Hvem er målgruppen for de nye Apple-butikk~
Fra : Rasmus Bruun

Dato : 17-08-04 23:47

Torsdag åbner Officeline "Danmarks første Apple Proshops i København og
Odense" (http://tinyurl.com/6bgtq), men hvem er egentlig målgruppen for de
ombyggede butikker? Navnet "Proshops" henfører tankerne på professionelle
brugere, og ikke på de hjemmebrugere, som de udenlandske Apple-butikker
henvender sig til (så vidt jeg forstår), men de udenlandske butikker drives
selvfølgelig også af Apple selv (igen så vidt jeg forstår).

De åbningstilbud, Officeline nævner (http://tinyurl.com/5x5pl), er da også
svære at hidse sig op over. De eneste Apple-produkter, der nævnes, er den
gamle 23" Cinema-skærm og iPod Mini. Sidstnævnte kan købes for hele ni
kroner færre, end i Apples webbutik.

Jeg har lige læst på macnyt.dk (http://tinyurl.com/6u2wz), at Dell solgte
for 1,2 mia. i Danmark sidste år. Nogle gange tænker jeg på, om Apple kunne
finde på helt at stoppe deres salg til private i Danmark. Det virker ikke
som om, de rigtig gider i at tage kampen op.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-08-04 15:20

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> [...]
> henvender sig til (så vidt jeg forstår), men de udenlandske butikker drives
> selvfølgelig også af Apple selv (igen så vidt jeg forstår).

Det kan godt være at du har læst det nu, men det kommer de heller ikke
til at hedde:

Citat fra artikel om åbningen:

Navnet Proshop er blot en arbejdstitel, og butikken henvender sig
derfor ikke kun til professionelle videoeksperter eller lydfolk, men
derimod til alle mennesker, og butikkerne kommer også i fremtiden til at
hedde Apple Centers.

Citat slut.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 19-08-04 16:29

Ole Jensen skrev:
> [...]
> derfor ikke kun til professionelle videoeksperter eller lydfolk, men
> derimod til alle mennesker, og butikkerne kommer også i fremtiden til at

Interessant -- hvor er citatet fra? Der står stadig Proshops over det hele
på Officelines forside. Lidt underligt, hvis det kun er en arbejdstitel.

Der står ingenting om åbningen på Apple Danmarks hjemmeside, selvom
Officeline i maj skrev, at "I tæt samarbejde med Apple Computer har Office
line besluttet at åbne 3 Apple Pro Shops i Danmark.

Der findes ikke appleshops.dk, men på appleshop.dk bor BlueCom Danmark, der
sælger IBM, HP og Compaq, men tilsyneladende ingen æbler. Mystisk.

Jeg undrer mig såmænd bare over, at man ikke griber sagen mere
professionelt an. Apple plejer jo ellers nok at lade verden forstå, når de
har gang i nye narrestreger.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-08-04 19:55

> [...]

> Jeg undrer mig såmænd bare over, at man ikke griber sagen mere
> professionelt an. Apple plejer jo ellers nok at lade verden forstå, når de

Citatet er fra omtalen på MediaMac.dk
http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=11963

Så vidt jeg kan se, er det Kenneth Nielsen, Apple Danmerks direktør der
udtaler det.

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 19-08-04 22:06

Ole Jensen skrev:
> Citatet er fra omtalen på MediaMac.dk
> http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=11963

Tak, nu fandt jeg den. Sikke de slås hos MediaMac.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-08-04 16:41

Ole Jensen wrote:

> [...]
> derfor ikke kun til professionelle videoeksperter eller lydfolk, men
> derimod til alle mennesker, og butikkerne kommer også i fremtiden til at

Jeg var lige der inde i dag for at kikke. Der var ikke den store forskel
i forhold til butikken før.

JonB