Udtryk
Fra : Jesper & Nicolette N~

Dato : 11-05-01 07:03

I Big Mama's House sætter Big Mama/Martin gaffatape på halsen. I det næste
cut er det væk, og vi ser det aldrig igen.

Jeg regner med at det er en filmbøf.

Men hvad hedder den type filmbøf på engelsk?

Jeg leder efter en side med filmbøffer

Jesper

Fra : Radio Diablo

Dato : 11-05-01 07:24

Det hedder "goofs" og du kan finde en del af dem på imdb.com
fx er Titanic's side med goofs temmelig omfattende på imdb.

God jagt... + god weekend

Peter K
Jesper & Nicolette Nielsen <jesniel@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zhLK6.2223$zv2.392724@news010.worldonline.dk...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-05-01 11:28

"Radio Diablo" <mail@radiodiablo.dk> writes:

> Det hedder "goofs" og du kan finde en del af dem på imdb.com
> fx er Titanic's side med goofs temmelig omfattende på imdb.

Der er utroligt mange af dem, der er "incorrectly regarded as goofs".

Et klart tegn på, at folk der egentlig ved for lidt prøver at gøre sig
kloge på, hvad der er galt med Cameron's glimrende film.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-05-01 12:23

On 11 May 2001 12:28:00 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Der er utroligt mange af dem, der er "incorrectly regarded as goofs".
>
>Et klart tegn på, at folk der egentlig ved for lidt prøver at gøre sig
>kloge på, hvad der er galt med Cameron's glimrende film.

Det er dog som regel kun de mere reelle og spændende "incorrectly
regarded as goofs", der bliver nævnt, og ikke bare folk, der tog fejl
i continuity'en.

Fx når T1000 loader en shotgun og flyver helikopter på samme tid - det
har unægteligt fået en del, der ikke var superopmærksomme, til at tro,
der var tale om en fejl.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Keld Petersen

Dato : 12-05-01 12:54

Var T1000 med i Titanic? Hmmm... jeg må ha' faldet i søvn..

Fra : John Henrik Bay

Dato : 11-05-01 07:49

Jesper & Nicolette Nielsen <jesniel@image.dk> skrev i
meldingsnyheter:zhLK6.2223$zv2.392724@news010.worldonline.dk...
> [...]
> cut er det væk, og vi ser det aldrig igen.
>
> Jeg regner med at det er en filmbøf.
>
> Men hvad hedder den type filmbøf på engelsk?

http://us.imdb.com/

goofs

Fra : HKJ

Dato : 11-05-01 08:20

"Jesper & Nicolette Nielsen" <jesniel@image.dk> wrote in message
> [...]
> cut er det væk, og vi ser det aldrig igen.
>
> Jeg regner med at det er en filmbøf.
>
> Men hvad hedder den type filmbøf på engelsk?

Den generalle betegnelse for bøffer er "goofs", men for ting der ødelægger
tidslinien (Forsvinder/dukker op/flytter rundt osv.) bruges betegnelsen
"Continuity"

Fra : Nitz

Dato : 11-05-01 12:05

Du kan også prøve denne her: http://www.movie-mistakes.com/

Fra : JSMadsen

Dato : 11-05-01 12:14

Jesper & Nicolette Nielsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>cut er det væk, og vi ser det aldrig igen.
>
>Jeg regner med at det er en filmbøf.
>
>Men hvad hedder den type filmbøf på engelsk?

En GOD side er: http://www.movie-mistakes.com/
Har på alle nyere film, bla. The Mummy Returns.

--
En ny DVD film til samlingen?
http://www.netauktion.dk/kunder/default.asp?typen=vis&id=35