Hitchcock spørgsmål
Fra : Steen

Dato : 03-09-04 16:08

Hey

Kender I det dér, en film har bidt sog fast...man har set den flere gange,
og alligevel kam man ikke huske titlen?

Den dér Hitchcock der starter på et marked i Marokko...hvad er det lige den
hedder?

Jeg tror hellere, at jeg må få købt den på dvd...så jeg huske titlen ;-/

--
Steen
danmark = dk

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 03-09-04 16:27

"Steen" <newz@pc.danmark> skrev i en meddelelse
?

> Den dér Hitchcock der starter på et marked i Marokko...hvad er det lige
den
> hedder?
>
> Jeg tror hellere, at jeg må få købt den på dvd...så jeg huske titlen ;-/

Manden der vidste for meget

Fra : Steen

Dato : 03-09-04 16:30

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in

> Manden der vidste for meget

Aah...tak for et super hurtigt svar.

Er der forresten et sted på nettet, hvor man kan se hvilke af Hitchcocks
film der kom i farver...og hvilke der blev lavet i s/h?

--
Steen
danmark = dk

Fra : Holst

Dato : 03-09-04 16:36

http://www.imdb.com

Fra : Brian P

Dato : 03-09-04 17:26

> Er der forresten et sted på nettet, hvor man kan se hvilke af Hitchcocks
> film der kom i farver...og hvilke der blev lavet i s/h?

Manden der vidste for meget kom faktisk både i s/h (1934) og i farver
(1956). Hitchcock har selv udtalt noget i stil med at den første film blev
lavet af en talentfuld amatør, den anden af en professionel - men den første
udgave er nu bedst, synes jeg.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 03-09-04 17:34

> Aah...tak for et super hurtigt svar.

Og det er 1956 versionen, jeg kan nu bedre lide den fra 1934 med Peter
Lorre.
http://home.t-online.de/home/celtoslavica/poster/manp2.jpg

> Er der forresten et sted på nettet, hvor man kan se hvilke af Hitchcocks
> film der kom i farver...og hvilke der blev lavet i s/h?

Han startede med Technicolor i 1948 med "Rope", Han lavede dog en del
sort/hvid efter den: "Stage Fright" (1950), "Strangers on a Train" (1951),
"I Confess" (1952) og "The Wrong Man" (1957).

Warner Brothers er aktuel med en fremragende Hitchcock DVD boks der
indeholder 8 af hans film: "Stage Fright", "Strangers on a Train" (2-DVD
SE), "The Wrong Man", "North by Northwest", "Dial M for Murder", "Mr. and
Mrs. Smith", "Foreign Correspondent" og "Suspicion".

Anmeldelser af de fleste kan findes hos
http://www.dvdbeaver.com/film/new.htm .

Kan købes til rimelige penge hos
http://www.loaded247.com/index.php?s=1&id=17900