Radeon 9100
Fra : Dennis Olesen

Dato : 07-09-04 19:19

Sapphire RADEON 9100 Atlantis Er dette kort godt nok til spil ? hvis ikke
hvad skal man så vælge ?
Jeg vil ofre max. 1500 på grafikkort.

MVH
Dennis Olesen

Computer :

Asus P4PE
CPU: P4 2 Ghz
AGP 4x

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 07-09-04 19:43

Et 9500 eller 9600 PRo vil altså være bedre, men mon ikke du kan få et
Radeon 9700 Pro kort for 1500kr - Eller måske et 9800 Pro - Køb det dyreste
du har råd til af disse !!

OBS. Hust at få fat i Pro udgaverne !!

Fra : Dennis Olesen

Dato : 07-09-04 19:54

Tak for svaret kan kortet køre i AGP x4 port?

MVH
Dennis Olesen

Fra : Joe Sandøe

Dato : 07-09-04 21:35

"Dennis Olesen" <olesenses@os.dk> wrote in message
> Tak for svaret kan kortet køre i AGP x4 port?
>
> MVH
> Dennis Olesen

Alle kort, der kan købes for nyt idag, kan køre i AGPx4 mode.

Et 9800 pro ligger lige på den anden side af dit prisleje eks.:
9800 findes også i en ikke Pro udgave som yder ca. som en 9700Pro, men
koster ca. det samme som 9800Pro, så dette kort er ikke noget godt valg.
9700Pro er sværere at få fat på men Nvidia har bestemt også et godt bud
nemlig 5900XT, som også yder rigtig godt til prisen som er under dit loft
eks.:

Men ellers er der massere at ydelses/pris test på nettet - eksempelvis
HardwareTidende som samler op på udenlanske tests og sammenligner:
Nogle nyere tests:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/07/31/9699109

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/06/29/8596595

En ældre test:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/05/6669484

Ovenstående kort macher meget godt din processor, men skærmopløsning og
spiltyper spiller også meget ind.
Har du gjort dig nogle tanker om hvad kortet skal kunne trække af nyere
spil?
VH Joe

Fra : Joe Sandøe

Dato : 07-09-04 21:53

Retter lige et udsagn der er massere af ydelsestest på kort. Dog har Toms
Hardware på et tidspunkt lavet i hverttilfælde en Pris/ydelses test - selv
fandt jeg den mere forvirrende end god, da der er flere ting det spiller ind
ang. vurdering på et godt kort end blot 3D-ydelse.
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-16.html
Men EDBPriser.dk er et godt sted og lede efter priser og sammenligne med
nedenstående grafer

VH Joe

Fra : Dennis Olesen

Dato : 08-09-04 04:58

Jep spiller need fo speed underground og medal of honor. Min skørm opløsning
bliver 1024 & 768. Det Nvidia du snakker om køre AGP 8x. Min computer har
kun en AGP 4x vil kortet så køre langsomt i min computer eller vil jeg ikke
kunne mærke noget ?

MVH
Dennis Olesen

Fra : Carsten

Dato : 08-09-04 06:15

Point of View Geforce FX5900XT sort model med 128 MB DDR koster omkring 1500
med fragt på nettet.
http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=1457

Kortet er utroligt godt i standard hastighed (390/700), og mit kan
overclockes til over Geforce FX5950Ultra hastighed (475/950) med standard
køling.
Til dagligt er mit kort dog "kun" overclocket til Geforce FX5900Ultra
hastighed (450/850).

Mvh
Carsten

Fra : Joe Sandøe

Dato : 08-09-04 08:31

> [...]
>Det Nvidia du snakker om køre AGP 8x. Min computer har
> kun en AGP 4x vil kortet så køre langsomt i min computer eller vil jeg

At det kort kan køre AGP8x betyder "kun" at det også understøtter dette
format. alle nyere kort understøtter også AGP4x. Forskellen på ydnyttelsen
af et grafikkort ved AGP 4 kontra AGP 8 er også minimal - det er ca. 0-5 %
alt efter grafikkortkort,spil og resten af maskinen.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/07/23/2295733
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=562&pg=

VH Joe

Fra : Dennis Olesen

Dato : 08-09-04 21:14

Tak for de gode svar så har jeg lidt at arbejde med.

MVh
Dennis Olesen