chippen der giver adgang
Fra : Ole Madsen

Dato : 24-08-04 05:05

Nu er den der snart, den bliver mindre og mindre

...VeriChip makes 11-millimeter RFID tags that are implanted in the fatty
tissue below the right tricep. When near a scanner, the chip is activated
and emits an ID number. When a person's tag number matches an ID in a
database, the person is allowed to enter a secured room or complete a
financial transaction.

So far, enhancing physical security--controlling access to buildings or
other areas--remains the most common application. RFID chips cannot track
someone in real time the way the Global Positioning System does, but they
can provide information such as whether a particular individual has gone
through a door...
http://zdnet.com.com/2102-1103_2-5319869.html?tag=printthis

Ole

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-08-04 09:28

Ole Madsen <ole@linuxforjesus.dk> mælte sligt:

> [...]
>can provide information such as whether a particular individual has gone

Relevansen for dk.livssyn.kristendom er åbenlys ...

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"... saaledes lever jeg i denne Tid, som en Beleiret; men for ikke
at tage Skade af den megen Stillesidden græder jeg mig træt."

Fra : JoVe

Dato : 24-08-04 11:24

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3vuli0h6unuud7bel589n575fkkgkqc6n0@4ax.com...

> Relevansen for dk.livssyn.kristendom er åbenlys ...
>
> Venlig hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --

Ja, ik'?

Den kristne menighed, så skrøbelig den end er, rækker helt tilbage til Jesu
disciple, og det skrift i Bibelen der benævnes Johannes Åbenbaring, har man
også næret sit åndelige liv ved. Derfor er relevansen åbenlys for kristne...

De der kender deres Bibel godt må ofte sige ved sig selv når de læser
aviserne: "Dette sker for at det som er talt ved......må opfyldes" i analogi
med fx. Matt 21,4

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-08-04 14:47

"JoVe" <send_ikke_hertil@hotmail.com> mælte sligt:

>Ja, ik'?

Nej.

>Den kristne menighed, så skrøbelig den end er,

Ja, den skrøbelige, skrøbelige, to milliarder mand stærke kristendom.

>rækker helt tilbage til Jesu disciple, og det skrift i Bibelen der
>benævnes Johannes Åbenbaring, har man også næret sit åndelige liv ved.
>Derfor er relevansen åbenlys for kristne...

Alle kristne eller bare de overspændte?

>De der kender deres Bibel godt må ofte sige ved sig selv når de læser
>aviserne: "Dette sker for at det som er talt ved......må opfyldes" i analogi
>med fx. Matt 21,4

Det har dem, der ivrer efter forfølgelse og verdensomstyrtelse, råbt og
skreget om hver eneste dag i snart to årtusinder - og stadig udebliver
dommedag.

"Ulven kommer! Ulven kommer!" - men efter 2000 år er ulven endnu ikke
kommet.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup

--
"Alt fedt tilhører Herren."

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-08-04 15:33

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:

> [...]
> dommedag.
>
> "Ulven kommer! Ulven kommer!" - men efter 2000 år er ulven endnu ikke

det minder mig om skriftstedet, "hvor bliver hans komme af?" eller sådan
noget

Nu er der ingen der kan sige noget om hvornår Jesus kommer igen, men det
kunne godt tyde på at skriften siger at det kommer til at gøre ondt før
han kommer, at det hele bliver strukket ud over det almindelige.

Men du har ret i at mange har råbt uden at det har været tid, men det
betyder vel ikke at man ikke skal komme med antydninger af hvad tid vi
nærmer os

Ole

Fra : ThomasB

Dato : 24-08-04 16:35

"Ole Madsen" <ole@linuxforjesus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne godt tyde på at skriften siger at det kommer til at gøre ondt før
> han kommer, at det hele bliver strukket ud over det almindelige.

Jeg tror ikke han kommer igen, han er død.

> Men du har ret i at mange har råbt uden at det har været tid, men det
> betyder vel ikke at man ikke skal komme med antydninger af hvad tid vi
> nærmer os

Hvad tid nærmer vi os da?

