alternativ til napster
Fra : killgore

Dato : 10-05-01 22:50

Hej!

Jeg har ikke lige fulgt med ang. napster-polemikken på det sidste, men kan
konstatere at man ikke længere finder det man skal bruge. Er der dukket
andre gode alternativer op?

/Killgore

Fra : Dalton

Dato : 11-05-01 02:13

Gnutella och Direct Connect.. Download dem på www.download.com

Fra : Uffe Christensen

Dato : 11-05-01 07:04

"killgore" <killgore20@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konstatere at man ikke længere finder det man skal bruge. Er der dukket

Ja, masser af pladeforretninger!

UffeC

Fra : killgore

Dato : 11-05-01 08:16

"Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, masser af pladeforretninger!
>
> UffeC

- anser jeg ikke som et alternativ, men tak for tippet...

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 11-05-01 12:03

....det som jeg synes var så fedt ved napster, var nemlig, at der endelig var
en chance for at komme pladeforretningernes uvidenhed og arrogance til livs.
Jeg bor i Århus, og troede det ville være nemt at finde en ordentlig butik -
og umiddelbart troede jeg Badstuerock var sådan en - det er det bare ikke!
De har ikke en skid, og de er sjældent særligt gode / særligt nemme til at
få noget bestilt hjem. Og bare fordi man har hørt om et navn på noget der
skulle være godt, betyder jo ikke at man prompte har lyst til at smide 170
kr i nakken af det.

Sådan var det da jeg hørte om Paus (sideprojekt fra sangskriveren i
Cardigans og forsangeren i Kent), som er rimelig sjælden at få fat i
normalt.

Jeg kunne nemt finde en 5-6 sange på napster, og så fandt jeg ud af det var
en virkelig god plade, hvorefter jeg straks bestilte den i Rillen i Grenå
(aldrig i livet Badstuerock!)

Kort sagt: hvis ikke Napster havde fandtes, var jeg afgjort en 3-4 plader
fattigere.

Hilsner,
Mads.

Fra : Kirsten Jespersen og~

Dato : 11-05-01 19:47

hvis du vil finde en pladeshop hvor msn ved noget om musik, så prøv
Pladekisten i Jægergårdsgade. Det er efter min mening den bedste i byen. Men
det er jo ikke sikkert at du/andre er enige

Kim

Fra : Mikkel Winther Jense~

Dato : 11-05-01 22:37

Pladekisten er så absolut den bedste butik i byen. Og når du er der så tag
lige en snak med indehaveren. Han er altid klar med en god anbefaling eller
en lille snak. Så absolut High Fidelity-agtigt!!

Kirsten Jespersen og Kim Liebum <kli@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zrWK6.169$ER1.4454@news.get2net.dk...

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 16-05-01 20:07

Tak for tippet! Jeg var selv forleden nede i Scavenger Records for første
gang, og det virker også som om de har nogenlunde styr på det..

Hilsner,
Mads.

Fra : Andrew

Dato : 11-05-01 22:12

Det har tidligere været oppe, og jeg kan VARMT anbefale Pladekisten.
Den ligger et eller andet sted på Jægergårdsgade overfor City
Video!!!!!!!!!!

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 12-05-01 00:05

Andrew wrote:

> Det har tidligere været oppe, og jeg kan VARMT anbefale Pladekisten.
> Den ligger et eller andet sted på Jægergårdsgade overfor City

og hils Jørgen Mader Route 66 formoder jeg også har styr på det
(det havde martin da i gamle dage..)

Ulrik Magnusson

--
"our hope's with you
rider in the blue"

Fra : Andrew

Dato : 12-05-01 17:33

a-hva????????

Fra : Kirsten Jespersen og~

Dato : 15-05-01 19:24

>a-hva????????

> og hils Jørgen Mader Route 66 formoder jeg også har styr på det
> (det havde martin da i gamle dage..)

Hvis du kigger indenfor i butikken, vil du se hvorfor han skriver sådan
Christian (butikkens indehaver) ligner faktisk Mader temmelig meget

Kim

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 12-05-01 15:32

Prøv evt. Biblioteket. Ja altså det RIGTIGE bibliotek. De har overraskende
mange CD'er, og kan skaffe ALT hjem, hvis man er stædig nok. Og så er det
helt GRATIS!!

Morten

--
http://www.mortenbock.dk

Fra : John K

Dato : 13-05-01 18:33

> Jeg har ikke lige fulgt med ang. napster-polemikken på det sidste, men kan
> konstatere at man ikke længere finder det man skal bruge. Er der dukket
> andre gode alternativer op?

WinMX burde kunne hjælpe dig videre...

Mvh

John K