u/lovlig beboelse hurtig svar ønskes
Fra : hansi

Dato : 02-09-04 08:30

Vi sidder og diskuterer lovligheden om beboelse

I et hus er der på førstesalen 2 værelser med skråvægge
den maksimale højde er 190 cm.
Jeg mener der er en regel der siger der skal være mindst 2,20 cm fra gulv
til loft.for at man skal leve og opholde sig i.
Min makker mener ikke det betyder noget, reglerne er anderledes når det er
skråvægge.
Hvem har ret

Fra : anders majland

Dato : 02-09-04 09:52

> [...]
> gulv til loft.for at man skal leve og opholde sig i.
> Min makker mener ikke det betyder noget, reglerne er anderledes når

Fra bygningsreglementet for småhuse

3.4.2 Højden i beboelsesrum og køkken skal være mindst 2,3 m.

Hvis loftet ikke er vandret, skal højden måles som
ge n n e m s n i t s h ø j d e. Ved beregning af ge n n e msnitshøjden
medregnes kun frie højder på 2,0 m
og derover.

I beboelsesrum og køkken med skråvægge skal
der være en rumhøjde på mindst 2,3 m over
mindst 3,5 m2 af gulvarealet.
(3.4.2) Er loftet ikke vandret, regnes
der med rummets gennemsnitshøjde,
idet der dog ikke medregnes højder
under 2,0 m.

Men ovenstående er gældende krav til nye boliger. Så hvorvidt
loftsrummet er godkendt oms beboelse afhænger helt af opførelsesåret.
Der er f.eks ikke mange huse fra før 1900 der har højt nok til loftet...

Prøv at slå huset op på www.ois.dk Der kan i se om det er tælt med i
arealet eller ej.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : joke

Dato : 02-09-04 20:09

meddelelse news:4136df4d$0$207$14726298@news.sunsite.dk...
> Men ovenstående er gældende krav til nye boliger. Så hvorvidt
> loftsrummet er godkendt oms beboelse afhænger helt af opførelsesåret.
> Der er f.eks ikke mange huse fra før 1900 der har højt nok til loftet...

Kan skriver under på tror vi har ca. 2 meter i vores hus fra 1860, men så
spare vi også på varmen

hilsen

Johnny