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-08-04 17:28

Ole Madsen <ole@linuxforjesus.dk> mælte sligt:

>Nu er der ingen der kan sige noget om hvornår Jesus kommer igen,

Men der er godt nok mange, der prøver ;)

>Men du har ret i at mange har råbt uden at det har været tid, men det
>betyder vel ikke at man ikke skal komme med antydninger af hvad tid vi
>nærmer os

Ikke som sådan, men des mere man gør det, des mindre seriøst vil "ulven
kommer!"-råbene blive taget i fremtiden, hvis der skulle ske noget mere
truende for verdensordenen, end at computerfirmaer bliver dygtigere til
at producere mikrochips.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"The good Christian should beware of mathematicians, and all those who
make empty prophecies. The danger already exists that the mathematicians

Fra : JoVe

Dato : 24-08-04 17:21

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:63hmi0pr6snuobo9jk8p42i3j4bidt0ob0@4ax.com...
> "JoVe" <send_ikke_hertil@hotmail.com> mælte sligt:

> Nej.

Hen til kommoden og tilbavs igen...eller du forsøgte bare at være ironisk?!
Det anede mig.

> Ja, den skrøbelige, skrøbelige, to milliarder mand stærke kristendom.

> Alle kristne eller bare de overspændte?

Det er vel dig der er kompetent til at definere hvem der er hvad?!

> Det har dem, der ivrer efter forfølgelse og verdensomstyrtelse, råbt og
> skreget om hver eneste dag i snart to årtusinder - og stadig udebliver
> dommedag.

Ja, det er tilsyneladende endnu nådetid! Men iøvrigt finder der allerede nu
forfølgelse af kristne sted i mange lande.

> "Ulven kommer! Ulven kommer!" - men efter 2000 år er ulven endnu ikke
> kommet.

Jeg venter nu ingen ulv, men Messias! Det Ole hentyder til er blot et blandt
flere "tegn" for kristne.

> Venlig hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
>

> --
> "Alt fedt tilhører Herren."

Ja, og proteinerne og kulhydraterne

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 24-08-04 17:34

>Det er vel dig der er kompetent til at definere hvem der er hvad?!

Lad mig sige det på den måde, at hvis man ser verdens undergang, hver
gang elektronikfirmaerne overgår sig selv i at producere små chips, så
er man væsentligt mere spændt end folk flest.

>Ja, det er tilsyneladende endnu nådetid! Men iøvrigt finder der allerede nu
>forfølgelse af kristne sted i mange lande.

Og jøder, og hinduer, og muslimer - so what else is new?

>Jeg venter nu ingen ulv, men Messias! Det Ole hentyder til er blot et blandt
>flere "tegn" for kristne.

Nej, det var lidt min pointe. Det er ikke alle kristne, men kun en lille
skare af overspændte, der tror at computerchips er et af tegnene, der
indvarsler verdens undergang.

>Ja, og proteinerne og kulhydraterne

Nej, de tilhører Israel ;P

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Det er bare fordi, hvis man tager en lutheraner
og åbner lågen i nakken, hvor der står settings

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 25-08-04 08:27

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:b6rmi09li47d7nomp8h4c0gmcdm17hpu5p@4ax.com...

> Nej, det var lidt min pointe. Det er ikke alle kristne, men kun en lille
> skare af overspændte, der tror at computerchips er et af tegnene, der
> indvarsler verdens undergang.

Enig. Dog er jeg i tvivl, om de omtalte kristne er overspændte eller ikke
ønsker at leve livet, som de har fået.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-08-04 16:05

I news:412c4118$0$287$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Boerge Rahbech Jensen følgende:

> Enig. Dog er jeg i tvivl, om de omtalte kristne er overspændte
> eller ikke ønsker at leve livet, som de har fået.

At man lever sit kristne liv i forventet håb om Jesu snare genkomst,
er da langt fra det samme som at man enter er overspændt eller ikke
ønsker at leve det liv vi har fået - eller begge dele for den sags
skyld.

Jeg lever i forventningens håb om Jesu snare genkomst, og jeg lever
det liv jeg har fået med stor glæde og masser af fornøjelser.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 25-08-04 17:25

"Andreas Falck" <fake@skrift.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> er da langt fra det samme som at man enter er overspændt eller ikke
> ønsker at leve det liv vi har fået - eller begge dele for den sags

Det afhænger sandelig af, hvor meget dette håb fylder i ens tilværelse.

