Ramt af glas i nattelivet
Fra : sharky

Dato : 05-09-04 17:31

Hej,

Jeg blev uden at have gjort noget ramt af et stort fadølsglas i nat på en
pub, så jeg så stjerner og måtte på skadestuen og limes. Men kan det passe
af personen som gjorde det kun får en bøde af politiet ?

Min forsikring dækker mit tøj med blod på, så det er nok ok.

Jeg synes bare det er for billigt sluppet med en bøde for at kaste med glas
i byen. Det splintrede da det ramte mig, og min ven ved siden af blev ramt
af glasskår så han også blødte. Er straffen ikke lige lille nok ? Det er da
langt værre med sådanne voldshandlinger end f.eks. at hente copyrighted
materiale på nettet, men der er bøderne da ofte meget store.

På forhånd tak.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 05-09-04 17:40

sharky <x_sharky@hotmail.com> wrote:
> Hej,
>
> Jeg blev uden at have gjort noget ramt af et stort fad?lsglas i nat p? en
> pub, s? jeg s? stjerner og m?tte p? skadestuen og limes. Men kan det passe
> af personen som gjorde det kun f?r en b?de af politiet ?

Det kan det nok fint. Både §138 og §244 i straffeloven (der lige er de
to jeg kunne forestille mig kunne anvendes) nævner muligheden for
bødestraf.

> Jeg synes bare det er for billigt sluppet med en b?de for at kaste med glas
> i byen. Det splintrede da det ramte mig, og min ven ved siden af blev ramt
> af glassk?r s? han ogs? bl?dte. Er straffen ikke lige lille nok ? Det er da
> langt v?rre med s?danne voldshandlinger end f.eks. at hente copyrighted
> materiale p? nettet, men der er b?derne da ofte meget store.

Det tror jeg er et diskussionsemne for en gruppe som dk.politik.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : sharky

Dato : 07-09-04 18:26

> Det kan det nok fint. Både §138 og §244 i straffeloven (der lige er de
> to jeg kunne forestille mig kunne anvendes) nævner muligheden for
> bødestraf.

Ok, vil det sige 500 kr. i bøde ligesom at køre uden sele eller andet ? Jeg
skal bare leve med sygemelding og ondt hovedet, efter slaget og har endda
været på skadestuen for at blive limet sammen.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-09-04 18:46

En helt masse bits fra sharky til dk.videnskab.jura gav følgende:

[...]

> Ok, vil det sige 500 kr. i bøde ligesom at køre uden sele eller andet ? Jeg
> skal bare leve med sygemelding og ondt hovedet, efter slaget og har endda
> været på skadestuen for at blive limet sammen.

Der er vel intet til hindring for at lave et civilt søgsmål, med henblik på at
få erstatning for mistede arbejdsintægter?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"You idiot! You where supposed to think that - not say it!"
-- Chris Eigeman as Arthur Garment in 'It's like, You know'

Fra : Verner

Dato : 05-09-04 19:30

On Sun, 5 Sep 2004 18:30:46 +0200, "sharky" <x_sharky@hotmail.com>
wrote:

>Er straffen ikke lige lille nok ? Det er da
>langt værre med sådanne voldshandlinger end f.eks. at hente copyrighted
>materiale på nettet, men der er bøderne da ofte meget store.

Bliver det overhovedet straffet ?

Det blir' vel højest til en times siddende rundkreds hvor han skal
fingermale "jeg skal forsøge ikke at kaste med glas fremover - hvis
jeg kan"

Verner

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-09-04 20:28

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
---snip en del sludder---
>Er straffen ikke lige lille nok ? Det er da
> langt værre med sådanne voldshandlinger end f.eks. at hente copyrighted
> materiale på nettet, men der er bøderne da ofte meget store.
>
> På forhånd tak.

Sådan er det at leve i et kapitalistisk samfund.
Hensyn til andres mammon, frem for helbred.

--
/Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk