr.

En anden mulighed (som jeg foretrækker) er at installere programmet
BluePhoneMenu. Det giver mulighed for at gemme afsendte sms'er i
telefonens hukommelse, læse sms'er fra telefonens hukommelse m.m.
Og så er det freeware!

> Under BT indstillinger på Mac, kan man vælge om det skal være krypteret,
> bruger I andre dét?
Nej, men jeg ville nok overveje det, hvis jeg skulle bruge sådanne
funktioner i offentlige rum.

/Thomas

--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 26-08-04 09:49

Lone Schmidt wrote:
> Hej
>
> Hvordan skriver og sender man en sms på computeren?

Via Adressebog. Men der skal være aktiv forbindelse mellem telefon og
computer. Det gøres ved at klikke på blåtandssymbolet.

> Under BT indstillinger på Mac, kan man vælge om det skal være krypteret,
> bruger I andre dét?

Næh, egentlig ikke. Jeg ved heller ikke om min mobil understøtter det.
Jeg tror ikke risikoen er stor for at nogle skulle opsnappe dine
bluetooth-transaktioner eftersom rækkevidden er meget begrænset. Det er
selvfølgelig en chance at tage. Man kan sagtens forestille sig at man
sidder i toget og synkroniserer ens kalender mens der er én et andet
sted i kupeen som laver til bluetooth-sniffing.

Eller at vedkommende forsøget at komme ind på ens computer via
bluetooth. Jeg ved ikke hvor meget man kan rode rundt via bluetooth, men
forudsætningen er jo at der sker en parring i første omgang.

--Martin

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 26-08-04 09:52

Martin Agersted Jarl wrote:

> [...]
> bluetooth. Jeg ved ikke hvor meget man kan rode rundt via bluetooth, men
> forudsætningen er jo at der sker en parring i første omgang.

Jeg skulle måske tilføje at jeg har en lang og kompliceret artikel
liggende om War Nibbling som det hedder når man wardriver via bluetooth.
Så, Lone, hvis du er interesseret i lidt hyggelæsning, så stang mig en mail.

--Martin

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-08-04 11:39

In dk.edb.mac, Martin Agersted Jarl wrote:

> Jeg skulle måske tilføje at jeg har en lang og kompliceret artikel
> liggende om War Nibbling som det hedder når man wardriver via bluetooth.
> Så, Lone, hvis du er interesseret i lidt hyggelæsning, så stang mig en mail.

Hvad nu hvis jeg stanger dig en mail, kan jeg så også få artiklen?

Jeg har hygget mig gevaldigt med bluejackin' i toge og lufthavne, både
via Palm og mobil. Forbandet morsomt (:

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"Ford, you're turning into a penguin. Stop it!"

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 26-08-04 14:34

Jonas Voss wrote:

> Hvad nu hvis jeg stanger dig en mail, kan jeg så også få artiklen?

Selvfølgelig.

> Jeg har hygget mig gevaldigt med bluejackin' i toge og lufthavne, både
> via Palm og mobil. Forbandet morsomt (:

Hvordan? Jeg har ved en del lejligheder forsøgt at søge efter enheder
via mobilen, men har aldrig fundet nogle udover mine egne.

--Martin

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-08-04 16:25

In dk.edb.mac, Martin Agersted Jarl wrote:

> Selvfølgelig.

Ok, tjek din inbox (:

> Hvordan?

Der er en udemærket gennemgang af bluejackin' på:

<http://www.bluejackq.com/>

> Jeg har ved en del lejligheder forsøgt at søge efter enheder via
> mobilen, men har aldrig fundet nogle udover mine egne.

Det er selvfølgelig et problem hvis der ikke er nogle enheder i
nærheden, og måske har jeg bare været heldig.

Jeg bladrer bare op til det adressekort jeg har lavet med teksten jeg
vil sende, vælger at sende det via BT, søger efter enheder, finder et
par uskyldige Nokiaer og SE i nærheden, og sender i flæng. Så kan man
ellers sætte sig og vente på at ringelydene høres i nærheden, og se på
sjove ansigter.

Den bedste var i foråret i Kastrup, hvor jeg sendte en besked der lød
"Have a nice trip" til en Nokia der dukkede op i listen over enheder.
Det viste sig at manden lige over for mig ved gate'n var ejeren, og ham
og hans kone syntes det var meget mærkeligt.

Jeg sendte så een til inden vi gik om bord på flyveren, med en sådan ca.
enslydende besked, og så kom jeg til at sidde ved siden af ham i
flyveren! På den to timer lange tur havde han sin telefon oppe af lommen
to gange (selvom den ikke må være tændt), og sad og kiggede på de to
beskeder han havde fået. Han var helt fortabt.

Det ville jeg gerne have haft nogle billeder af (:

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "The trouble with the Internet is that it's replacing
   masturbation as a leisure activity." -- Patrick Murray.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 26-08-04 13:03

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> [...]
> Så, Lone, hvis du er interesseret i lidt hyggelæsning, så stang mig en mail.

Fedest! Kanonsmart, tak for svarene

Tak for dit tilbud Martin, men jeg overlader det gerne til Jonas!

Det er ikke lige min form for hygge litteratur........hit med en
lægeroman )

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-08-04 20:50

Martin Agersted Jarl wrote:
> Martin Agersted Jarl wrote:

-snip-

> [...]
> liggende om War Nibbling som det hedder når man wardriver via bluetooth.
> Så, Lone, hvis du er interesseret i lidt hyggelæsning, så stang mig en

Jeg vil da også gerne kigge lidt på den artikel hvis jeg må

Bare fjern de 2 gange "spam"-ord i min mail-adresse (hvilket også
eliminerer 2 punktummer)...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-04 10:00

> [...]

> Hvordan skriver og sender man en sms på computeren?
>
> Under BT indstillinger på Mac, kan man vælge om det skal være krypteret,

Åbn Adressebog - find kontakten - hav telefonen indenfor 100m. og
tændt - tryk BT-symbolet foroven i Adressebog - tryk kontaktens
mobilnummer, og vælg SKRIV SMS - skriv - tryk SEND.

Hvis du lader det hele stå åbent, komme modtagne smæsser også ind på
skærmen

Det gør dig seks gange hurtigere end de unge smæseksperter

Bruger ikke hemmelighedsskræmmeri

M.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 26-08-04 10:38

Morten Lind wrote:

> Åbn Adressebog - find kontakten - hav telefonen indenfor 100m. og
> tændt - tryk BT-symbolet foroven i Adressebog - tryk kontaktens
> mobilnummer, og vælg SKRIV SMS - skriv - tryk SEND.

100m !!!! Vildt. Min kan kun klare ca. 10 m.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-04 11:44

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> 100m !!!! Vildt. Min kan kun klare ca. 10 m.

Jeg har nu godt nok ikke afprøvet afstanden præcist, men det er en BT180
Class 1 ..........."for transmission up to 100 meters........"
M.