Quiz kæde - De Benhårde
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-09-04 22:29

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-09-04 00:50

Altså...

http://www.cs.virginia.edu/oracle/star_links.html

Hvad har jeg vundet?

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-09-04 01:00

David Rasmussen wrote:

> http://.....

Åh, come on slet nu det link, så er der ikke noget sjov ved det

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-09-04 01:11

Lars Hoffmann wrote:

> Åh, come on slet nu det link, så er der ikke noget sjov ved det

Jeg troede alle i dk.kultur.film kendte det link.

At slette indlæg på usenet kan som regel ikke lade sig gøre. Mange
servere ignorerer beskeden om sletningen, og indlægget ender som regel i
hvert fald med at findes på Google. Desværre.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-09-04 01:59

David Rasmussen wrote:

> Jeg troede alle i dk.kultur.film kendte det link.

Yeah right, men tillykke, du fik da irriterret mig ganske betragteligt.

Fra : Emil Rune

Dato : 05-09-04 10:55

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> Yeah right, men tillykke, du fik da irriterret mig ganske betragteligt.

Så var den quiz vidst heller ikke sjovere...(og absolut ikke nogen ny
opfindelse, den florerer på stort set alle film forums på nettet)

Emil

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-09-04 11:48

Lars Hoffmann wrote:

> Yeah right, men tillykke, du fik da irriterret mig ganske betragteligt.

Det er tilsyneladende ikke så svært, også selv om det ikke er ens mening.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 19:19

> Det er tilsyneladende ikke så svært, også selv om det ikke er ens mening.
>
> /David

Hvad med bare "undskyld"? Lars har gjort sig umage for at underholde os
andre, hvor fedt er det at spoile det? Eller er det kun *film* der under
ingen omstændigheder må spoiles?

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-09-04 19:41

Martin Skovbo wrote:

> Hvad med bare "undskyld"?

Det var meningen at

skulle virke som en undskyldning.

> Lars har gjort sig umage for at underholde os
> andre, hvor fedt er det at spoile det?

Åbenbart ikke særligt fedt. Men "star links"-databasen er ellers så
kendt rundt omkring på nettet at jeg antog den slags "underholdning" for
værende dødfødt. Som hvis nogen spurgte om et eller andet dødsvært som
bare kunne slås op i Google. Havde nogen i sådan en sammenhæng postet
adressen til Google ville ingen nok brokke sig. Alle kender Google. De
fleste herinde kender Star Links og Six Degrees of Bacon. Troede jeg. I
øvrigt kan dem der synes det er sjovt jo lade være med at bruge Star
Links. Det er bare et (oplagt) værktøj, ikke noget der umuliggør
"legen". Folk kunne med lidt ihærdighed selv finde svaret på imdb.com.
Den kender alle vel også? Star Links er bare et lidt mere direkte
værktøj i denne sammenhæng.

> Eller er det kun *film* der under
> ingen omstændigheder må spoiles?

Spørg dem der har skrevet fundatsen eller forsøg evt. at ændre
holdningen til spoilers hvis du mener at den nuværende spoiler-politik
er forkert.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 20:46

> Spørg dem der har skrevet fundatsen eller forsøg evt. at ændre
> holdningen til spoilers hvis du mener at den nuværende spoiler-politik
> er forkert.
>
> /David

Jeg synes slet ikke at den skal laves om og jeg er da ked af hvis jeg husker
forkert, men jeg husker ikke dig for at være andet end benhård når andre
siger "jeg troede at alle vidste......"

Det er for så vidt fint, for du er vedholdende og oftest velformuleret, når
det kommer til spoilerdebat (og *det* gør det ofte). Det springende punkt er
så, om spoilerreglen også gælder quizzer og anden spas som gruppemedlemmer
laver i deres ansigts fodsved. Det mener jeg klart.

Og så mener jeg, at undskyldninger som regel indeholder ordet "undskyld"
eller noget der ligner. Ellers kan man lige så godt lade være.

E.o.d. for mit vedkommende

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-09-04 08:31

Martin Skovbo wrote:

> Jeg synes slet ikke at den skal laves om og jeg er da ked af hvis jeg husker
> forkert, men jeg husker ikke dig for at være andet end benhård når andre
> siger "jeg troede at alle vidste......"

Der er efter min mening forskel på at spoile om film i en filmgruppe,
især når det er nævnt i fundatsen, og så på at "spoile" en tilfældig
leg, især når det sker ved at poste et ellers yderst brugbart og
filmrelevant link som folk bare kan lade være at bruge til den
pågældende leg.

Men eftersom Lars blev sur over det skrev jeg et indlæg hvor jeg
beklagede at man ikke lige i praksis kan slette et indlæg fra usenet.

> Det er for så vidt fint, for du er vedholdende og oftest velformuleret, når
> det kommer til spoilerdebat (og *det* gør det ofte).

Jeg vælger nu ofte ikke at deltage i den slags debatter. Det er mest når
det rammer mig selv at jeg kan finde irritationen frem.

