Endnu engang: en mærkelig fil
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-08-04 21:07

Så sker det igen. Jeg får en mail med en mærkelig fil vedlagt.
En Mozilla fil (at dømme efter ikonen), som hedder product.zip.html og
er på 0,6 K. Det er nok noget snaks, som jeg ikke skal åbne, ikke?
Jeg bliver dog lidt pirret og nysgerrig, da mailen indeholder følgende
trusel om mord :)
"kill the writer of this document"
Jeg medsender lige headeren nednefor, men har maskeret min egen adresse
til noget med xxx'er.
Det er i og for sig ligegyldigt med sådan noget men det ser desværre ud
til at det er min sekundære emailadresse, der er sluppet ud. Den har jeg
ellers beskyttet (holdt lidt tæt til kroppen), men den er da ude hos
nogle kontakter, som jeg _skal_ bruge. Der er nok en eller anden, som
har fået noget virussnask på en WIN ?

Jeg har ikke meget forstand på det der med at tolke headere, men vil
være taknemlig for lidt hjælp. Det kunne da være lidt sjovt, hvis man
kunne finde frem til afsenderen. Jeg spørger selvfølgelig her i denne
gruppe, fordi her både er vidende og venlige mennesker. Véd godt at det
er ovre i netmisbrug, man skal spørge, men her er venligheden meget
større.

Emne: "Returned due to virus; was:"read it immediately
Dato: 16. august 2004 19.35.58 MET
Til: illar@arco.co.uk

--
v.h.
Mich.

Fra : Jesper

Dato : 16-08-04 21:22

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> gruppe, fordi her både er vidende og venlige mennesker. Véd godt at det
> er ovre i netmisbrug, man skal spørge, men her er venligheden meget

Jeg tror du kan tage det helt roligt: Det er med garanti en PC
virus/internetorm, der smitter ved at vælge en tilfældig kontaktperson
fra den smittede PCs Outlook Express at bruge som afsender til resten af
kontakterne i OE, så en af dine
venner/familiemedlemmer/forretningsforbindelser etc har fået virus på
sin Windåse.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-08-04 22:37

> [...]
> kontakterne i OE, så en af dine
> venner/familiemedlemmer/forretningsforbindelser etc har fået virus på

Tak for dit (beroligende) svar, Jesper. Jo, jeg tager det skam også
roligt. Men jeg er nu altså lidt pikeret over at blive truet fra en
anonym kilde. Han skulle have noget af sin egen medicin sku' han. Men så
flyder nettet jo over med skrammel

Hvad med den vedlagte fil? Kan jeg roligt åbne den?

--
v.h.
Mich.

Fra : Jesper

Dato : 19-08-04 05:37

> [...]

> flyder nettet jo over med skrammel
>
> Hvad med den vedlagte fil? Kan jeg roligt åbne den?

Det er ikke noget der skader en Mac, da PC vira ikke smitter macs.
--
There is no place like 127.0.0.1