at bruge sine talenter
Fra : Ole Madsen

Dato : 19-08-04 19:11

Først tak til Jørgen som faktisk kom med en god fortolkning af talenterne
som jeg først nu har set i skriften,

At bruge sine talenter

der var nogle der fik 10 talenter og tjente andre, andre 5 og som tjente og
hver fik de at skulle være over det samme antal byer som de tjente talenter.
Men den sidste tjente ingen og gav den tilbage da han var bange for Herren.
Denne dømmes ved at Jesus siger at ham som har , til ham skal der gives, men
ham der ikke har, eller ham som ikke brugte det han havde skal tages fra
ham.

I lukas 19.27 fortsætter det:

"Og så disse mine fjender, som ikke vilde have mig til konge over sig, fører
dem her hid og hugger dem ned for mine øjne"

dette forklares i vers 30 hvor Jesus siger at der stod en fole som skulle
hentes til ham at ride på ind i jerusalem, dette at sidde som Herre på folen
er et billede på forholdet mellem os og Jesus, folen lod sig bruge, på samme
måde med os, at Jesus er konge i vort liv betyder at han må bruge os. Vi får
dermed mere end de talenter vi bruger til at give tilbage til Jesus på
dommens dag.

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-08-04 20:57

"Ole Madsen" <Maaseiah@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fører
> dem her hid og hugger dem ned for mine øjne"

Disse fjender er dem der ikke vil lade Jesus bruge deres talenter, har man
ikke Jesus som konge, vil man ikke lade sig bruge.

dette er en redigeret udgave

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-08-04 21:33

> [...]
> >

> Disse fjender er dem der ikke vil lade Jesus bruge deres talenter, har man
> ikke Jesus som konge, vil man ikke lade sig bruge.

Det med at bruge talenterne forklares i vers 30 hvor Jesus siger at der stod