Firefox som automatisk browservalg
Fra : Helle Krog

Dato : 24-08-04 12:47

Hej - og tak for jeres gode input til nye browsermuligheder i stedet for
Explorer.

Jeg prøver i første omgang Firefox! Bliver jeg ikke gode venner med den, må
jeg prøve en af de andre.

Men hvor i himlens navn instiller jeg nu, at det altid er Firefox, der åbner
(når jeg f.eks. klikker på et link i en mail...)??

Det ville logisk (for mig) at indstille dette i mailprogrammet (som er
Entourage - MS igen, sorry...) eller måske i Firefox, men her ser det ikke
ud til at være. Jeg har også være på hovedet i systemindstillingerne, men
fandt heller ingen muligheder

Kan nogen give et tip?

Hilsner Helle

KROG
www.krog.biz

Fra : Ole Jensen

Dato : 24-08-04 13:04

Helle Krog wrote:
> [...]
> ud til at være. Jeg har også være på hovedet i systemindstillingerne, men

Jeg tror du gør det i Safari, men er ikke helt sikker.
Prøv at se efter i indstillingerne.

mvh
Ole-J

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 24-08-04 13:05

Hej, Det gøres i Safari (Indstillinger/generelt)

Mvh.
Bo

Fra : Helle Krog

Dato : 24-08-04 13:24

Helle Krog 24/08/04 14:05

> Hej, Det gøres i Safari (Indstillinger/generelt)
>
> Mvh.
> Bo

WOW - det var da goddam tricky!! At skulle ind i Safari Nå, men det
virker! Tak for hjælpen.

Hilsner Helle

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-04 13:39

In article <BD51000A.13F4B%helle@krog.biz>, Helle Krog <helle@krog.biz>
wrote:

> WOW - det var da goddam tricky!! At skulle ind i Safari Nå, men
> det virker! Tak for hjælpen.

I det mindste har man da Safari. Man indstiller standardprogrammet til
nyhedsgrupper i Unison. Når man så bliver ked af at bruge den, kan man
ikke stille det tilbage.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-08-04 14:08

In dk.edb.mac, Henrik Münster wrote:

> I det mindste har man da Safari. Man indstiller standardprogrammet til
> nyhedsgrupper i Unison. Når man så bliver ked af at bruge den, kan man
> ikke stille det tilbage.

Man kan bl.a. bruge MoreInternet til den slags.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh" - Darth Vader

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-08-04 14:41

> I det mindste har man da Safari. Man indstiller standardprogrammet til
> nyhedsgrupper i Unison. Når man så bliver ked af at bruge den, kan man
> ikke stille det tilbage.

MisFox hjæper dig her:
<http://www.mothsoft.dk/misfox.html>

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-08-04 17:48

> I det mindste har man da Safari. Man indstiller standardprogrammet til
> nyhedsgrupper i Unison. Når man så bliver ked af at bruge den, kan man
> ikke stille det tilbage.

Problemet er ikke at slige kan indstilles i eks. henholdsvis Mail,
Safari og Unison - men at de alternative programmer man måtte anvende
/ikke/ har et GUI til at indstille programmet skal være standartvalg
for diverse URL typer..

BTW, kan ALLE disse indstillinger stadig fortages fra MSIE som under
OSX har bibeholdt sit interfjæs til hvad der under OSX svarer til
OS9's InternetConfig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-08-04 22:07

In article <375402-d69.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> Safari og Unison - men at de alternative programmer man måtte anvende
> /ikke/ har et GUI til at indstille programmet skal være standartvalg

Ja ja, men for os almindelige Mac-brugere er det skam et stort problem,
at der ikke er et GUI til at indstille det i. Nu har jeg prøvet det
programmer, der blev anbefalet her i tråden, og de fungerer fint.

> BTW, kan ALLE disse indstillinger stadig fortages fra MSIE som under
> OSX har bibeholdt sit interfjæs til hvad der under OSX svarer til
> OS9's InternetConfig.

Det har du mindsandten ret i. Hvorfor har du ikke sagt det før? Kommer
MS IE ikke stadig med Mac OS X? Så har de fleste af os den jo. Og så kan
man jo bruge den til at stille programmer til news, ftp osv.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-04 05:45

> Det har du mindsandten ret i. Hvorfor har du ikke sagt det før?

det har jeg osse, men det er muligvis flere år siden.

> Kommer MS IE ikke stadig med Mac OS X?

jo

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-04 13:19

> [...]

> ud til at være. Jeg har også være på hovedet i systemindstillingerne, men

Du har OS X, 10.3.5, ikke sandt?

Start Safari - tryk SAFARI til højre for dit blå æble øverst i
skærmbilledet(på file/arkiv menuen) - tryk Indstillinger/preferences -
og i øverste trediedel af vinduet er en fald ned menu, der tillader dig
at vælge standardbrowser. Den viser dig alle dine installerede browsere,
og du hakker så din fortrukne af, voilá.....
M.