Azero.dk konkurs - krav mod mig?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-04 02:57

Ref.: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24802

Azero.dk er netop gået i betalingsstandsning, og har tidligere rettet et
krav mod mig, som jeg nægter at skylde. Jeg er tidligere ansat (tilbage i
2000,) og havde på dét tidspunkt en del webhoteller gratis.

Disse er de efterfølgende begyndt at opkræve mig for, selvom jeg opsagde
mine webhoteller (godtnok mundtligt overfor en anden medarbejder, så det er
lidt svært for mig at bevise) samtidig med jeg stoppede som medarbejder hos
dem.

Hvordan er min situation nu? Kan deres krav overføres til det nye selskab,
eller går det tabt ifbm. en evt. fremtidig konkurs?

--
Mvh. Jesper

Fra : "Erik Andersen

Dato : 20-08-04 06:21

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan er min situation nu? Kan deres krav overføres til det nye selskab,
> eller går det tabt ifbm. en evt. fremtidig konkurs?

Nej da, medmindre de smider de penge de skylder ind samtidigt......

Fra : Peter

Dato : 20-08-04 07:28

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

[klip]

> Hvordan er min situation nu? Kan deres krav overføres til det nye selskab,
> eller går det tabt ifbm. en evt. fremtidig konkurs?

Principielt kan kravet mod dig godt overdrages til et konkursbo.

Hvor meget skylder du?

Kan Azero bevise, at du har indgået en aftale med dem?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-04 10:01

> Hvor meget skylder du?

Ca. 3500 kr. inkl. omkostninger til Intrum Justitia.

> Kan Azero bevise, at du har indgået en aftale med dem?

Tjah, der foreligger ikke nogen underskrevet kontrakt, men det er ikke en
procedure hos Azero, og har SVJV aldrig været det.

Webhotellerne blev bestilt, som en normal kunde ville have gjort det - altså
via deres hjemmeside. Blot var det mig selv, som trykkede på "opret knappen"
i ordresystemet.

--
Mvh. Jesper

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-08-04 11:29

> [...]
altså
> via deres hjemmeside. Blot var det mig selv, som trykkede på "opret

Har du brugt webhotellerne efter at du havde opsagt dem mundtligt?

(Altså flyttet filer til og fra eller på anden måde været personligt aktiv)

/Per

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-08-04 20:49

> (Altså flyttet filer til og fra eller på anden måde været personligt
aktiv)

Nej - brugernavne og adgangskoder er mig ubekendt idag.
Tror ikke, nogen af webhotellerne er blevet brugt siden en måneds tid inden
jeg stoppede hos dem.

--
Mvh. Jesper

Fra : per christoffersen

Dato : 21-08-04 19:32

> [...]
>
> Nej - brugernavne og adgangskoder er mig ubekendt idag.
> Tror ikke, nogen af webhotellerne er blevet brugt siden en måneds tid

Fint.

/Per

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 20-08-04 07:28

"Jesper Nielsen" skrev 20.08.2004 3:57:

> Hvordan er min situation nu? Kan deres krav overføres til det nye selskab,
> eller går det tabt ifbm. en evt. fremtidig konkurs?

Det kommer helt an på, hvordan en evt. overtagelse sker.

Men næsten ligegyldigt hvad, så består kravet stadig, og konkursboet kan
inddrive det. Det er faktisk en af boets hovedopgaver - at inddrive penge
til kreditorerne.

/kristian

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-08-04 08:00

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev:

> Det kommer helt an på, hvordan en evt. overtagelse sker.
>
> Men næsten ligegyldigt hvad, så består kravet stadig,

Et ikke eksisterende krav kan ikke bestå. Azeros krav har generelt
været ikke eksisterende, hvilket også er det, der nu har givet dem
problemer med told & skat fordi de skal betale moms af nogle beløb som
de aldrig har haft krav på fra påståede kunder.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens Birk

Dato : 20-08-04 08:07

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> [...]
> problemer med told & skat fordi de skal betale moms af nogle beløb som
> de aldrig har haft krav på fra påståede kunder.

