Skærme
Fijala 3554
Kalibrering - Eye-One Display eller konsul~
Fra : Anita

Dato : 07-09-04 07:51

Hej!

Jeg har købt fladskærm og vil gerne have farverne i orden (jeg laver
grafisk arbejde).

Er der nogen, som har arbejdet med det produkt der hedder Eye-One
Display og kan det anbefales? Jeg overvejer også at få en konsulent på
sagen, men er lidt i syv sind.

Jeg har selv givet op over for selv at skulle gøre det via softwaren
som følger med skærmen...

Er det korrekt forstået, at man jævnligt skal kalibrere sin skærm? Og
hvor tit er det?

På forhånd tak for hjælpen.

Anita

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-09-04 17:09

Anita skrev:

> Er der nogen, som har arbejdet med det produkt der hedder
> Eye-One Display og kan det anbefales?

Helt klart. Det er nok pt. det bedste produkt på markedet sammen
med Monaco OPTIX XR eller XR Pro.
<http://www.monacosys.com/products/monacooptix/monacooptix_xr.html>,
men rygterne vil vide, at der kommer en hel stribe af nye produkter
til at kalibrere skærme i løbet af de næste par måneder, men sådan
er det jo altid. Hvis man går i hi og venter på det bedste og det
billigste produkt, så får man aldrig købt.

> Jeg har selv givet op over for selv at skulle gøre det via
> softwaren som følger med skærmen...

Det er heller ikke optimalt.

> Er det korrekt forstået, at man jævnligt skal kalibrere sin
> skærm? Og hvor tit er det?

Det er forskelligt fra produkt til produkt, men en TFT behøver ikke
at kalibreres så tit som en CRT-skærm (traditionel billedrørsskærm).
Fornylig læste jeg, at Digital XPress i Århus er kommet frem til,
at kalibreringen på TFT-skærme sjældent flytter sig ret meget på
en måned, så en gang om måneden er som regel nok, hvorimod en CRT
ofte skal kalibreres en gang om ugen.

Læs evt.: <news:cfe8o5.3us.1@tgm.dyndns.dk>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anita

Dato : 09-09-04 19:00

Hej Madsen

Tak for dit svar. Jeg køber sådan en "dims"

Mvh. Anita

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-09-04 21:09

Anita skrev:

> Tak for dit svar.

Velbekomme.

> Jeg køber sådan en "dims"

Fornuftigt og god fornøjelse med den. :)

--
Hilsen
Madsen