Andet multimedie
bentjuul 3670
Røde Øjne på digital fotos - Hvilket progr~
Fra : Rasmussen

Dato : 07-09-04 16:23

Hej ng

med mit første digital kamera var der et lille smart shareware program der
kunne fjerne røde øjne ved blot at trykke på øjet med musen også kom der en
lille boks frem hvor man kunne vælge mellem flere forskellige øjenfarver
også var det fikset men jeg har desværre fået smit den cd væk og kan ikke
huske hvad programmet hed.
så er der en her der kender til sådanne et program og evnt. ved hvor jeg kan
downloade det.

MVH. Per Rasmussen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-04 20:27

Rasmussen wrote:

> [...]
> fået smit den cd væk og kan ikke huske hvad programmet hed.
> så er der en her der kender til sådanne et program og evnt. ved hvor

En sådan operation lavede jeg for et års tid siden med Paint Shop Pro. Men
det var lidt mere kompliceret end du beskriver det:

Jeg markerede den røde pupil med lassoen og ændrede farveballance i det
markerede område. Resultatet var yderst vellykket.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : emj

Dato : 07-09-04 21:12

On Tue, 7 Sep 2004 21:27:01 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> [...]
>
>Jeg markerede den røde pupil med lassoen og ændrede farveballance i det
>markerede område. Resultatet var yderst vellykket.

PSP har en glimrende redeye funktion. Man klikker blot på øjet og så
er det fikset. Det har man altid kunnet i PSP og der er vist ikke
nogen PSPbrugere, der sidder og fifler med en lasso til det formål.
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 21:28

"emj" skrev i en meddelelse news:n95sj0h1ip2run734amf9sa8fiqick1q4n@4ax.com
> PSP har en glimrende redeye funktion. Man klikker blot på øjet og så
> er det fikset. Det har man altid kunnet i PSP og der er vist ikke
> nogen PSPbrugere, der sidder og fifler med en lasso til det formål.

Fotæl, fortæl....
Jeg kan ikke finde det

--
mvh kajo

Fra : emj

Dato : 07-09-04 21:45

On Tue, 7 Sep 2004 22:27:41 +0200, "Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> wrote:

>Fotæl, fortæl....
>Jeg kan ikke finde det

Adjust/red-eye removal
Hilsen emj

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-04 22:03

emj wrote:

> Adjust/red-eye removal

Ikke i min PSP5. Det er da muligt, det er blevet tilføjet i senere
versioner - jeg har godt nok 8'eren også, men den er for tung at danse med,
så jeg bruger den meget sjældent.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : emj

Dato : 07-09-04 22:18

On Tue, 7 Sep 2004 23:02:53 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>jeg har godt nok 8'eren også, men den er for tung at danse med,

Det er synd. Det er en helt igennem fremragende version.
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-04 22:01

"emj" skrev i en meddelelse news:nc7sj0teqvqgvvlej1fcobkct1n67broal@4ax.com

> Adjust/red-eye removal
> Hilsen emj

Ikke i min version 5.0 tror jeg den hedder

--
mvh kajo

Fra : emj

Dato : 07-09-04 22:16

On Tue, 7 Sep 2004 23:00:49 +0200, "Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> wrote:

>Ikke i min version 5.0

Det er jo 4 versioner siden, det kan jeg ikke huske.
Hilsen emj

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 09-09-04 07:50

scripsit "emj" i news:nc7sj0teqvqgvvlej1fcobkct1n67broal@4ax.com

> Adjust/red-eye removal

Jeg kan da heller ikke finde det.

Jeg kigger under Image/Adjustment . . .og der ikke "red-eye removal".

Jeg bruger photoshop 7.0

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : emj

Dato : 09-09-04 09:02

On Thu, 9 Sep 2004 08:49:43 +0200, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>Jeg kan da heller ikke finde det.
>
>Jeg kigger under Image/Adjustment . . .og der ikke "red-eye removal".
>
>Jeg bruger photoshop 7.0

Nu snakkede vi faktisk om PSP og ikke om PS
Hilsen emj

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 09-09-04 09:28

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu snakkede vi faktisk om PSP og ikke om PS
> Hilsen emj

oh!

Fra : Work all day

Dato : 09-09-04 15:27

Syntes ikke at nogle fortæller hvordan den red-eye funktion fungere.