Enig - men da, der formentligt ligger dokumentation for aftalens indgåelse
men ikke for dens ophør - idet dette er sket mundligt - kan der jo være et
problem med bevisbyrden...

vh
jens

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 20-08-04 18:20

"Morten Bjergstrøm" skrev 20.08.2004 8:59:

> [...]
> problemer med told & skat fordi de skal betale moms af nogle beløb som
> de aldrig har haft krav på fra påståede kunder.

Jeg forholdte mig ikke til om kravet i forvejen bestod, men kommenterede det
konkursretlige aspekt.

/kristian

Fra : Jens Birk

Dato : 20-08-04 07:49

Hej Jesper

Med mindre du umiddelbart kan få en af de tidligere ansatte til at løfte din
bevisbyrde om at I har en aftale om at du har opsagt de pågældende sites, så
har du umiddelbart et problem, og i den sammenhænng ville jeg nok skynde mig
at få opsagt de aftaler, der ikke skal fortsættes.

Kurator har een hovedopgave, og med mindre der er tale om ganske små
fordringer, så bliver han nok ved med at inkassere indtil du betaler - det
er ganske enkelt hans opgave....

vh
jens

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-08-04 08:27

"Jens Birk" <jbi@kmd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

mig
> at få opsagt de aftaler, der ikke skal fortsættes.

Så svært tror jeg nu ikke det er for Jesper.

Jesper har haft webhoteller kørende gratis som ansat.
Der er ingen systematik i, at aftalen om disse webhoteller skal videreføres
til en normal abonnementsaftale efter ansættelsens ophør.

Så medmindre at Azero enten

1) kan påvise, at det var en del af den oprindelige aftale, at webhoteller
videreføres under normale betingelser efter ansættelsens ophør

eller

2) kan påvise at der er indgået en ny aftale efter ansættelsens ophør, om
webhoteller på normale vilkår

har de ingen aftale med Jesper, og derfor ikke noget krav.

/Per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-08-04 08:42

"Jens Birk" <jbi@kmd.dk> skrev i en meddelelse

> ... og i den sammenhænng ville jeg nok skynde mig
> at få opsagt de aftaler, der ikke skal fortsættes.

Er det ikke er dårligt råd? Han opsiger så en aftale, som han mener ikke
eksisterer.
Kunne en opsigelse på nuværende tidspunkt ikke anses som en accept af at der
har været en aftale siden 2000?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-08-04 08:49

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Jens Birk" <jbi@kmd.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke er dårligt råd? Han opsiger så en aftale, som han mener ikke
> eksisterer.

Jo det er det er bedre at fastholde, at der ikke er nogen aftale.
Det kan godt formuleres så det samtidig er en tilkendgivelse af, at der
derfor naturligvis heller ikke skal eksistere nogen aftale fremover.

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-04 11:43

Jens Birk skrev:

>har du umiddelbart et problem, og i den sammenhænng ville jeg nok skynde mig
>at få opsagt de aftaler, der ikke skal fortsættes.

Det ville være en indrømmelse af at webhotellerne stadig er
aktive, og så er løbet kørt: Han ville blive bonet for dem lige
op til i dag.

--
Bertel

Fra : ronnie gasseholm

Dato : 20-08-04 22:38

Nu foreligger det jo sådan at azero har sendt masser af kunder til
incasso som de mener skylder dem penge.

Men i mange tilfælde er det slet ikke korrekt.
Jeg sevl fik brev fra intrum om et skyldig beløb, jeg har aldrig været
kunde hos dem men forespurgt om et webhotel engang.

Nu er det kun en betalingsstandsning de er i, så de skal jo lige
erklæres konkurs inden der kommer en kurator ind.

Kurator vil da skulle undersøge hver enkelt sag da der er mange som
har fået rykkerer efter de har betalt også.