Shreek 2, en god grund til hvorfor man IKK~
Fra : Brian k

Dato : 03-09-04 00:00

Hej

Sikke da en gang tidsspilde, en..... EN gang grinte jeg...suk, en tynd kop
the!

Fra : Jacob E.

Dato : 03-09-04 00:08

Brian k wrote:
> Hej
>
> Sikke da en gang tidsspilde, en..... EN gang grinte jeg...suk, en
> tynd kop the!

Stort set enig... er udråbt som bedre end 1'eren, men den er temmelig
ligegyldig. Det er faktisk hverken historien eller "skuespillerne" som gør
den tilnærmelsesvis ok at se, men de mange små detaljer, som man skal se
filmen et par gange for at opdage allesammen.
Eddie Murphy er dog sine steder god nok som æslet.

Ok underholdning... men heller ikke mere.

Mvh Jacob

Fra : Peter Heide

Dato : 03-09-04 01:34

Uenig. En rigtig sjov film. Det dér med at skraldgrine er der
sgu meget få film der kan få mig til at gøre. Denne hér inkluderet.
Men den har mange små sjove momenter :

Puss In Butts, er ikke til stå for, total tåbelige Gingerbread Man,
Donkey køre også med klatten.

Syntes det en meget musikalsk og underholdende film som jeg
med sikkerhed vil anskaffe mig på DVD til den tid.

Især må

Fra : SvendeBent

Dato : 03-09-04 09:17

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men den har mange små sjove momenter :
>
> Puss In Butts, er ikke til stå for, total tåbelige Gingerbread Man,

LOL, det er sjællent at indlæg kan få mig til at grine højt, men det du kom
med der var fandme for sjov.
Puss in Butts tror jeg ikke lige katten hedder. Det er nok mere Puss in
Boots ;)

Men jeg må sige første gang jeg så den var jeg også meget skuffet, men
filmen blev altså lige 10 gange bedre 2. gang man så den. Nok fordi man ikke
havde de ekstrem høje forventninger til den plus man ser flere af de geniale
detaljer og sætninger der bliver slynget ud :)

-SvendeBent

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-09-04 14:46

On Fri, 3 Sep 2004 02:34:16 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Puss In Butts, er ikke til stå for

Den belortede kat?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Thomas S

Dato : 12-09-04 17:23

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Den belortede kat?

Den berøvede kat?

Thomas S

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-09-04 01:50

"Brian k" <brian@nospam.com> writes:

> Sikke da en gang tidsspilde, en..... EN gang grinte jeg...suk, en tynd kop
> the!

Stakkels dig. Det må være trist at have så svært til latter.

Jeg skraldgrinede mange gange.

Nej, den har ikke 1'erens energi og overrasker ikke på samme måde -
det kan sequels sjældent - men den er sjov.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 03-09-04 06:59

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote in message news:<ch88m0$14cm$1@news.cybercity.dk>...
> Hej
>
> Sikke da en gang tidsspilde, en..... EN gang grinte jeg...suk, en tynd kop
> the!

Med all respekt, men det kunne måske også sige lidt om dig og ikke
filmen. Jeg så den i Imperial i går for anden gang og ja der var måske
EN ud af de 1100 der ikke fandt den morsom.
Ikke for at være nedladen eller noget, men ca hvor gammel er du, for
det kan jo også have noget at sige.

Mvh
Klavs.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-04 08:03

On 2 Sep 2004 22:58:32 -0700, klaro@mailcircuit.com (Klavs Rommedahl)
wrote:

>Med all respekt, men det kunne måske også sige lidt om dig og ikke
>filmen. Jeg så den i Imperial i går for anden gang og ja der var måske
>EN ud af de 1100 der ikke fandt den morsom.

Jeg fandt den også morsom, og har også set den flere gange. Men selvom
jeg sikkert ville være én af dem, der grinede flere steder, så har den
stadigvæk nogle flade perioder. Fra besøget på "tryllefabrikken" op
til lige før "Knights"-sekvensen (inkl. Skrek, der drikker den magiske
drik, og hans første ankomst tilbage til slottet, hvor Prince Charming
også er der) virker ret tam - og tryllefabrikken er lidt spild af tid.

Hvis den fortsatte i den stil, ville jeg sikkert også have været
skuffet, men heldigvis går den op i fuld hastighed derfra og helt til
slutningen, hvilket bringer den op over middel igen.

>Ikke for at være nedladen eller noget, men ca hvor gammel er du, for
>det kan jo også have noget at sige.

Tjah. Jeg syntes som sagt at en del af midtersektionen af filmen er
lidt spild af tid, men det er stadigvæk samlet en fin film.

26 år, i øvrigt.

