|
| retskrav mod TDC Fra : Ralph |
Dato : 17-08-04 21:18 |
|
Jeg har i aften fundet ud af at et gammelt telefonnummer som burde have
viderestilling til mit nuværende nummer ikke fungerer!
Jeg er selvstændig med kunder som ringer med ½-6 års mellemrum, derfor
valgte jeg at betale for at få viderestilling - 115 kr/kvt - til mit nye
nummer da jeg flyttede for 7 år siden (anden central derfor var nyt nummer
påkrævet dengang)
Nu besvares opkaldet med "nummeret-findes-ikke-lyden" og oplysningen siger
at kunden (mig) ikke ønsker nummeret oplyst.
Jeg regner med (godtroende?) at kunne få det betalte abonnement refunderet,
og her kommer så mit spørgsmål, kan jeg derudover få evt. mistet omsætning
godtgjort? Et kvalificeret gæt er ca. 30.000 pa, dog ved jeg ikke hvor lang
tid nummeret ikke har fungeret, hvis TDC heller ikke kan finde ud af hvornår
viderestilling ophørte, har jeg så krav på 7 x 30.000?
Til orientering er jeg klaverstemmer og derfor er min omsætning tæt på 100%
fortjeneste.
Ja, jeg burde sikkert have chekket nummeret med mellemrum, det har så ikke
gjort, ændrer det min retsstatus? Jeg mener det er trods alt TDC jeg er
abonnent hos, ikke et eller andet bambusfirma fra fjernøsten.
PS. Hvis I undrer jeg over at jeg kan leve for 30.000 pa, så har jeg et
fuldtidjob ved siden af.
--
venligst
Ralph
| |
N/A (17-08-2004)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 17-08-04 22:07 |
|
| |
Hugo Østergaard-Ande~ (17-08-2004)
| Kommentar Fra : Hugo Østergaard-Ande~ |
Dato : 17-08-04 22:07 |
|
Ralph skrev sålydende:
>
>
> Jeg regner med (godtroende?) at kunne få det betalte abonnement
> refunderet,
Det bør du kunne, men der kommer nok en diskussion af, hvor længe
servicen har været ude af funktion.
TDC er ifølge min erfaring ikke umulig at få til at indrømme fejl. TDC
har fornylig tilbagebetalt alle brugere af internetroaming de seneste
tre års opkrævninger på grund af et upålideligt registreringssystem og
yder pt. denne service gratis, indtil der er fundet et holdbart system.
> og her kommer så mit spørgsmål, kan jeg derudover få evt.
> mistet omsætning godtgjort? Et kvalificeret gæt er ca. 30.000 pa, dog
> ved jeg ikke hvor lang tid nummeret ikke har fungeret, hvis TDC
> heller ikke kan finde ud af hvornår viderestilling ophørte, har jeg
> så krav på 7 x 30.000?
>
Ifølge abonnementsvilkårene pkt. 15.D.B gælder: "TDC er ikke
erstatningsansvarlig for indirekte tab, herunder tabt avance,
produktionstab, tab som følge af, at tjenesten ikke kan benyttes som
forudsat, tab som følge af, at en aftale med tredjemand falder bort
eller misligholdes og lignende, med mindre der foreligger forsæt eller
grov uagtsomhed."
http://tinyurl.com/5z6ha
--
Mvh
høa
| |
alexbo (17-08-2004)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 17-08-04 22:22 |
|
"Ralph" skrev
> Et kvalificeret gæt er ca. 30.000 pa,
> PS. Hvis I undrer jeg over at jeg kan leve for 30.000 pa, så har jeg et
> fuldtidjob ved siden af.
D.v.s at dit gæt på mistet omsætning er hele omsætningen, så vil jeg nærmere
undre mig over at du ikke har opdaget det før.
mvh
Alex Christensen
| |
Ralph (18-08-2004)
| Kommentar Fra : Ralph |
Dato : 18-08-04 07:33 |
|
"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cftsv3$sm$1@news.cybercity.dk...
> D.v.s at dit gæt på mistet omsætning er hele omsætningen, så vil jeg
nærmere
> undre mig over at du ikke har opdaget det før.
Nej, det er nok en fjerdedel.
Som skrevet får folk stemt deres klaver med meget forskellige intevaller
efter behov, nogle kun een gang andre hvert sjette år, og atter andre hvert
½ år.
Jeg har så placeret et klistermærke med navn og telefonnr. inde i klaveret,
det står desuden på faktura. Dette har jeg levet af fra ca. 1990 til 1997
hvor jeg fik mit nuværende job, og hvor jeg lovede mine partnere at jeg ikke
ville annoncere med at jeg stemte klavere mere. Med andre ord de eneste
kunder jeg kunne forvente at få i fremtiden var de der så mit nummer indeni
i deres klavere.
Jeg har til stadighed ca. 2-3 stemninger om ugen og jeg kan sagtens
forestille mig at jeg kunne have een til hvis evt. kunder ellers kunne få
fat i mig - det er, for visse, meget impulsivt at NU skal det klaver
stemmes, og hvis de så ikke får fat på mig, så tager de telefonbogen,
krak.dk eller........
--
venligst
Ralph
| |
Morten Fruergaard (18-08-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 18-08-04 07:50 |
|
Ralph telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg har til stadighed ca. 2-3 stemninger om ugen
Hvordan har de fået fat i dig, hvis de kun har telefonnummer fra klaveret og
fakturaen? Det telefonnummer, som ikke dur...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Ralph (18-08-2004)
| Kommentar Fra : Ralph |
Dato : 18-08-04 12:21 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4122fc13$0$73953$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvordan har de fået fat i dig, hvis de kun har telefonnummer fra klaveret
og
> fakturaen? Det telefonnummer, som ikke dur...
1) Nummeret HAR fungeret, og derfor har jeg skiftet klistermærke inde i
klaveret hos de der har fået fat på mig da det duede.
2) Jeg havde til for nylig en mobil hvis nummer fremgik af mærket.
3) Jeg er den eneste Ralph på Mors
4) Jeg står i telefonbogen/vejviseren/de gule sider/krak.dk med mit
"rigtige" nummer
5) Jeg har haft en hjemmeside som kunne findes via div. søgemaskiner - den
har jeg dog nedlagt dengang jeg havde for travlt på jobbet til at stemme så
meget.
PS. Jeg HAR talt med TDC idag og fået nummerbestemt ringning således at alle
opkald fra det "gamle" nummer automatisk går ind på det nye - det er
ovenikøbet billigere. De kunne også se at det kun er ca. 14 dage hvor det
ikke har fungeret - det må jeg jo så tro på.
--
venligst
Ralph
| |
Rea721 (18-08-2004)
| Kommentar Fra : Rea721 |
Dato : 18-08-04 12:47 |
|
I news:41233b48$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
skrev Ralph følgende tekst:
> 3) Jeg er den eneste Ralph på Mors
>
> 4) Jeg står i telefonbogen/vejviseren/de gule sider/krak.dk med mit
> "rigtige" nummer
Så har det jo ikke været specielt svært at finde dig hvis det nummer de har
ringet på har fejlet, jfr dit udsagn om at folk nok har fattet telefonbogen
. Så det er nok svært at dokumentere et reelt tab hvis du skulle satse på
en form for erstatning.
--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning
Commercial certifikat,Single Engine - IR, Multi Engine -Class Rating
Multi Engine -Instrument Rating. http://www.ikaros.dk
| |
alexbo (18-08-2004)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 18-08-04 08:02 |
|
"Ralph" skrev
> Nej, det er nok en fjerdedel.
Jeg tror ikke du fangede hvad jeg mente,
dit gæt på mistet omsætning er 30.000, og så skriver du at vi ikke skal
undre os over at du kan leve for 30.000.
mvh
Alex Christensen
| |
Ralph (18-08-2004)
| Kommentar Fra : Ralph |
Dato : 18-08-04 12:12 |
|
"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:cfuutg$r58
> Jeg tror ikke du fangede hvad jeg mente,
> dit gæt på mistet omsætning er 30.000, og så skriver du at vi ikke skal
> undre os over at du kan leve for 30.000.
Ja - indrømmet - det var dårligt formuleret.
--
venligst
Ralph
| |
|
|