> Jeg lever i forventningens håb om Jesu snare genkomst, og jeg lever
> det liv jeg har fået med stor glæde og masser af fornøjelser.

Alligevel har jeg ikke bemærket, at du har deltaget aktivt i debatterne om
bortrykkelse og nu en chip. Det fortæller mig, at du ikke bruger særlig
meget energi på at finde tegn på Jesu snarlige genkomst.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Vidal

Dato : 25-08-04 21:20

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> Det fortæller mig, at du ikke bruger særlig
> meget energi på at finde tegn på Jesu snarlige genkomst.

Hvis man vil lede efter lidt mere håndgribelige
tegn, kan man se på varslerne for Babylon, som
vel går ret tæt forud for genkomsten.

Om Babylon i Åb:

17:18

- den udøver verdensherredømme

17:4

-er verdenshandelens midtpunkt

18:23

- dens købmænd er jordens magthavere

Kan man finde en nation, der opfylder de kriterier?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-08-04 21:25

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Kan man finde en nation, der opfylder de kriterier?

Det må være Botswana.

--
-Jens B.

Fra : Vidal

Dato : 26-08-04 10:12

Jens Bruun wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Det må være Botswana.

He, he.

--

Vidal

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-08-04 22:17

I news:412cf3f7$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

> Kan man finde en nation, der opfylder de kriterier?

Hvem siger at det absolut skal være en *nation* ?

Fra : Vidal

Dato : 26-08-04 10:14

Andreas Falck wrote:

> I news:412cf3f7$0$243$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
> Vidal følgende:

> Hvem siger at det absolut skal være en *nation* ?

Hvad ville du ellers kalde Babylon. GT, som du
jo holder meget af, beskriver da klart, hvad
Babylon er.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-04 13:46

I news:412da992$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

> Hvad ville du ellers kalde Babylon.

Et sammensurrium af et religiøst-politisk magtsystem

> GT, som du
> jo holder meget af, beskriver da klart, hvad
> Babylon er.

Ja, både den politiske stat og nation Babylon, samt det
profetisk-symbolske Babylon, der bl.a. omtales i Johannes Åbenbaring
m.fl.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-08-04 07:20

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man vil lede efter lidt mere håndgribelige
> tegn, kan man se på varslerne for Babylon, som
> vel går ret tæt forud for genkomsten.

Det store spørgsmål er stadig, hvorfor man dog skulle gøre det.

> Kan man finde en nation, der opfylder de kriterier?

Det har man kunnet de seneste århundreder.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-08-04 22:04

I news:412cbead$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev
Boerge Rahbech Jensen følgende:

> Det afhænger sandelig af, hvor meget dette håb fylder i ens
> tilværelse.

Håbet fylder faktisk temmelig meget i min tilværelse.

> [...]
> debatterne om bortrykkelse og nu en chip. Det fortæller mig, at du
> ikke bruger særlig meget energi på at finde tegn på Jesu snarlige

Jeg interesserer mig væsentlig mere for *om* jeg er rede til den
begivenhed, end jeg interesserer mig for *hvornår* den indtræffer.

Jeg siger at ingen kender dagen eller timen for hvornår det skal ske,
hvorfor man altså ikke kan beregne sig frem til noget årstal for
hvornår dette skal ske.

Hvis du vil læse noget mere om min forståelse af begivenhedforløbet i
forbindelse med Jesu genkomst kan jeg henvise dig til disse to
artikler fra min gamle hjemmeside:

en kort oversigt
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-022.htm

en mere detaljeret gennemgang
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-043.htm

De er desværre endnu ikke blevet flyttet over på min nye hjemmeside

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-08-04 07:25

"Andreas Falck" <fake@skrift.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg interesserer mig væsentlig mere for *om* jeg er rede til den
> begivenhed, end jeg interesserer mig for *hvornår* den indtræffer.

Det betyder sandsynligvis, at du ikke bruger meget energi på fortolkning af
mulige tegn på Jesu snarlige genkomst.