--
- Peter Brodersen

Memento mori!

Fra : ChristianTC

Dato : 03-09-04 08:23

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message
> On 2 Sep 2004 22:58:32 -0700, klaro@mailcircuit.com (Klavs Rommedahl)
> wrote:

Husk spoiler alert

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-04 09:13

On Fri, 3 Sep 2004 09:23:03 +0200, "ChristianTC"
<christoffertheviking@yahoo.dk> wrote:

>Husk spoiler alert

Det var forsøgt skrevet uden spoilers, men blot med uskyldige
referencer :)

--
- Peter Brodersen

Memento mori!

Fra : Brian k

Dato : 03-09-04 08:26

Klavs Rommedahl wrote:

> Med all respekt, men det kunne måske også sige lidt om dig og ikke

Nå.

> filmen. Jeg så den i Imperial i går for anden gang og ja der var måske
> EN ud af de 1100 der ikke fandt den morsom.

Hvordan havde du tid til at bemærke det.... du var jo flad af grin hele
tiden, eller?

> Ikke for at være nedladen eller noget, men ca hvor gammel er du, for
> det kan jo også have noget at sige.

Du skriver at du ikke vil være nedladende, men er det alligevel, men ok.....

Jeg er 36, har 2 børn, er noget af det mest lattermilde du kan forestille
dig, skralgrinede til Garfield (som jeg så på forpremiere sammen med
ungerne), elsker Monsters Inc, shreek 1, toy story 1+2, peter og dragen
elliot, pippi, emil, og faktisk alle andre børne / tegnefilm der findes.

Det tager ikke børnene 2 sekunder til at overtale deres far om at se en
film.

Men det ændre stadig ikke på at der INTET overraskende, sjovt, spændene,
plot, osv var i Shreek 2.

Forudsigende som en i hel....., ingen fede Oneliners, nej.... tynd kop the.

Så den med amerikans tale, skal da helt sikkert se den igen med dansk tale
(sammen med ungerne), men det eneste jeg i den forbindelse glæder mig
til...er at være sammen med børnene, ikke at skulle gense filmen.

Shreek 1 havde det HELE

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 03-09-04 13:40

Brian k skrev i en meddelelse...

Hejsa,

Allerførst.... så er jeg nødt til at skrive det..... Filmene (og
hovedpersonen) hedder altså : SHREK !!

> [...]
> ungerne), elsker Monsters Inc, shreek 1, toy story 1+2, peter og dragen
> elliot, pippi, emil, og faktisk alle andre børne / tegnefilm der findes.

Herligt... det gør jeg også som regel...

> Men det ændre stadig ikke på at der INTET overraskende, sjovt, spændene,
> plot, osv var i Shreek 2.

Hmm.... jeg kunne godt lide filmen, og den pige, jeg var inde og se den med,
og jeg havde lyst til at se den igen lige umiddelbart efter. Og hvad nu,
hvis du har ret i ovennævnte, at der ikke var noget nyt og overraskende....
gør det så meget, hvis den holder samme niveau, som i I'eren? Jeg synes
ikke.

> Forudsigende som en i hel....., ingen fede Oneliners, nej.... tynd kop
the.

Forudsigende?!?....hmm... jeg vil ikke spoile her, men kom ikke og påstå, du
kunne regne handlingen ud mere end ca. 2-3 minutter af gange. De store træk
måske, men det kan man vel i snart alle nye film, ikke?

> Så den med amerikans tale, skal da helt sikkert se den igen med dansk tale
> (sammen med ungerne), men det eneste jeg i den forbindelse glæder mig
> til...er at være sammen med børnene, ikke at skulle gense filmen.

Jeg så den også med amerikansk tale.... og forresten, hvor så du den ?

> Shreek 1 havde det HELE

Fnis..... Skriiiig!...

-- HEJ
.......BITE ME........... he he........

Fra : PerX ...

Dato : 05-09-04 00:13

In article <41386621$0$26375$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
cj_egern@stofanet.dk says...
> hmm... jeg vil ikke spoile her, men kom ikke og påstå, du
> kunne regne handlingen ud mere end ca. 2-3 minutter af gange. De store træk
> måske, men det kan man vel i snart alle nye film, ikke?

Det gør det jo ikke bedre.

(Husk at se Serenity til April ;)

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 03-09-04 19:55

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote in message news:<ch96au$1t71$1@news.cybercity.dk>...

> Nå.

> Hvordan havde du tid til at bemærke det.... du var jo flad af grin hele
> tiden, eller?
Selv om jeg har det grinagtigt er jeg da stadigt vågen nok til at
opfatte hvordan andre har det . Kald det bare at "med-leve".

