Hvor længe skal man vente på en vare i en ~
Fra : Leon Jessen

Dato : 19-08-04 14:27

Hejsa,

Jeg har købt en vare over nettet, varen gik i stykker og er nu til
reperation.
Tilsyneladende kan den ikke laves, og jeg skal derfor have en ny.

Købt: 20-06-2003
RMA-sag oprettet: 07-05-2004
Vare indsendt: 08-06-2004
Dags dato: 19-08-2004

Hvor længe kan skal jeg vente? Er der en grænse for hvor lang leveringstiden
må være? Jeg fik oprindelige at vide at der ville gå 4-6 uger.
Forretningen siger at der er problemer med levenrandøren, og jeg er blevet
tilbudt at købe noget andet, men da jeg ikke har brug for 'noget andet' -
Kan jeg så lade handlen gå tilbage?

Pfh. tak for hjælpen

--
Mvh. Leon Jessen
email@mit_navn_med_små_bogstaver_ud_i_et.dk

Fra : TGD

Dato : 19-08-04 15:21

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvor længe kan skal jeg vente? Er der en grænse for hvor lang
leveringstiden
> må være? Jeg fik oprindelige at vide at der ville gå 4-6 uger.

Det er altafhængig af hvor teknisk kompliceret produktet er, men i dit
specifikke tilfælde burde der ikke være ventetid, hvis de ikke kan lev. må
de sende pengene retur plus de omkostninger du må have haft.

> Forretningen siger at der er problemer med levenrandøren, og jeg er blevet
> tilbudt at købe noget andet, men da jeg ikke har brug for 'noget andet' -
> Kan jeg så lade handlen gå tilbage?

Hvis de ikke kan lev. varen eller lignende vare kan du kræve handlen
ophævet.