Irriterende B&O
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-08-04 21:37

Jeg har købt et sæt Monster-kabler (hvad ellers?) fra Apple Store til
vores Airport Express. Jeg ville så sætte den ene til inde i stuen for
at streame musik til anlægget, der består af en B&O transistorradio. OK,
forhandleren bliver lidt fornærmet, hvis man kalder den en
transistoradio, men det er den der Beosound med buet front.
Det viste sig selvfølgelig, at B&O stadig holder fast i at bruge
DIN-stik. Det er de der runde stik med fem-syv små ben. Alle andre
bruger phono-stik, hvor der er et stik pr. kanal. Monster-kablet har da
også mini-jack-stik i den ene ende til Airport Express og to phono-stik
i den anden ende. Jeg gik derfor ned til radiohandleren, der ikke havde
et kabel med mini-jack i den ene ende og DIN-stik i den anden.
Jeg kunne dog få et kabel med phono-stik i den ene ende og DIN-stik i
den anden. Det købte jeg glad, for så kunne jeg jo bare sætte
phono-stikkene sammen med det kabel, jeg allerede havde. I dag kom så
Airport Express'en, og jeg skulle slutte den til. Tror I ikke, det viser
sig, at phono-stikkene i begge kabler er hanner? De passer selvfølgelig
ikke sammen. Hvor er det irriterende.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 19-08-04 23:06

Henrik Münster skrev:
> Tror I ikke, det viser sig, at phono-stikkene i begge kabler er
> hanner? De passer selvfølgelig ikke sammen. Hvor er det irriterende.

Så køber du bare en phonoadapter, der ligner sammensmeltede hunner (det ér
altså elektronik, vi snakker om...). Hvis du ikke lige kan finde sådan en
dims ude vestpå, så besøg evt. BN Elektroniks hjemmeside:
http://www.bn-elektronik.dk/

Den direkte lænke til stikket er:
http://www.bn-elektronik.dk/DanArt/DanArt.asp?WCI=DanKatArt&WCU=1129

Der er også en forgyldt model

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-08-04 23:42

In article <tsnavizx2gjg.1f307kc1caf0v$.dlg@40tude.net>,
Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> [...]
> altså elektronik, vi snakker om...). Hvis du ikke lige kan finde sådan en
> dims ude vestpå, så besøg evt. BN Elektroniks hjemmeside:

Det skal det bare være. Resten af udstyret er jo kvalivare
Men det var da en god idé at gå ned til elektronikbiksen. Sådan en har
vi skam her i byen, selv om den hedder noget andet. Jeg så lidt på BN
Elektroniks hjemmeside. Jeg tænkte, at så kunne jeg ligeså godt købe de
rigtige kabel, for egentlig vil jeg helst undgå adaptere og forlængere,
da de vel næppe ligefrem forbedrer lydkvaliteten. Men problemet er jo,
at jeg skal have et DIN-stik i den ene ende, og de er mildt sagt ikke
almindelige. Så vidt jeg kan se, er der ikke nogen hos BN elektronik.
Jeg må nok hellere holde godt fast i det DIN-kabel, jeg har, og så finde
nogle hunner, som dem du nævner.
Det er ellers lidt ærgerligt, for kabelsættet, jeg har købt hos
Apple, ser rigtig lækkert ud. Og så skal man forlænge det med sådan
noget billigt, sort plastic-skidt. Jeg må sørge for at gemme det godt
bag reolen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 19-08-04 23:53

Henrik Münster skrev:
> Men problemet er jo, at jeg skal have et DIN-stik i den
> ene ende, og de er mildt sagt ikke almindelige. Så vidt
> jeg kan se, er der ikke nogen hos BN elektronik.

Klik Varekatalog > Stik, bøsninger og adaptorer > Runde signalstik > DIN
Stik

Hvis du ikke kender nogen, der kan jonglere med en loddekolbe, så kan du
sikkert få elektronikbutikken til at lave en ti cm ledning med DIN-stik i
den ene ende og phono-hun i den anden. Så kan du stadig bruge dit
Apple-kabel, men slippe for adapteren og den ekstra forlængerledning. Bare
husk at få dem til at bruge en ledningsstump af ordentlig kvalitet, så
lyden ikke bliver forringet mere end højst nødvendigt. Har I ikke en
Hifi-klub i Esbjerg, hvor der sidder en stik-narkoman (undskyld) og roder
på et værksted i baglokalet?

> [...]
> Apple, ser rigtig lækkert ud. Og så skal man forlænge det med sådan
> noget billigt, sort plastic-skidt. Jeg må sørge for at gemme det godt

Du kan sikket få Georg Jensen til at special-fremstille et til dig i
tre-tårnet sølv.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-04 00:33

In article <nf4phqjgvs5z.1t9pq7pni5ejb$.dlg@40tude.net>,
Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> Klik Varekatalog > Stik, bøsninger og adaptorer > Runde signalstik >
> DIN Stik

Nå, der! Jeg var henne i afdelingen med ledninger. Det er jo et stort
katalog, så det er ikke lige til at finde rundt i.

> [...]
> nødvendigt. Har I ikke en Hifi-klub i Esbjerg, hvor der sidder en
> stik-narkoman (undskyld) og roder på et værksted i baglokalet?

Jeg ved det ikke. De kredse færdes jeg ikke i. Der er en hi-fi-butik,
men da jeg ikke er fast kunde, skal jeg nok betale timepris.

> Du kan sikket få Georg Jensen til at special-fremstille et til dig i
> tre-tårnet sølv.

Så vil jeg hellere få den lokale guldsmed til at lave et af guld.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 20-08-04 01:40

Henrik Münster skrev:
> Så vil jeg hellere få den lokale guldsmed til at lave et af guld.

Fint at støtte de lokale handlende. Hvis du vælger grønlandsk guld, lyder
det måske ekstra godt

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-04 21:39

In article <gnssn4rypi7p.6m2vuhw52ogf$.dlg@40tude.net>,
Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> Fint at støtte de lokale handlende. Hvis du vælger grønlandsk guld,
> lyder det måske ekstra godt

Jeg gik ned til den lokale elektronik-biks og købte et dobbelt
hun-phonostik til så vidt jeg husker kr. 18,-. Det virker heldigvis fint.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster