Tillægsforsikring - PC
Fra : Mister Mister

Dato : 01-09-04 10:51

Hejsa.

Nogen der kan hjælpe med følgende:

Købte for ca. 2 år siden en Bærbar PC, og tegnede så samtidig en af de
hersen's tillægsforsikringer, ikke noget galt i det, har jeg så fundet ud
af.

Tilfældet ville så at sønnen sad med puteren, og så ville den ikke som han
ville, og han hamrede hånden ned i den, med deraf følgende skade.
Efter meget meget lang ventetid, og utallige rykkere er maskinen nu blevet
dømt totalskadet, og jeg har fået lov at afhente en ny (helt ny tilsvarende)
og er da lidt imponeret.

Mit spørgsmål lyder så:
Der er 2 års løbetid tilbage på den dengang tegnede forsikring, ophører
denne ved ombytning til en ny maskin.
Er en sådan forsikring "bundet" til førstnænte maskine, eller kører den
videre på den ny ?
Jeg går selvfølgelig udfra som en selvfølge at der på den nye er 2 års
garanti (eller hvad købeloven nu siger)

mvh.

Kenneth Jørgensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-09-04 11:10

Mister Mister telepaterede følgende til sin PC:
> Der er 2 års løbetid tilbage på den dengang tegnede forsikring,
> ophører denne ved ombytning til en ny maskin.
> Er en sådan forsikring "bundet" til førstnænte maskine, eller kører
> den videre på den ny ?

Normalt står der i betingelserne, at den stopper ved totalskade...
Har du læst dem?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Verner

Dato : 01-09-04 12:19

On Wed, 1 Sep 2004 11:50:43 +0200, "Mister Mister" <vimmer@ofir.dk>
wrote:

>Jeg går selvfølgelig udfra som en selvfølge at der på den nye er 2 års
>garanti (eller hvad købeloven nu siger)

Tror du ikke det er en go' idé at tegne en tilsvarende forsikring på
den nye - med den søn du har

Der dækker reklamationsretten jo ikke helt..

Verner

Fra : dk_sz

Dato : 01-09-04 15:16

> Jeg går selvfølgelig udfra som en selvfølge at der på den nye er 2 års

Jeg ville tro du har resten af den 2-årige periode ud?
Og ikke 2 nye år... Men jeg er jo ikke jurist... Så ved ikke.

mvh
Thomas

Fra : TGD

Dato : 01-09-04 19:10

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ville tro du har resten af den 2-årige periode ud?
> Og ikke 2 nye år... Men jeg er jo ikke jurist... Så ved ikke.

Det er en tillægsforsikring til et specifikt produkt, og ved totalskade
ophører dækningen.

Du behøver ikke at være jurist, man skal bare læse policen en forsikring er
en aftale mellem dig og et selskab (det er kun visse former for forsikringer
der er reguleret via lov. og som har standarddækning).

Fra : Mister Mister

Dato : 02-09-04 11:30

Hej igen.

Allerførst tak for svarene, ville lige høre om jeg var helt galt på den.
Jeg regnede med at forsikringen galdt den specifikke Computer og derfor ikke
ville blive overført til den nye (som i henhold til købeloven er omfattet af
fabriksgaranti i 2 år).

Det endte dog med at forretning blot skrev et tillæg til policen, og
overførte retløbetiden til den nye Computer.
Så jeg må indrømme at jeg er imponeret over servicen (læg mærke til at jeg
ikke har reklameret for dem ).

med venlig hilsen

Kenneth