Virex 7.5 er effektiv
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-04 17:12

Jeg har lige fået Virex 7.5, efter den kom til download for
..Mac-medlemmer. Den er ellers effektiv. Den popper jævnligt op, at den
har fundet en virus og fjernet den. Den gamle Virex, der var oppe på
ver. 7.2, fandt aldrig noget. Der var lige forleden, dagen før jeg
opgraderede, hvor den skrev, at en fil var muligt inficeret. Men den
angav ikke, hvilken fil. Og jeg kunne ikke finde den i det enorme
log-dokument. Jeg havde heller ikke indtryk af, at den gamle Virex
scannede i baggrunden. Den scannede, når man loggede ind, og hvis man
downloadede noget. Den nye ligger konstant i baggrunden, også selv om
den ikke er åbnet, hvordan det så foregår. Den må jo have lagt et
program ind et sted.
Heldigvis er det virus til Windows, så de bider ikke på en Mac. Det
håber jeg i hvert fald ikke
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 25-08-04 19:32

"Henrik Münster" skrev 25.08.2004 18:11:

> Jeg har lige fået Virex 7.5, efter den kom til download for
> .Mac-medlemmer. Den er ellers effektiv. Den popper jævnligt op, at den

Jeg synes nu ikke den er så go'.

Jeg prøvede at downloade en testfil her:
http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Første gang man henter den, virker det fint. Virex popper og siger der er en
virus. Men derefter sker der intet. Så er der frit spil til at hente
"virus"-filen igen. Ingen alarm, før man har genstartet, eller hvis man selv
scanner filen.

/kristian
@warszawa