> Det springende punkt er
> så, om spoilerreglen også gælder quizzer og anden spas som gruppemedlemmer
> laver i deres ansigts fodsved. Det mener jeg klart.

Det er der nu ikke noget der tyder på.
Fra fundatsen:

"Om brugen af gruppen:
Af hensyn til andre brugere anbefales det, at indlæg, der kan tænkes
at ødelægge filmoplevelsen for andre (f.eks. ved at afsløre vigtige
detaljer om en films handling), markeres med "[Spoiler]" i emnelinien."

Men det er klart at det er tarveligt specifikt bare at ville ødelægge
noget som andre har lavet. Og det har aldrig været intentionen her, selv
om Lars synes at tage det ret personligt at jeg postede linket. Star
Links er ikke en hemmelig side. Det er en side som mange kender til og
som enhver kan finde. Og som man kan lade være med at bruge. Ligesom IMDB.

I øvrigt er det måske smartere at alle kender til den side end at en
eller andet smartass bare poster alle svarene uden at sige at han har
dem fra Star Links. Folk der stadig vælger at deltage i den pågældende
leg lader vel være med at bruge Star Links, ellers er det jo ikke sjovt.

> Og så mener jeg, at undskyldninger som regel indeholder ordet "undskyld"
> eller noget der ligner. Ellers kan man lige så godt lade være.

Det skal du have lov at mene.

> E.o.d. for mit vedkommende

Ditto her.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-09-04 09:28

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Men eftersom Lars blev sur over det skrev jeg et indlæg hvor jeg
> beklagede at man ikke lige i praksis kan slette et indlæg fra usenet.

Sur er nok så meget sagt, men irriteret er der da ingen tvivl om. Havde
jeg kendt starlinks, ville jeg naturligvis have fundet på noget andet.
Derudover er du jo ikke dum, og når du kommer med et link der giver
svarene på en quiz, er du jo udemærket klar over at det vil genere den
person der har brugt tid på at lave quizzen.
Hvordan man kan tage for givet at et link der aldrig har været nævnt i
gruppen er almindeligt kendt er mig dog en gåde.

Jeg havde håbet på at lave en lille quiz der ikke kunne løses på imdb
(som alle vores quote quizzer jo ellers kan), og da jeg aldrig kender
svarene på de screenshot-quizzer vi har haft ville jeg prøve noget
andet.

Men hul i det, jeg må jo bare finde på noget mere originalt.

Med venig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-09-04 19:18

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> Hvordan man kan tage for givet at et link der aldrig har været nævnt i
> gruppen er almindeligt kendt er mig dog en gåde.

Nu kan jeg ikke huske alt hvad der nogen sinde er blevet postet i
gruppen, og jeg checker heller ikke på Google inden jeg poster et link.
Jeg er næsten sikker på at the Oracle of Bacon er nævnt herinde, og Star
Links er i hvert fald nævnt i diverse andre film-newsgroups.

> [...]
> (som alle vores quote quizzer jo ellers kan), og da jeg aldrig kender
> svarene på de screenshot-quizzer vi har haft ville jeg prøve noget

Også en fin idé. Quizzen virker jo stadig for dem der gider at være med.

> Men hul i det, jeg må jo bare finde på noget mere originalt.

Et bud kunne være at finde et andet (næstkorteste, evt. lige så kort)
link mellem to skuespillere end det som Star Links nævner.

/David

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-09-04 20:46

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> enriched usenet with:

> [...]
> Jeg er næsten sikker på at the Oracle of Bacon er nævnt herinde, og Star
> Links er i hvert fald nævnt i diverse andre film-newsgroups.

Jeg har i hvert fald set Star Links før i denne gruppe

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Dizzy Mizz Lizzy - Silverflame

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 06-09-04 08:25

Arh, det var da kun et spørgsmål om tid før en eller anden sagde det. Ellers
ville folk jo bare kunne snyde uden andre vidste det.

> [...]
> adressen til Google ville ingen nok brokke sig. Alle kender Google. De
> fleste herinde kender Star Links og Six Degrees of Bacon. Troede jeg. I

Jeg troede også de var almen kendt. Blev lidt forvirrret over quizzen, for
det ER da for let..... og så lægger den sig 100% op af Star Links
funktion...

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-09-04 08:35

Ronny Roy Nielsen wrote:

> [...]
>
> Jeg troede også de var almen kendt. Blev lidt forvirrret over quizzen, for
> det ER da for let..... og så lægger den sig 100% op af Star Links

Præcis min reaktion.

/David

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 06-09-04 16:55

> Jeg troede også de var almen kendt. Blev lidt forvirrret over quizzen, for
> det ER da for let..... og så lægger den sig 100% op af Star Links
> funktion...

Jeg kender også udmærket Star Links, men morede mig alligevel med quizzen.
Det er jo også tilladt at prøve selv, uden nødvendigvis at slå 'svarene' op
med det samme. Prøv det, og vend så tilbage og sig, at "det ER da for let".

Mvh Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-09-04 17:03

Mikkel Knudsen wrote:
> [...]
> med det samme. Prøv det, og vend så tilbage og sig, at "det ER da for let".

Hørt! :)

/David