Hvor stor er en 12" skærm?
Fra : Rasmus Bruun

Dato : 23-08-04 23:19

Ja, ja, den er vel 12" stor, men: Er der nogen med en 12" iBook eller
PowerBook, der kunne være så hjælpsom at måle den synlige højde og bredde
på skærmen?

Jeg kan ikke finde ud af, om det angivne mål på en TFT-skærm altid er det
synlige mål, eller om der går noget (om end ikke lige så meget) fra ligesom
på en CRT-skærm.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-08-04 07:11

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> Ja, ja, den er vel 12" stor, men: Er der nogen med en 12" iBook eller
> PowerBook, der kunne være så hjælpsom at måle den synlige højde og bredde
> på skærmen?

Min 12" Powerbook (867 MHZ Alu) har følgende mål:
245 x 185 mm.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 24-08-04 08:28

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Min 12" Powerbook (867 MHZ Alu) har følgende mål:
> 245 x 185 mm.

Hvilket giver 12,088 tommer fra hjørne til hjørne, så vidt jeg kan regne
ud.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 24-08-04 15:54

Preben Bødker Nielsen skrev:
> Min 12" Powerbook (867 MHZ Alu) har følgende mål:
> 245 x 185 mm.

Glimrende. Tak!

Jesper Juellund Jensen skrev:
> Hvilket giver 12,088 tommer fra hjørne til hjørne, så vidt jeg kan regne
> ud.

Jeg får det kun til 12,087 tommer Men det passer stadig stort set med
de 12,1" som skærmen skulle være.

Jeg har tænkt lidt over, om jeg skal vælge en 12" iBook/PowerBook, men er i
tvivl om, om skærmen er for lille. Jeg har ikke mulighed for at besøge en
butik de næste par dage, så jeg ville lige have de faktiske mål.

--
Venligst,
Rasmus Bruun