Lakering af 35 m2 2000,-
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 23-08-04 17:13

Hey Allesammen.

Nu håber jeg at der er nogen der kan give mig det gyldene svar!

Min kæreste og jeg flyttede i dec. 2003 ind i den her lille lejlighed på 35
m2 (Med køkken og bad)!

Fint nok, nu står vi og skal flytte. Sidst jeg boede her slap vi med 400 for
lakering af gulve (helt legalt i gennem viceværten). Nu har bolig selskabet
d. 11/8 besluttede at dette SKAL gøres af en Aut. , som VI skal betale.

Har de ret til dette? Jeg tænker mere på, har vi ikke selv lov til at gøre
det????

--

/Kenneth Koustrup

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-08-04 18:03

Kenneth Koustrup <kenneth.k@mail.dk> wrote:

> [...]
> Aut. , som VI skal betale.
>
> Har de ret til dette? Jeg tænker mere på, har vi ikke selv lov til

Hvad står der i lejekontrakten om valg af håndværker til istandsættelse?

I øvrigt eksisterer der mig bekendt ikke særlige autorisationsordningen
for gulvfirmaer, udover at de selvfølgelig skal være momsregistreret.
Hvis der f.eks. er 20 m2 trægulv, som skal afhøvles og lakeres, og vi
regner med 80 kr + moms per m2, bliver prisen 2000 kr.

Jeg vil gætte på at de 400 kr har været "orange"

--
Jesper Lund

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 23-08-04 18:25

Først.... de 400 var IKKE orange, som jeg nævner var det faktisk helt legalt
MED KVITTERING!!!

Syntes bare at det virker mærkeligt at vi ikke selv må gøre det, og der står
intet i lejekontrakten om det.

--

/Kenneth Koustrup

Unlock af Nokia tlf.

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-08-04 19:04

Kenneth Koustrup <kenneth.k@mail.dk> wrote:

> Først.... de 400 var IKKE orange, som jeg nævner var det faktisk
> helt legalt MED KVITTERING!!!

Kvittering med CVR nummer, moms, m.v.? Hmm, af de 400 kr er de 80 moms.
Dvs. der er 320 kr tilbage til gulvlak, afskrivning på maskiner og
arbejdsløn. Det får du normalt ikke behandlet ret mange m2 gulv for...

> Syntes bare at det virker mærkeligt at vi ikke selv må gøre det, og
> der står intet i lejekontrakten om det.

Hvad står der i lejekontrakten om istandsættelse ved fraflytning?

--
Jesper Lund

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 23-08-04 19:21

Ja, ved godt at det lyder af lidt, men den er altså god nok!!! De gjorde det
primært for at være sikkert på at det var gjort på den rigtige måde.

"Vedoverdragelse til tilflytteren fremtrædet loft og vægge nyistandsat.
Kun hvor der efter selskabets skøn har været behov for det, vil træværk,
inventar og gulve være i standsat..."

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-08-04 19:32

> [...]

> Kun hvor der efter selskabets skøn har været behov for det, vil
> træværk, inventar og gulve være i standsat..."

Det skulle vel ikke være et almennyttigt boligselskab? Og at du her
citerer fra "Normal-Vedligeholdelsesreglement for Model A - med
instandsættelse og fraflytning"?

--
Jesper Lund

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 23-08-04 19:39

Sørme jo...

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-08-04 19:53

Kenneth Koustrup <kenneth.k@mail.dk> wrote:

> Sørme jo...

Så prøv at kigge i afsnittet "Ved fraflytning". Står der ikke et eller
andet i retning af "Arbejdet vil blive udført på selskabets foranledning
på grundlag af synsrapporten"? Evt. en formulering ala punkt 4.m i dette
link
http://www.lille-birkholm.dk/afd/vedlregl.htm

--
Jesper Lund

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 23-08-04 20:02

Jo....

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-08-04 20:01

Kenneth Koustrup skrev:
> Sørme jo...

Jamen, så er det bare i gang med malekosten etc.
Vedligeholdelse påhviler lejeren, og ved overdragelsen skal det fremstå
nyistandsat. Så hvis der er noget der trænger til en kærlig hånd, så på med
vanten!
Jeg selv betalte ca. 13.000 kr for istandsættelsen af min tidligere vedl.
regl. A lejlighed. Misligholdelse afholdes 100% af lejer, mens der typisk er
fradrag efter hvor lang tid man har boet der, ved maling af vægge osv.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-08-04 20:15

Jeppe Seidelin Dam <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote:

> Jamen, så er det bare i gang med malekosten etc.
> Vedligeholdelse påhviler lejeren, og ved overdragelsen skal det
> fremstå nyistandsat. Så hvis der er noget der trænger til en kærlig
> hånd, så på med vanten!

Boligselskabet kan forlange at de udfører arbejdet for lejer regning, så
hvis det ikke skal være spildt gør-det-selv-arbejde, er det klogt at
spørge dem først. Og selskabet vil formentlig altid betinge sig retten
til at forkaste dit arbejde og sætte håndværkere på, selv hvis de siger
ok til at du gør det selv i første omgang.

--
Jesper Lund

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 23-08-04 20:22

hmmm.... det var det jeg ville have oversat.

Pokkers....