Spam
Fra : Montego

Dato : 07-09-04 17:50

Hvordan kan det være at jeg ikke modtager spammail's mere.Ikke fordi det
ikke er godt ,fra 70 mail til 10 om dagen.Har Dansk kabel som er
udbyder,underafdeling af TDC.Har de sat en spam blokker op som virker elle
hvad sker der

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-04 18:13

Montego skrev:

> [...]
>ikke er godt ,fra 70 mail til 10 om dagen.Har Dansk kabel som er
>udbyder,underafdeling af TDC.Har de sat en spam blokker op som virker elle

Ja, se evt. i news:tele.internet.

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_om_filter
--
Knud

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-09-04 22:18

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Ja, se evt. i news:tele.internet.

- den ser ud til at være nedlagt i 2000 på en del servere,
groups.google.com incl
<http://groups.google.com/groups?q=group:tele.internet+spam&num=20&hl=en&lr=&ie=UTF-8&sa=G&scoring=d>

- ved du noget mere om sagen?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-04 22:43

Jesper Brunholm skrev:

>- ved du noget mere om sagen?

Ikke andet end hvad, der står på det link, jeg også postede, hvad
ønsker du at vide?

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_om_filter

Og så er der en en enkelt tråd i news:dk.edb.internet.udbydere,
startende med
--
Knud

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-09-04 06:14

Knud Gert Ellentoft skrev:
> Ikke andet end hvad, der står på det link, jeg også postede, hvad
> ønsker du at vide?

jeg håbede at der måske var noget mere generel information om dalende
spammængder, da jeg kan konstatere at mængderne er faldet _drastisk_

1) på vores private primær-mail, som er hos dht.dk (som efter alt at
dømme ikke har sat nogen filtre op - det er det mærkelige)

2) på vores garion.dk mailkonti og folkclubfyn.dk-konti, som er hos
yanet.dk - som heller ikke melder at have sat filtre op i væsentligt omfang

3) på vores mail på andersen.sdu.dk - der har vi filtre, der er faldet
til gengæld langt mindre drastisk, for der bombarderes vi mest med
virus-mails fra de vira som registrerer mailadresser på hjemmesider :-/

- så jeg undrede mig over om der var noget mere generelt end et nyt
filter hos TDC i gære

> Og så er der en en enkelt tråd i news:dk.edb.internet.udbydere,
> startende med

Ja, den er godt nok en smule tynd på info, men tak .

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 12:46

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
> filter hos TDC i gære

> Ja, den er godt nok en smule tynd på info, men tak .

TDC indførte pr. 1.9.04 spamfilter og virusfilter. Spamfiltret virker helt
OK. Virusfiltret garanteres ikke opdateret med samme hastighed som
alternative virusprogrammer.

Blot er der nu pludselig den hage ved det, at bruger man web-mail, kan det
tilsyneladende ikke længere lade sig gøre at downloade en mail fra webmail
til OE. Der kan sendes e-mail OK fra OE.

Jeg prøvede i går sammen med TDC alle tænkelige kneb med afinstallering af
Norman. Det gjorde ingen forskel. Afinst. af Spy-boot og. Spyware - stadig
ikke noget resultat.

Genstart af PC etc.

Talte derefter med Norman (flinke mennesker), hvor vi afinstallerede Norman
en gang til. Genstartede PC for Gud ved hvilken gang. Download af mail fra
TDC's web-mail til Indbakke i OE lykkedes stadig ikke. A l t antivirus etc.
blev ikke alene slået fra men direkte afinstalleret. Stadig ikke noget
resultat. Kom i en telefonkø hos TDC for en aftalt opringning her i dag,
hvilket skete inden for den lovede time.

Det var åbenbart en anden afdeling med en dame, der kun kunne højtlæsning
for dværge, og efter gentagelse af forsøg fra i går + forsøg på ændring af
passwords, der heller ikke løste problemet, så nu kunne hun (TDC) ikke
tilbyde yderligere support - desuagtet alt har virket OK indtil deres
spamfilter blev aktiveret.

Havde det så her i dag bare været en lidt bedre teknisk orienteret, så vi
kunne fortsætte, hvor vi blev eninge om at fortsætte fra i går, havde det
måske været foreløbig mere akceptabelt.

Jeg har nu til sidst prøvet at deaktivere både spam- og virus checkerne -
ligeledes uden virkning.

Indtil da har jeg altid fået teknisk relevant support (de kan noget de
drenge) hos TDC.

Konklusion: Afmelde webmail og om fornødent finde anden distributør.

Beklager den lange smøre, men forhåbenlig er den ikke forgæves - og
selvfølgelig, er der en eller anden, der har en løsning på problemet, pudser
jeg brillerne.
Karsten H. Jensen

Fra : Jesper Harder

Dato : 07-09-04 22:20

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> writes:

> - den ser ud til at være nedlagt i 2000 på en del servere,
> groups.google.com incl

tele.internet er en intern TDC-gruppe, der kun er tilgængelig for
brugere af TDC's newsserver.

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>