Spørgsmålet er, om dem, der bruger meget energi på at finde mulige tegn,
ikke tager for givet, at de er rede, når det sker. En anden mulighed er, at
de satser på, at de kan vente med at gøre sig rede, til de ser tegnene.
Begge muligheder virker noget farlige efter min mening.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-04 13:59

I news:412d8e02$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Boerge Rahbech Jensen følgende:

> Det betyder sandsynligvis, at du ikke bruger meget energi på
> fortolkning af mulige tegn på Jesu snarlige genkomst.

Jo, jeg bruger faktisk rimelig megen tid på studium af Bibelens
profetier. Ikke for at finde et årstal for genkomsten, for det siger
Bibelen at vi ikke kan. Men fordi en af de gennemgående hovedlinier i
genkomstprofetierne er advarsler mod at lade sig forlede til frafald
og vranglære. Samt at de er en stærk opfordring til at gøre sit
yderste og ypperste for at gøre sig rede til genkomsten.

Min tro på Jesus og hans frelsergerning er så stærk at jeg ikke har
noget større ønske at kunne tilbringe evigheden sammen med ham. Ikke
at jeg finder mig selv værdig dertil, eller at jeg finder mig gjort
rede dertil, men jeg har tillid til, at han vil tage imod mig, alle
mine fejl og mangler tiltrods.

> [...]
> mulighed er, at de satser på, at de kan vente med at gøre sig rede,
> til de ser tegnene. Begge muligheder virker noget farlige efter min

Ikke kun virker "noget farlig", men er efter min opfattelse meget
farlig. Jeg tager ikke for givet at jeg *er* rede, men jeg bestræber
mig på at være det. Og i tillid til Jesu kærlighed og hans løfter om
tilgivelse, bestræver jeg mig på frembringe mit liv "som et Gud
velbehagelig offer", idet jeg efter bedste evne (selv om det langt fra
forslår) at gøre mig fri af syndens magt og tyrani. Der står at vi
"skal stå Djævelen imod", og at vi skal overlade vore liv til Kristus
så at Han kan leve sit liv i os. Jo mere vi lever vort liv i samfund
med Jesus, jo mere vil vi komme til at ligne Jesus i vores karakter og
væremåde.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-08-04 15:02

> [...]
> Bibelen at vi ikke kan. Men fordi en af de gennemgående hovedlinier i
> genkomstprofetierne er advarsler mod at lade sig forlede til frafald

Ok.

> Min tro på Jesus og hans frelsergerning er så stærk at jeg ikke har
> noget større ønske at kunne tilbringe evigheden sammen med ham.

Jeg prøver at være realistisk og undlade at tage noget for givet. Hvis Jesus
kommer tilbage, som Bibelen fortæller, finder vi nok ud af det, og må
forholde os til det på det tidspunkt. Indtil da er det nok bedst at leve,
som om han ikke kommer (fysisk) tilbage i vores levetid. Dermed er vi nødt
til at følge vores egen samvittighed, så godt vi nu kan, uden at kunne
forvente at blive reddet ved et mirakel fra livets udfordringer og
vanskeligheder. Enten må vi tage det s**** kors op og prøve at leve op til
de kristne idealer om næstekærlighed, selvom det koster noget, eller lade
korset ligge, hvis prisen er for høj for os. Hvis Jesus kommer tilbage, må
han bedømme vores valg. Indtil det sker, må vi selv leve med vores valg.
Efter min mening er det for billigt at kigge efter tegn på Jesu snarlige
genkomst for at dække over, at prisen for tage korset op blev vurderet til
at være for høj.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-04 17:23

I news:412dedba$0$288$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Boerge Rahbech Jensen følgende:

> Efter min mening er det for billigt at kigge
> efter tegn på Jesu snarlige genkomst for at dække over, at prisen
> for tage korset op blev vurderet til at være for høj.

Lever du i forventningen om Jesu genkomst, er prisen for at tage "dit
kors op og følge mig [siger Jesus]" bestemt heller ikke for høj.

At leve i forventning om Jesu genkomst betyder bestemt ikke at vi ikke
skal leve det liv vi har her og nu, med de udfordringer, sorger og
glæder det måtte bibringe os af forskellig slags.

Lever man sit liv som om Jesus aldrig ville komme igen, da lever man
jo netop livet farligt, da man så let fristes til at være mere eller
mindre ligeglad med "konsekvenserne" af Jesu genkomst. At leve i
forventning om Jesu genkomst er jo netop at leve sit liv i tæt samfund
med Jesus, og som Paulus siger det: "Så er det ikke længere mig der
lever, men Kristus der lever i mig".

At blive omvendt til kristendommen, at blive født på ny, indebærer jo
netop at man ønsker at opgive sit hidtidige liv på syndens præmisser,
og i stedet leve livet på Jesu præmisser. Omvendelsen er jo oså
symboliseret i dåben, med at det "gamle menneske" (det ikke-troenden
menneske) bliver begravet i dåben, og at der så opstår et nyt
menneske, det troende menneske, der nu fremover lader sig lede af
Jesus i stedet for at lade sig lede af synden.

Fra : Britt Malka

Dato : 25-08-04 20:32

Goddag Andreas Falck

Den Wed, 25 Aug 2004 17:05:28 +0200 skrev "Andreas Falck"
<fake@skrift.dk.invalid>:

>Jeg lever i forventningens håb om Jesu snare genkomst, og jeg lever
>det liv jeg har fået med stor glæde og masser af fornøjelser.

Gør du?

Det er sjovt, for den tanke har jeg aldrig tænkt i den periode, jeg
var katolsk. De andre gjorde, og jeg følte mig lidt udenfor. Men så
tænkte jeg, at de nok ikke spekulerede så meget på det.

Men det gør man altså som kristen?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.net/ebog.html

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-08-04 20:54

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Det er sjovt, for den tanke har jeg aldrig tænkt i den periode, jeg
> var katolsk.

Du kan ikke selv høre det, vel?

> Men det gør man altså som kristen?

Hvad er _du_ sådan lige pt.? Du er angiveligt ikke længere katolsk og du er
dokumentérbart ikke jøde. Er det rimeligt at kalde dig wannabe-jøde, eller
har du selv en bedre betegnelse? Man kan måske bare kalde dig uformelig
eller opblæst?

--
-Jens B.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-08-04 22:10

I news:cgiqp5$2gjl$1@news.cybercity.dk skrev
Jens Bruun følgende:

> Man kan måske
> bare kalde dig uformelig eller opblæst?

Burde du ikke holde snavset i muddergruppen?

Fra : Blaster

Dato : 27-08-04 01:22

Jens Bruun wrote:
> "Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Du kan ikke selv høre det, vel?

Havde du regnet med det? Og det værste er, at hun slynger det ud som om det
er helt naturligt. Hun reklamerer direkte for sin skiftende tro. Virkelig
troværdigt!

> [...]
> du er dokumentérbart ikke jøde. Er det rimeligt at kalde dig
> wannabe-jøde, eller har du selv en bedre betegnelse? Man kan måske

Jeg tilslutter mig *helt* klart din sidste sætning. Hun passer glimrende
sammen med sin ligeså opblæste mand.

Hilsen Blaster.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-08-04 10:36

I news:cgluqm$2hdu$1@news.cybercity.dk skrev
Blaster følgende:

> Hun reklamerer direkte for sin
> skiftende tro. Virkelig troværdigt!

Er der noget forkert i at skifte tro når man når til en erkendelse af
at det man tidligere troede var forkert?

Fra : Britt Malka

Dato : 27-08-04 11:11

Goddag Andreas Falck

Den Fri, 27 Aug 2004 11:35:51 +0200 skrev "Andreas Falck"
<fake@skrift.dk.invalid>:

>I news:cgluqm$2hdu$1@news.cybercity.dk skrev
>Blaster følgende:

>Er der noget forkert i at skifte tro når man når til en erkendelse af
>at det man tidligere troede var forkert?

Tak for opbakningen, Andreas.

Nu ved jeg ikke, hvad Blaster ellers har skrevet, men bare lige for at
undgå evt. misforståelser:

Jeg har aldrig glædet mig til, at Jesus skulle komme tilbage. Åbenbart
har jeg heller ikke i min periode som katolik været rigtig kristen.

Jeg kan forstå dine bevæggrunde for at glæde dig.

Fra : Blaster

Dato : 27-08-04 15:34

Andreas Falck wrote:
> I news:cgluqm$2hdu$1@news.cybercity.dk skrev
> Blaster følgende:

> Er der noget forkert i at skifte tro når man når til en erkendelse af
> at det man tidligere troede var forkert?

Nej, absolut ikke, men når man fiser rundt og reklamerer for det konstant,
så er man ikke helt vel oveni hovedet. Det værste er at Malka II slynger det
ud som om det er noget dagligdags. Hun får det til at lyde som om, at det
bare sker sådan lige pludselig, og det sagtens kan ske igen. Som jeg har
skrevet før, så bliver det noget af en oplevelse, når Les Malka's
konverterer til Islam.

Hilsen Blaster.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-08-04 16:09

I news:cgngo2$pqq$1@news.cybercity.dk skrev
Blaster følgende:

> Nej, absolut ikke,

OK.

Resten gider jeg ikke kommentere i denne gruppe, da der findes en
særskilt gruppe beregnet for den slags.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-08-04 22:08

I news:u7qpi09j7vnq9oegk0lt66sl55ha6gpqoa@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Gør du?

Jeps, endda begge dele

> [...]
> var katolsk. De andre gjorde, og jeg følte mig lidt udenfor. Men så
> tænkte jeg, at de nok ikke spekulerede så meget på det.

Nu kan jeg jo af gode grunde ikke rigtig udtale mig på vegne af alle
de andre kristne, men ja, jeg tænker da meget på Jesu genkomst, og jeg
glæder mig da usigeligt meget til at den finder sted.

Men samtdig har jeg altså stadig en masse glæde og fornøjelse her i
livet. Hvem siger at det skal være sørgeligt eller kedeligt at være en
troende kristen der venter på Jesu genkomst.

Fra : Britt Malka

Dato : 25-08-04 22:55

Goddag Andreas Falck

Den Wed, 25 Aug 2004 23:07:55 +0200 skrev "Andreas Falck"
<fake@skrift.dk.invalid>:

> [...]

>de andre kristne, men ja, jeg tænker da meget på Jesu genkomst, og jeg
>glæder mig da usigeligt meget til at den finder sted.

Det forbavser mig.

>Men samtdig har jeg altså stadig en masse glæde og fornøjelse her i
>livet. Hvem siger at det skal være sørgeligt eller kedeligt at være en
>troende kristen der venter på Jesu genkomst.

Næh, det ville da være for trist

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-08-04 23:47

I news:lj2qi0h9n75e43gjg9hvlopqc9k9r9cqq1@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Det forbavser mig.

Forbavser det dig at jeg ikke kan udtale mig på alle andre kristnes
vegne om hvorvidt de glæder sig til Jesu genkomst eller ej?

Eller forbavser det dig at *jeg* glæder mig til den begivenhed?

Fra : Britt Malka

Dato : 26-08-04 08:54

Goddag Andreas Falck

Den Thu, 26 Aug 2004 00:46:41 +0200 skrev "Andreas Falck"
<fake@skrift.dk.invalid>:

> [...]
>
>Forbavser det dig at jeg ikke kan udtale mig på alle andre kristnes
>vegne om hvorvidt de glæder sig til Jesu genkomst eller ej?

He, he, nej

>Eller forbavser det dig at *jeg* glæder mig til den begivenhed?

Ja.

Jeg har hørt folk sige, at det var noget, de glædede sig til, men jeg
troede egentligt, at det bare var noget de sagde, fordi det skulle de
sige lige i den situation.

Men så har de måske også gjort det? Det har de vel.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-08-04 14:21

I news:hl5ri0l1bmuhda3ds5adlf5hk16as2pfn9@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Ja.
>
> Jeg har hørt folk sige, at det var noget, de glædede sig til, men
> jeg troede egentligt, at det bare var noget de sagde, fordi det
> skulle de sige lige i den situation.

Jeg så en ny Himmel og en ny Jord; thi den første Himmel og den første
Jord var forsvundet.

Og jeg hørte en høj røst fra tronen sig: "Se nu er Guds bolig hos
menneskene, og han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Guds
selv skal være hos dem, og han skal tørre hver tåre af deres øjne, og
der skal ingen død være mere, ej heller sorg, ej heller skrig, ej
heller pine skal være mere; thi det, som var før, er nu forsvundet."
Og han, som sad på tronen, sagde: "Se, jeg gør alting nyt." og han
siger: "Skriv; thi disse ord er troværdige og sande."

Citeret fra Joh. Åbenbaring kapitel 21.

Han skal tøre hver tåre at vore øjne, og al sorg, smerte og pine skal
for stedse være en sagablot. Tæn, jeg skal atter kunne drikke et glas
vand uden at spilde det meste på grund af mine parkinsonrystelser. Jeg
skal ikke længere lide at så stærke kroniske smerter at det flimrer
rødt og grønlillablå for øjnene. Jeg skal atter kunne bevæge mig rundt
uden at skulle være afhængig af stok og krykker. Jeg skal atter komme
til at kunne spadsere lange gåture i den skønne natur uden at være
tvunget til at skulle sidde ned efter blot få hundrede meter på grund
af de stærke smerter enhver bevægelse forårsager.

Alt dette og langt mere, har Gud lovet os alle sammen, hvis vi blot
vil tage imod det. Ingen større kærlighed findes end den Gud har vist
til sine skabninger. Gud har betalt en såre høj pris gennem sin Søns
lidelse og død for at alt dette kan blive os til eje.

"Vi elsker ham fordi han elskede os først" som der står skrevet. Ja,
jeg elsker virkelig min Gud, Skaber og Frelser, fordi han først har
elsket mig. Jeg elsker Ham fordi han i sin kærlighed har lovet
tilvejebragt en forsoning trods min syndige natur og fejlslagne liv.

> Men så har de måske også gjort det? Det har de vel.

Tja, det må man vel gå ud fra. Men der er vel også dem, der som du
antyder, blot siger det fordi det forventes af dem at de siger det

Fra : Britt Malka

Dato : 27-08-04 11:06

Goddag Andreas Falck

Den Thu, 26 Aug 2004 15:20:50 +0200 skrev "Andreas Falck"
<fake@skrift.dk.invalid>:

> [...]
>tvunget til at skulle sidde ned efter blot få hundrede meter på grund
>af de stærke smerter enhver bevægelse forårsager.

Uh, ja, så kan jeg godt forstå, at du håber på en forandring. Det gør
mig ondt at høre, at du har parkinsons Har du haft det længe?

>Tja, det må man vel gå ud fra. Men der er vel også dem, der som du
>antyder, blot siger det fordi det forventes af dem at de siger det

Ja, sandsynligvis

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-08-04 11:25

I news:ep1ui0hu6gurk8jl3km616a1gfj0g32vfr@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Det gør mig ondt at høre, at du har parkinsons Har du
> haft det længe?

Sandsynligvis 12-15 år, ifølge lægerne, men det er først for ca. 2-3
år siden diagnosen blev stillet.

Men det er nu slet ikke så tosset med sygdom endda - jeg elsker
milkshake.

Fra : Britt Malka

Dato : 27-08-04 11:42

Goddag Andreas Falck

Den Fri, 27 Aug 2004 12:24:37 +0200 skrev "Andreas Falck"
<fake@skrift.dk.invalid>:

>Sandsynligvis 12-15 år, ifølge lægerne, men det er først for ca. 2-3
>år siden diagnosen blev stillet.

Jeg ved, at vi er off-topic, og vi skulle måske hellere fortsætte
privat, hvis du vil. Vil gerne høre, om du er i behandling, om der kan
gøres noget osv.

>Men det er nu slet ikke så tosset med sygdom endda - jeg elsker
>milkshake.

Barsk selvironi.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-08-04 14:10

I news:ts3ui01755bn1b98blodp8lmn0g67qbjj1@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Barsk selvironi.

Man må jo fokusere på fordelene LOL - for mig hører det med til at
være en kristen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-08-04 12:59

"Ole Madsen" <ole@linuxforjesus.dk> wrote in message

> Nu er den der snart, den bliver mindre og mindre

Uhadadada. Sig nærmer tiden...

--
-Jens B.