Radeon 9200SE vs. 9200
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 07-09-04 15:48

Kan få et Radeon 9200SE med en RAM clock på 333mhz til 322kr i IT butikken

Ifølge Tomshardware er det oprindelige 9200 udstyret med 400mhz RAM

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Er bekymret for om det på SE modellen så betyder at bus´en kun er 64bit
istedet for 128bit ligesom tilfældet er det med 9600SE

Anyone ???

Fra : Peter Pan

Dato : 07-09-04 16:37

"Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kan få et Radeon 9200SE med en RAM clock på 333mhz til 322kr i IT butikken
>
> Ifølge Tomshardware er det oprindelige 9200 udstyret med 400mhz RAM
>
> http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Du må aldrig tage Toms hardware's ord for gode vare. De er smækfyldt med
fejl. Listen på ovenstående link indeholder en del kan jeg se ved at kigge
på den i 5 sekunder.

> Er bekymret for om det på SE modellen så betyder at bus´en kun er 64bit
> istedet for 128bit ligesom tilfældet er det med 9600SE

Radeon 9200 SE har kun en 64 bits rambus. Ikke noget der er værd at smide
penge efter hvis det skal bruges til 3D spil.

Mvh
Anders

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 07-09-04 16:43

Det lyder som om du ved hvad du taler om (smiler)

> Radeon 9200 SE har kun en 64 bits rambus. Ikke noget der er værd at smide
> penge efter hvis det skal bruges til 3D spil.

Jamen, så var det som jeg tænkte...

Skal ikke bruges til spil, men må gerne ha´ så meget 3D kraft som muligt med
passiv køling og til under 350kr

Tror du så at et Geforce MX440 vil være et bedre valg, selvom det kun har
støtte for DirectX 7.0...

Eneste finte er at det er svært at se forskel på dem med 64 og 128 bit
bus...

Alternativt kunne jeg måske købe et Radeon 9000Pro til 408,00 og pille
blæseren af, og håbe at den ike bliver for varm i mit lille barebone ShuttlX
kabinet, hvor der IKKE er plads til en Zalman heatpipe...

Anyone ???

Fra : MumleBumle

Dato : 16-09-04 03:14

"> Radeon 9200 SE har kun en 64 bits rambus. Ikke noget der er værd at smide
> penge efter hvis det skal bruges til 3D spil.
>
> Mvh
> Anders

Kan fuldstændig tilslutte mig Anders. Købte et, og det blev lynhurtigt
udskiftet. Det kørte mere langsomt i 3d-spil og dårligere billedkvalitet i
2d end mit gamle GF4 MX420. Billedet begyndte oven i købet at ryste så
snart det blev varmt, dvs. efter 10 min, og jeg har 5 blæsere i mit kabinet.
Det hørte først op, da jeg satte en blæser til at køle direkte på kortet.
Aldrig har jeg fortrudt et køb så meget, og jeg har jævnligt købt hardware i
15 år nu. Køb et nvidia fx-5200 eller en af de nye varianter i stedet. Min
lillebror har pillet blæseren af sådan et uden problemer. Eller du kan få et
fuldblods Geforce 4 nu meget billigt, f.eks.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20471.

- Dan

Fra : Peter Martinsen

Dato : 08-09-04 09:18

Du kan købe mit (5 dage gammel) for 300 spir

Mvh Peter