> Du skriver at du ikke vil være nedladende, men er det alligevel, men ok.....
Nu er jeg i hvert fald, for det lader til at du BARE VIL misforstå. En
der er "for gammel" vil flere steder sikkert finde den for banal og en
der er "for ung" forstår ikke all humor'en der er lagt i filmen.

> [...]
> film.
>
> Men det ændre stadig ikke på at der INTET overraskende, sjovt, spændene,
Intet sjovt ? hmm sov du ?

> Forudsigende som en i hel....., ingen fede Oneliners, nej.... tynd kop the.
Ja især det med Pinocchio's undertøj og fantazy-McDonnal'en meget
forudsigeligt ja ??? Øh. Og Æslet unger med dragen er da også meget
forudsigeligt NOT.

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 04-09-04 15:51

> Du skriver at du ikke vil være nedladende, men er det alligevel, men
ok.....

> Jeg er 36, har 2 børn, er noget af det mest lattermilde du kan forestille
> dig, skralgrinede til Garfield

Æææææh.. ok.

Shrek 2 syntes jeg er en af de sjoveste og bedste cgi-film til dato, modsat
Garfield er en af de ringeste. Det er der vist ret stor enighed om blandt
anmeldere, så det må vist være dig der er problemet ;)

(Jaja, Garfield er ikke 100% cgi, men.....)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 04-09-04 17:46

Ps. det staves _Shrek_

s h r e k

Ikke noget surt opstød herfra, men jeg undrer mig over danskere finder det
navn så svært at udtale og stave..
Jeg har selv kære venner der kan udtale det som [Squark] [Skvæk] [Shrik] og
alt muligt andet meget sjovt

....bare en lille tanke

Mvh. Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-09-04 00:45

Martin Ohlsson wrote:
> [...]
> navn så svært at udtale og stave..
> Jeg har selv kære venner der kan udtale det som [Squark] [Skvæk] [Shrik] og

Ja, det har også undret mig. Selv nogle af mine venner som er rimeligt
sprogsikre og rimeligt sikre på det engelske sprog etc. kludrer rundt i
stavning og udtale af Shrek.

/David

Fra : N/A

Dato : 10-09-04 01:39

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-04 01:39

In article <67arj0t8fd1aelmhaj5h530r0kt4u14b9b@4ax.com>,
never@neverland.dk says...
> Ikke helt enig. Vi så den i Cinemaxx i Bruuns Galeri (Århus) til en
> "Shrek-aften" hvor begge film blev vist. Det var herligt at se 1'eren
> igen og hele salen var med. (iøvrigt var 95% iført Shrek-ører). Da
> 2'eren startede var publikum mere afdæmpet, men det vil jeg tro er
> fordi, at man ikke kendte jokes, plot osv. Der blev grinet MEGET under
> det meste af filmen.

Som man siger, humor er subjektivt :)

Jeg er kommet ret sent på vognen, først i søndags så jeg shrek 1. Men
jeg syntes de er vidunderlige - ihvertefald første gang, der er en
overflødighedshorn af pudsige ting. Men det er ikke den dybe humor, så
jeg ved ikke hvor mange gange de holder.

Det eneste jeg undre mig over er .... en Drage og et Æsel? Men det er
vist for dk.snak.seksualitet *g*

Fra : Casper

Dato : 10-09-04 08:45

On Fri, 10 Sep 2004 02:38:37 +0200, PerX ...
<hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

>In article <67arj0t8fd1aelmhaj5h530r0kt4u14b9b@4ax.com>,
>never@neverland.dk says...
>
>Det eneste jeg undre mig over er .... en Drage og et Æsel? Men det er
>vist for dk.snak.seksualitet *g*

Så vent til du ser 2'eren...

(og dette var ikke ment som en spoiler...)

Casper

Fra : PerX ...

Dato : 11-09-04 14:07

In article <5tm2k0hi1qvb6k3nb635mcjdtcno954sun@4ax.com>,
never@neverland.dk says...

> Så vent til du ser 2'eren...

Jeg har set 2'eren - det er derfor jeg undre mig *g*

> (og dette var ikke ment som en spoiler...)

Næ, det spoiler ikke noget - det gør folk kun nysgerrige vel :)

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-09-04 22:28

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote in message
> Hej
>
> Sikke da en gang tidsspilde, en..... EN gang grinte jeg...suk, en tynd kop
> the!

Uenig, filmen var sjov. Og så staves det "te"

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : PerX ...

Dato : 16-09-04 23:18

In article <41476258$0$284$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, duk@glem.det
says...

> Uenig, filmen var sjov. Og så staves det "te"

Måske er det importeret? :)

Fra : Heinrich

Dato : 17-09-04 14:25

x-no-archive: yes