Forbrugerrettighed ved mobilkøb og fejl
Fra : martin [1620]

Dato : 19-08-04 12:17

Jeg købte den 23/3 en S/E T630 mobiltelefon hos www.1cc.dk og den er jeg
glad for.
Der har dog været en del problemer med den.
1: Først gik tastaturet i stykker, dvs knapper virkede ikke optimalt. Det
blev så skiftets hos Telecare.
2: Så røg højtaleren, den blev så skiftet hos Telecare.
3: så gik tastaturet i stykker igen, og blev skiftets hos Telecare.
4: Nu er tastaturet IGEN gået istykker og skal skiftes hos Telecare.

Jeg tænkte om det ikke var muligt for mig at få en ny telefon eller pengene
igen, ved så mange fejl?

Telecare siger jeg skal snakke med min forhandler (altså www.1cc.dk) og
www.1cc.dk siger at jeg skal snakke med telecare.

Hvem har ret?

Håber nogen her kan svare, da jeg ellers må ned og have den lavet igen.
Selvom det kun tager 4 timer er det altså lidt træls.
martin [1620] - Remove capital letters to email.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 19-08-04 14:25

"martin [1620]" <ngroup@XXXdecan.org> skrev i en meddelelse

> Telecare siger jeg skal snakke med min forhandler (altså www.1cc.dk) og
> www.1cc.dk siger at jeg skal snakke med telecare.

Du skal snakke med 1cc. Det er dem der er sælger, og dermed dem der skal
håndtere din reklamation.
Det fremgår klart af Købeloven.
Du har lov til (men ikke pligt til) at henvende dig direkte til Telecare,
fordi 1cc bruger dem til at håndtere fejlrettelser, og har meddelt dig
dette.

Du skal sige til dem, at du ikke længere kan acceptere de mange fejl, og at
du derfor vil hæve købet (men lad muligheden stå åben for en ombytning).

Læs evt. mere her:
http://www.forbrug.dk/klage/3/1/

/Per