Andet multimedie
bentjuul 3670
Opdeling af billede til brug for menu
Fra : Carina

Dato : 07-09-04 11:17

Hej

Jeg har et billede som forestiller en hundepote med div billeder inde i hver
trædepude. Jeg vil gerne bruge det som menu til en hjemmeside hvor man
trykker på hver enkelt trædepude og så bliver man sendt videre til en ny
side, hvordan laver man det i photoshop?
/Carina

Fra : Niels Boegh

Dato : 07-09-04 11:40

On 2004-09-07 12:16:53 +0200, "Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> said:

> [...]
> trykker på hver enkelt trædepude og så bliver man sendt videre til en ny
> side, hvordan laver man det i photoshop?

Den gang jeg gik i webskole lavede man det i html-editoren (Dreamweaver
o.lign) som et "image-map" - og altså ikke i Photoshop. Et imagemap er
altså et klikbart område i et billede.

Niels

Fra : Carina

Dato : 07-09-04 12:15

Hej Niels

Ja, det tror jeg også jeg er kommet frem til - fik bare at vide at man kunne
gøre det ved at lave "aktive links" i photoshop. Tak for hjælpen.
/Carina

Fra : Per Christoffersen

Dato : 07-09-04 12:24

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> Hej Niels
>
> Ja, det tror jeg også jeg er kommet frem til - fik bare at vide at man
kunne
> gøre det ved at lave "aktive links" i photoshop. Tak for hjælpen.

Det kan man (sikkert) også, - så vil Photoshop lave en HTML-side med
imagemappet på.
Men det er lige så smart at lave det i den editor du bruger i forvejen, - så
kommer det jo ind på den side, som du skal bruge det på.

/Per

Fra : Jeroen

Dato : 07-09-04 13:38

Hej Carina

Du skal bruge ImageReady til at tilføje linker bag knapper / menupunkter.
Programmet følger med Photoshop (fra version 6?).

mvh

Jeroen