Quiz kæde - Regler og instruktioner
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-09-04 22:26

Nu er det snart tid til at vi får nogle nye quizzer her i gruppen - Det er jo
altid sjovt. Jeg har tænkt lidt over en man ikke kan finde svarene på på
www.imdb.com og her er mit bud:

Vi skal sammenkæde to skuespillere med færrest mulige led. f.eks, hvis vi skal
kæde Sylvester Stallone sammen med Keanu Reeves kan det gøres på
følgende måde:

Sylvester Stallone spillede sammen med Rob Schneider i Judge Dredd,
Rob Schneider - Oded Fehr (Deuce Bigalow: Male Gigolo)
Oded Fehr - Rachel Weisz (The Mummy)
Rachel Weisz - Keanu Reeves (Chain Reaction)

Vi har nu kædet Sylvester Stallone sammen med Keanu Reeves ved brug af 3
"mellemmænd".

Det kan naturligvis også gøres meget mere simpelt:

Sylvester Stallone - Sandra Bullock (Demolition Man)
Sandra Bullock - Keanu Reeves (Speed).

Denne gang brugte vi kun en enkelt "mellemmand".

Pointen er nu at sammenkæde alle parrene og bruge det mindste antal
mellemmænd. Den der har det laveste antal total mellemmænd vinder quizzen. Kun
biograffilm tæller med - serier, tv-film, computerspil og lignende gælder
ikke. Det er også kun tilladt at kæde skuespiller med skuespiller og ikke med
instruktører eller andre filmfolk.

Da der aligevel er folk der bruger imdb, skal jeg da lige sige at det er fuldt
ud tilladt for alle.

Er i klar til at quizze? - Der kommer tre sværhedsgrader....