"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> skrev i en meddelelse
news:412c281c$0$247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan er reglerne hvis man får en vare tilsendt man ikke har bestilt ?
> Jeg spørger fordi jeg har købt en mobiltelefon, hos et af de store
> teleselskaber.
> Og da jeg pakker den ud ser jeg at de har sendt to af samme model, men på
> fakturaen står der kun en og jeg har også kun betalt for en .
> Må jeg beholde den ekstra mobil ?
Nej.
Når man indgår en aftale med nogen (feks om et køb) så har man en
loyalitetsforpligtigelse overfor modparten. Den træder feks. i kraft, hvis
modparten laver en fejl, som i dit tilfælde.
Du må kontakte telefonselskabet og spørge hvordan de vil have den ekstra
telefon retur, eller om de har en anden ide til at løse problemet.
Loyalitetsforpligtelsen strækker sig dog ikke så langt at du skal have
udgifter ved returneringen, så det må de jo også komme med en løsning på
/Per