http://piratgruppen.org
Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-08-04 15:59

Hvad er Jeres mening om *lovligheden* af indholdet (eller en del af
indholdet) på <http://piratgruppen.org> ?

Vil der være forskel på lovligheden om siden rent fysisk ligger i
DK (eller EU) eller i et tredieland?

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
<http://salg.bindernaes.dk> <http://korsaren.dk>

Fra : ASKF

Dato : 30-08-04 17:04

Bjørn Løndahl ytrede sig i <413340b9$1@news.securix.dk> med dette:

>Hvad er Jeres mening om *lovligheden* af indholdet (eller en del af
>indholdet) på <http://piratgruppen.org> ?

"Bandwidth exceeded"

Kan du forklare os lidt om indholdet?

>Vil der være forskel på lovligheden om siden rent fysisk ligger i
>DK (eller EU) eller i et tredieland?

Ja, lovligheden af et sites indhold afhænger af placering.

Sagen er dog mere kringlet end som så, da f.eks. en tysk domstol ikke
kan kræve et site i DK. lukket fordi det indeholder nazistisk
propogandamateriale rettet mod tyskere. Men de kan sandsynligvis godt
straffe dem der har skrevet indholdet, hvis personerne måtte befinde sig
i Tyskland.

Man er altså nødt til konkret at kikke på hvilke love der måtte være
brudt i de enkelte tilfælde, før man kan give en vurdering. Derfor er
det umuligt at give et helt generelt Ja/Nej svar.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 30-08-04 17:10

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> Bjørn Løndahl ytrede sig i <413340b9$1@news.securix.dk> med dette:

> "Bandwidth exceeded"
>
> Kan du forklare os lidt om indholdet?

Sitet har været en del behandlet på net-medier i dag, så det er nok derfor
de har brugt kvoten på webhotellet

Læs evt. her:
http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=24934

/Per

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 30-08-04 19:14

"Bjørn Løndahl" skrev 30.08.2004 16:59:

> Hvad er Jeres mening om *lovligheden* af indholdet (eller en del af
> indholdet) på <http://piratgruppen.org> ?

Jeg har i dag siddet og pløjet en del af sitet igennem. Der er ikke noget,
der er oplagt ulovligt. De linker jo så vidt ses ikke til ulovligt
materiale. Og det er jo som bekendt på ingen måde ulovligt at mene, at det
er "urimeligt" eller "forkert" at noget er lovligt/ulovligt, endsige forsøge
at udbrede kendskabet til denne mening eller forsøge at overbevise andre om
det.

Der har været lidt oppe om, at det kan blive nødvendigt for dem at fjerne
indlæg der giver vejledninger om omgåelse af kopispærringer m.v., men det må
blive en konkret vurdering i forhold til reglerne i OHL kap. 6a.

> Vil der være forskel på lovligheden om siden rent fysisk ligger i
> DK (eller EU) eller i et tredieland?

Det afgørende i dansk ret er normalt (men der kan være flere forskellige
situationer!) hvor tjenesten udbydes fra - altså om det er "lagt ud" fra en
der er under dansk jurisdiktion. EU er ikke så afgørende i denne henseende,
da ophavsretten i vidt omfang bygger på konventioner, der har en større
udbredelse.

I øvrigt er det meget morsomt at se, at disse anonyme pirater sviner APG til
for at bruge termen "tyveri" om ophavsretskrænkelser, fordi er forkert i
retlig henseende (- hvilket jo er korrekt). På en anden side bruger de dog
selv gladeligt udtrykket "ransagning" om en bevissikringsundersøgelse,
hvilket er ligeså forkert.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!