Ulovlig videoovervågning - men et bevis er~
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-08-04 06:11

Jeg kan læse i JP: http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=2577202/

At der er tvivl om en videooptagelse kan anvendes, da den måske
er optaget ulovligt.

Gælder der normalt ikke i Danmark, at sandheden anses for at
være i samfundets interesse, og derfor har førsteret ? Og en
evt sag mod forsikringsselskabet vil derfor være en selvstændig sag ?

Hvilke paragraffer bruger man for at så tvivl om beviset ?

Der er ihvertfald flere eksempler på at at politiet har skaffet
beviser på ulovlig vis. Men beviset har stadig været gyldigt.
(Eksempelvis en sporesender monteret i en mistænkt pyromans bil
i Nordjylland - og uden kendelse).

Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.misumi.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 24-08-04 09:10

Povl H. Pedersen wrote:
> Jeg kan læse i JP: http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=2577202/
"Billigere feriestart fra Sverige"

Mon ikke dit link skulle være:
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2577652/

David

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-08-04 20:14

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> være i samfundets interesse, og derfor har førsteret ? Og en
> evt sag mod forsikringsselskabet vil derfor være en selvstændig sag ?

Jo, det vil jeg da også mene. (jeg får udfra at det er det link som
david metz har bragt, som danner baggrund for dit indlæg)

> Hvilke paragraffer bruger man for at så tvivl om beviset ?

Ingen, men jeg tror at den krænkede kan anlægge sag mod
forsikringsselskabet for krænkelse af privatlivets fred, også selvom
forsikringsselskabet syntes at de har en "lovlig" grund...

> [...]
> beviser på ulovlig vis. Men beviset har stadig været gyldigt.
> (Eksempelvis en sporesender monteret i en mistænkt pyromans bil

Det vidste jeg faktisk ikke. Men så får politiet vel en bøde,
efterfølgende eller hvad?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-04 20:18

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in

> Det vidste jeg faktisk ikke. Men så får politiet vel en bøde,
> efterfølgende eller hvad?

Svjh blev der en mindre personalesag ud af det - betjentene endte
vist med at blive forflyttet eller noget i den stil.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"