Effects - enhanced photo - red-eye removel
fundet i psp. 7.04

Kim

Fra : emj

Dato : 09-09-04 16:53

On Thu, 9 Sep 2004 16:27:10 +0200, "Work all day" <No@mail.invalid>
wrote:

>Syntes ikke at nogle fortæller hvordan den red-eye funktion fungere.
>
>Effects - enhanced photo - red-eye removel
>fundet i psp. 7.04

I Effects - enhanced photo - red-eye removel i PSP8 under HELP, er
der mulighed for at se en film om anvendelsen. Kik om det samme skulle
være tilfældet i version 7.
Hilsen emj

Fra : pwa

Dato : 07-09-04 21:48

"Rasmussen" <fuck@you.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> huske hvad programmet hed.
> så er der en her der kender til sådanne et program og evnt. ved hvor jeg

Adobe Photoshop Element2 har en Red Eye Brush Tool.
ganske fremragende.

v/h pwa

Fra : Søren Blom

Dato : 07-09-04 22:02

"pwa" <palinux@webspeed.dk> skrev>>
> Adobe Photoshop Element2 har en Red Eye Brush Tool.
> ganske fremragende.

Blot for at hælde lidt benzin på bålet, hvorfor koncentere I jer ikke mere
om hvordan man undgår røde øjerne på de billeder I tager fremover?
Det kan I uden tvivl få råd om i dk.fritid.foto

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-04 22:11

Søren Blom wrote:

> Blot for at hælde lidt benzin på bålet, hvorfor koncentere I jer ikke
> mere om hvordan man undgår røde øjerne på de billeder I tager
> fremover?

Det klarer da ikke det opståede problem, vel? ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : emj

Dato : 07-09-04 22:20

On Tue, 7 Sep 2004 23:02:05 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Blot for at hælde lidt benzin på bålet, hvorfor koncentere I jer ikke mere
>om hvordan man undgår røde øjerne på de billeder I tager fremover?

Det kan ikke undgås, hvis man kun har indbygget blitz, så det er
glimrende at kunne fjerne røde øjne.
Hilsen emj

Fra : Søren Blom

Dato : 08-09-04 01:48

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev

> Det kan ikke undgås, hvis man kun har indbygget blitz, så det er
> glimrende at kunne fjerne røde øjne.

Sikke da noget ævl at påstå, det er bare et spørgsmål om at lære lidt basal
fototeknik.
ER for træt lige nu, men skal da gerne lave et lille skriftlig fotokursus på
et senere tidspunkt.

Fra : emj

Dato : 08-09-04 03:47

On Wed, 8 Sep 2004 02:47:41 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Sikke da noget ævl at påstå, det er bare et spørgsmål om at lære lidt basal
>fototeknik.

Kendskab til basal fototeknik hjælper ikke meget. Der er alt for mange
billige digier, der har en elendig placering af den indbyggede blitz

>ER for træt lige nu, men skal da gerne lave et lille skriftlig fotokursus på
>et senere tidspunkt.

Næh tak. Jeg klarer mig glimrende med den viden jeg har, og har ikke
selv problemer med røde øjne, men det er der så mange andre der har.

Det er i alle tilfælde helt OT her i grafikkonferencen.
Hilsen emj

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-09-04 06:48

Søren Blom wrote:

> "emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev

> Sikke da noget ævl at påstå, det er bare et spørgsmål om at lære
> lidt basal fototeknik.

Det glæder jeg mig til at høre. Jeg har et Sony DCS-T1 (meget lille
kamera med blits lige ved siden af optikken). Jeg er vis på at du vil
blive vældig populær, hvis du kan beskrive en måde at undgå røde øjne
med sådan et kamera. Og nej, "slå blitzen fra" tæller ikke - med den
lysfølsomhed det kamera har, er det ikke en mulighed ved billeder af
mennesker i lav belysning.

FUT til dk.fritid.foto

Fra : John

Dato : 08-09-04 17:07

> ER for træt lige nu, men skal da gerne lave et lille skriftlig fotokursus

> et senere tidspunkt.

Det må du da meget gerne...

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 18:16

"Søren Blom" skrev i en meddelelse

> Blot for at hælde lidt benzin på bålet, hvorfor koncentere I jer ikke mere
> om hvordan man undgår røde øjerne på de billeder I tager fremover?
> Det kan I uden tvivl få råd om i dk.fritid.foto

Jamen vi ved da udmærket hvordan man undgår røde øjne, men det er bare ikke
det sagen drejer sig om her.

For mig drejer det sig om at finde en funktion i PSP 5.0 hvor man hurtigt
kan fjerne røde øjne.
Ikke fordi jeg har tænkt mig at bruge det til noget, mere for at drille emj
lidt.

Citat: