/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Reklamationsret ved firmakøb (Dell)
Fra : David Holm


Dato : 29-08-04 17:56

Hejsa

Jeg er i den situation at jeg købte en håndholdt pc gennem Dell (Axim X30)

Den første jeg fik leveret havde en defekt med baggrunds lyset således at
det ikke altid tændte. Den næste jeg fik leveret havde dårlig lyd (skrat) i
hovedtlf stikket og der var problemer med at skærmen ikke var lige følsom
for tryk over det hele. Nu har jeg så modtaget nr. 3 og den har samme fejl
som nr. 2. Havde det været et almindeligt forbrugerkøb ville jeg så have ret
til at hæve handelen men i dette tilfælde er den håndholdte PC købt gennem
mit firma.

Har jeg slet ingen rettigheder overhovedet når jeg køber via mit firma?

Jeg har allermest lyst til at få hævet handlen idet jeg ikke tror på at Dell
kan levere en fejlfri Axim inden for en rimelig tid. Indtil nu har jeg
ventet næsten 2 mdr og står stadig med en ikke tilfredsstillende håndholdt.

Dells salgsbetingelser kan findes her:
http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/footer/terms?c=dk&l=da&s=gen&~ck=lf&~lt=popup
eller
http://makeashorterlink.com/?H2A222A29

mvh

David Holm



 
 
Peter (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-08-04 18:13

"David Holm" <wormie_fjern@fjern_alberg.dk> skrev i en meddelelse
news:41320ab7$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Har jeg slet ingen rettigheder overhovedet når jeg køber via mit firma?

Jo da- du har næsten samme rettigheder som i et forbrugerkøb.

> Jeg har allermest lyst til at få hævet handlen idet jeg ikke tror på at
Dell
> kan levere en fejlfri Axim inden for en rimelig tid.

Det kan jeg godt forstå. Du reklamerer igen og gør gældende, at hvis den
næste PDA fra Dell ikke er okay hæver du. Du giver en advarsel. Virker den
næste PDA ikke så hæver du og ser hvad der sker

> Indtil nu har jeg
> ventet næsten 2 mdr og står stadig med en ikke tilfredsstillende
håndholdt.
>
> Dells salgsbetingelser kan findes her:
>
http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/footer/terms
?c=dk&l=da&s=gen&~ck=lf&~lt=popup

Ja det hjælper jo ikke meget.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Henning (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 29-08-04 19:22

On Sun, 29 Aug 2004 19:13:15 +0200, "Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
wrote:

>"David Holm" <wormie_fjern@fjern_alberg.dk> skrev i en meddelelse
>news:41320ab7$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>[klip]
>
>> Har jeg slet ingen rettigheder overhovedet når jeg køber via mit firma?
>
>Jo da- du har næsten samme rettigheder som i et forbrugerkøb.

Pjat - B2B kan indgå helt specielle aftaler, ex. at der er 2 timers
garanti på varen osv. Godkender begge parter aftalen, er den gældende.



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Kristian Storgaard (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 29-08-04 19:30

"Henning" skrev 29.08.2004 20:21:

> Pjat - B2B kan indgå helt specielle aftaler, ex. at der er 2 timers
> garanti på varen osv. Godkender begge parter aftalen, er den gældende.

Men hvis der ikke er indgået specielle aftaler, så gælder købeloven (der i
øvrigt er relevant som udfyldning og hjælp til fortolkning), og der er
reglerne - som Peter ganske korrekt skriver - ikke stort anderledes fra
forbrugerreglerne. Dog er der selvfølgelig forskelle, fx. gælder 6 mdr
formodningsreglen ikke.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!


Rune Wold (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 29-08-04 19:34

Henning wrote:

[klip]

> Pjat - B2B kan indgå helt specielle aftaler, ex. at der er 2 timers
> garanti på varen osv. Godkender begge parter aftalen, er den gældende.

Nøøøj virkelig?

Men er det aktuelt i den konkrete B2B aftale.

Udgangspunktet er, at man stort set har samme rettigheder som i et
forbrugerkøb. Forskellen fra forbrugerkøb er selvfølgelig, at
rettighederne i højere grad kan fraviges ved aftale, men det ændrer ikke
ved udgangspunktet.

/Rune Wold

Peter (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-08-04 20:32

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:0k74j0d1o9988mrr5505qg8jq6laj454ma@4ax.com...

[klip]

> Pjat

Mine to med-stuerede røvere har jo banket dig oven i hovedet, så jeg
undlader at gøre det én gang til

> - B2B kan indgå helt specielle aftaler, ex. at der er 2 timers
> garanti på varen osv. Godkender begge parter aftalen, er den gældende.

Det er korrekt - det er jo hele grundlaget for kontraktsretten

Mit udsagn var faktisk korrekt - også når man har læst
forretningsbetingelserne.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



David Holm (30-08-2004)
Kommentar
Fra : David Holm


Dato : 30-08-04 07:16

> Det kan jeg godt forstå. Du reklamerer igen og gør gældende, at hvis den
> næste PDA fra Dell ikke er okay hæver du. Du giver en advarsel. Virker den
> næste PDA ikke så hæver du og ser hvad der sker
Det lyder som en god idé! Jeg må nok hellere sende kravet skriftligt
idet Dells kundeservice har det med at "glemme" at man har ringet.

Tak for hjælpen

David

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste