Min mening om superheltefilmene
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-08-04 23:30

Jeg er en af mange store tegneserie-læsere som er gået hungrende til
biografen, hver gang en superhelt bliver filmatiseret, og der har været
blandede følelser... Vil gerne høre jeres mening om nogle af mine
synspunkter.

"X-Men"
God historie, godt skuespil, middel action, middel "troskab"
Det jeg mest er ked af i "X-men" er dens ombytning af Toad's og Sabretooth's
"roller". Sabretooth burde have været den Anti-Wolverine som han er i
tegneserierne. Og Toad burde have været det ynkelige og dumme væsen han er.
I skuespiller-valgene er jeg meget tilfreds.
Wolverine=Hugh Jackman (ingen andre kunne have gjort det)
Xavier=Patrick Stewart (kunne have været andre, men han passer dog utrolig
godt)
Magneto=Ian McKellen (har den perfekte aura og den perfekte fremtoning)

"X-Men 2"
Rigtig god historie, rigtig godt skuespil, godt action, middel troskab
Det jeg mest er ked af i "X-men 2" er dens ødelæggelse af Magneto. Hans
forsøg på at udrydde menneskeheden er ikke tro imod tegneserien. Man bør
kunne se det med hans øjne og forstå hans had og vrede.
Men filmen er fantastisk god, sikkert den bedste superhelte-film i længere
tid. Jeg jublede i sædet da den seje Stål Arnold (Peter) kommer frem og
buher da han forsvinder. Jeg synes de bør gøre Ice Man til Ice Man i den
næste film. CGI burde kunne gøre det. For det er mest de unge X-mænder som
nedtoner "sejheden".

"Spider-Man"
Rigtig god historie, rigtig godt skuespil, lav action, lav troskab
De første 50 min af filmen er fantastiske, god opstart, gode skuespillere
hele molevitten. Men der er mange ting som trækker filmen ned.
SPIDEY'S NET-MASKINER ER VÆK!!!
Det er altså en del af charmen i Spiderman at han pludselig løber tør for
spind.
PATRIOTISKE SPIDERMAN HADERE?!!!
Først så hader de ham, så elsker de ham som en anden Lincoln.
Sådan nogle ærke-amerikanske/patriotiske scener ødelægger næsten hele
filmen. Man kaster sgu da ikke noget efter en flyvende galning for at
beskytte en edderkop man knapt nok kender, tag jer sammen!
Spiderman=Tobey McGuire (rigtig god)
Mary Jane=Kirsten Dunst (god, men træls i længden, er ikke så fræk som i
tegneserien
Green Goblin=Willem Dafoe (Han er så cool!!!)
Harry Osbourne=Jason ?(god, kan godt forstå at han ku have spillet spidey)
JJJ=? (HAHAHAHAHAHAHA!!!!!)

"Spider-Man 2"
God historie, godt skuespil, rigtig god action, lav troskab.
DE GØR DET IGEN, PATRIOTISK LORT!!!
Man beskytter altså bare ikke spidey fra en fyr med metal-fangarme.
IKKE KLON-SAGAEN!!! NEJ!!!
Bare ikke hans svindende kræfter har nogen betydning
Dr Ock=? (Han er så cool...)
JJJ=? (HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! tisser i bukserne)

"DareDevil"
SUX!!!!!

"HULK"
Suverænt historie, suverænt skuespil, god action, anderledes troskab.
Et overset mesterværk...
Nogle siger at Hulk er for sofistikeret til "mainstreamet", men er for lav
til "highstreamet". Jeg ved det ikke, måske, men jeg elsker den!
Fantastisk god animation...
Det eneste minus jeg kan sige, er at man stadig kan mærke at den er
amerikansk produceret, på trods af Ang Lee.
For man skal altid have at vide at piloten eller chaufføren overlever,
selvom Hulk kaster dem langt væk. For nej, vi kan ikke have et helte-monster
som er morder!!!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-08-04 23:12

Søren Kjeldsen wrote:

> Wolverine=Hugh Jackman (ingen andre kunne have gjort det)
Jeg syntes woverine var lidt for poppet i Hugh Jackman udgaven. Jeg håbede
naivt på at Jack Nicholson fik rollen

> Xavier=Patrick Stewart (kunne have været andre, men han passer dog utrolig
> godt)

Patrick Stewart som Xavier er da perfekt casted. Patrick Stewart er en
fantastisk dygtig skuespiller der ofte bliver set ned til pga hans evige Star
Trek rolle. Jeg kan efter at have set filmen ikke forestille mig andre som Xavier.

> SPIDEY'S NET-MASKINER ER VÆK!!!

Ja heldigvis, det var da en lam opfindelse. Godt vi ikke skal spises af med
endnu et løbet-tør-for-spind plot. Desuden er almindelige action hovedpersoner
også efterhånden så "dygtige" i amerikanske film at der skal være en dirrekte
fysisk forskel for at være sikker på at vi har med en rigtig superhelt at gøre.

> Mary Jane=Kirsten Dunst (god, men træls i længden, er ikke så fræk som i
> tegneserien

Jeg kan ikke fordrage Kirsten Dunst! Hendes junkie øjne er aldrig mere end
halvt åbne og hvis ikke det havde været fordi han brystvorter stritter så
charmerende i regnvejr, ligner hun en der konstant er ved at falde i søvn.

Hvad syntes du om Spawn? Omend den var b-filmsagtig til tider var den også
underholdende og ret tro mod tegneserien.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-08-04 09:15

> [...]
>

> Hvad syntes du om Spawn? Omend den var b-filmsagtig til tider var den også
> underholdende og ret tro mod tegneserien.

Det er godt nok ved at være et stykke tid siden jeg har set den. Men jeg
synes at den havde stort potentiale. Spawn tilhører samme genre af
superhelte som TheCrow, Hellboy og Nightrider (tror jeg han hedder). Men
Spawn er nok den mindst succesfulde af dem alle sammen. Ihvertfald på film,
har kun et enkelt nummer af tegneserien, men den har nogle utroligt fede
tegninger.
Glæder mig til Nightrider komme på det store lærred.

Fra : Thomas

Dato : 28-08-04 09:54

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Nightrider (tror jeg han hedder)
>
> Glæder mig til Nightrider komme på det store lærred.

Er det Ghost Rider, du mener? Sådan en lidt vred fyr i læderjakke på en
motorcykel, der løber rundt og slår med en kæde? Nåja, og så har han et
flammeomsluttet kranie i stedet for et hoved.

(Alternativt mener du måske Knigth Rider, men det var den
80'er-Hasselhoff-serie om en talende bil, så det tror jeg ikke).

På dansk har han tidligere båret navnet Dødsenglen, men han har vist ikke
været udgivet så meget på dansk. Ovre fra min egen hylde kan jeg da i hvert
fald kun lige komme på Jærven #2 fra 1996.

Filmen skulle være i preproduktion (http://www.imdb.com/title/tt0259324/),
men selv om jeg normalt synes Nicholas Cage er en god skuespiller, så kan
jeg sgu ikke se, at han skulle være en god Ghost Rider.

Thomas S

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 29-08-04 13:58

"Thomas" <erro_estado@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hvert
> fald kun lige komme på Jærven #2 fra 1996.

Han har været udgivet på dansk. Jeg kan ihvertfald huske nogle gamle
sort/hvide tegneserie jeg har læst med ham. Mener der var to serier i hvert
hæfte. Dødsenglen, og den anden var vist om en fyr som var Vareulv. Er ikke
sikker på om det var Marvel der udgav det dengang.

> Filmen skulle være i preproduktion (http://www.imdb.com/title/tt0259324/),
> men selv om jeg normalt synes Nicholas Cage er en god skuespiller, så kan
> jeg sgu ikke se, at han skulle være en god Ghost Rider.

Nej det har jeg også svært ved, synes de skulle vælge en relativ ukendt
skuespiller. Ligesom Hugh Jackamn til Jærven.

Fra : Thomas

Dato : 28-08-04 10:41

> [...]
> superhelte som TheCrow, Hellboy og Nightrider (tror jeg han hedder). Men
> Spawn er nok den mindst succesfulde af dem alle sammen. Ihvertfald på

Hold da op Jeg tror faktisk The Crow er den mest succesfulde af de
film...
(Det samme gør sig nok _ikke_ gældende for tegneserien)...

Jeg har aldrig læst tegneserien. Men jeg er _SÅ_ vild med 'The Crow' filmen.
Jeg
har set den et utal af gange... MESTERVÆRK!!!

..Thomas

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-08-04 18:00

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

filmen.
> Jeg
> har set den et utal af gange... MESTERVÆRK!!!

Skrev jeg ikke det var den mindst succesfulde? Det tror jeg altså jeg
gjorde. Kan også rigtig godt lide theCrow, men håbede da jeg så den for
første gang for et par år siden, at der ville være nogle cool kampscener.
Men jeg synes godt man kan se at den er epokegørende i dens kamera-vinkler
for eksempel.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-08-04 19:47

Fra : Morten DH

Dato : 28-08-04 11:16

> [...]
dirrekte
> fysisk forskel for at være sikker på at vi har med en rigtig superhelt at

Jeg mindes at have læst det var helt bevidst fra manus forfatterens side
(var det ikke Cameron ide?) - fordi man ikke mente det var sandsynligt at en
studerende kunne opfinde sådan noget... personligt synes jeg det er en hel
fin ændring...

Men selvom det er længe længe siden jeg har læst tegneserien, var der så
ikke en anden kvinde i Spidys liv længe før MJ - mener hun var blond og døde
i forbindelse med en histore med Jackalen... Gwen eller noget i den stil -
svjh kommer romancen med MJ først meget senere i historien

Fra : Thomas

Dato : 28-08-04 11:24

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i forbindelse med en histore med Jackalen... Gwen eller noget i den stil -
> svjh kommer romancen med MJ først meget senere i historien

Gwen Stacy, jo, der ganske rigtigt døde i en sag med sjakalen. Det synes
ærgeligt, at vi ikke får den med (selv om jeg forstår filmmagernes
beslutning). Jeg har også altid troet, at GSvar den første, men blev for
nyligt belært om, at MJ faktisk var med før GS, at PP datede MJ før Gwen, så
det er åbenbart ikke helt rigtigt, alligevel (men næsten). Nå, det er vist
ved at blive OT, medmindre vi hopper i tegneseriegruppen, men diskussionen,
hvor belæringen fandt sted, kan ses her:

http://www.rackham.dk/forum/viewtopic.php?t=324&postdays=0&postorder=asc&sta
rt=60&sid=1ea3725015c0cbf1942dedbed93ed646

Thomas S

Fra : Lars

Dato : 28-08-04 12:42

Tja jeg kan kun sige at DareDevil er en af de dårligste film jeg har set
kedlig handling dårlig slutning. Nææ Spider-man ved man hvad er. ok
netskyderne mangler men ellers syntes jeg alt er godt.

så vidt jeg har læst skal den Grønne djævle/the green gobling ´skal være med
i nr 3 og jeg syntes at en film er nok. Næ Krybet/Venom er den fedeste
superskurk. gid han kom med.

VH Lars

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-08-04 13:40

"Lars" <lcaage@mail.dk(fjern)> writes:

> så vidt jeg har læst skal den Grønne djævle/the green gobling ´skal være med
> i nr 3 og jeg syntes at en film er nok. Næ Krybet/Venom er den fedeste
> superskurk. gid han kom med.

Venom SuxORS! Dér!

Nej, Osborne jr.s karriere som goblin er en væsentlig del af sagaen,
når nu han har været en væsentlig del af fortællingen i begge de
første film.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-08-04 17:58

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
> The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003
Havde faktisk læst at Venom skulle være skurken i 3'eren... Og at Vin Diesel
var i tankerne som den psykopatisk anti-helt. Jeg synes det var en dum idé
at gøre Green Goblin til filmenes hovedskurk. Altså synes Willem Dafoe er
rigtig cool, og Jason Newsteet (something) kan da nok også være sej. Det
ærger mig lidt at ingen har kommenteret mit had til de åbenlyse patriotiske
scener som for mig næsten ødelægger filmene...

Fra : Morten DH

Dato : 29-08-04 17:11

>Det
> ærger mig lidt at ingen har kommenteret mit had til de åbenlyse
patriotiske
> scener som for mig næsten ødelægger filmene...

Jamen men der er jeg med dig 100% - havde nær kastet popkornene og forladt
biografen da han lige svingede rundt om flagstagen med Stars and Stribes på
toppen af bygningen... kvalmende - ved ikke om man skal være amerikaner for
at nyde det?

Men eller synes jeg at "den skjulte strid" ville være kanon at få på det
store lærred...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-08-04 19:43

> [...]

for
> at nyde det?
>
> Men eller synes jeg at "den skjulte strid" ville være kanon at få på det

Endelig!
Nåh jeg bringer emnet op andre steder bliver der tit en irriterende stilhed.

"Den skjulte strid" kunne være fed, men det kræver nok at alle de
medvirkende superhelte har haft deres "single-debuter", og så skal
producer/instruktørerne passe på med at det ikke bliver fiaskoer, som
"Freddy vs Jason" eller (muligvis) "Alien vs Predator".

Fra : No Humor Man

Dato : 29-08-04 23:23

Morten DH wrote:

> [...]
> i forbindelse med en histore med Jackalen... Gwen eller noget i den stil -
> svjh kommer romancen med MJ først meget senere i historien
Gwen Stacy blev dræbt af den Grønne Gnom.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Thomas S

Dato : 30-08-04 01:16

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Gwen Stacy blev dræbt af den Grønne Gnom.

Det er sandt, det er sådan, det er. Sjakalens rolle i sagen er, at han netop
bliver til sjakalen pga. Gwens død (og så laver han en ny Gwen i
klonsagaen).

Thomas S

Fra : Morten DH

Dato : 30-08-04 10:38

"Thomas S" <erro_estado@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er sandt, det er sådan, det er. Sjakalens rolle i sagen er, at han
netop
> bliver til sjakalen pga. Gwens død (og så laver han en ny Gwen i
> klonsagaen).

Hmm jeg skulle ikke have solgt alle de gamle hæfter, kan mærke hukommelsen
er ved at svigte detaljerne

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 27-08-04 23:05

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> "X-Men"
> Xavier=Patrick Stewart (kunne have været andre, men han passer dog utrolig
> godt)

Patrick Stewart er en af de bedste skuespillere nogensinde. Bare synd at han
aldrig har fået de store roller, som kunne indbringe ham en velfortjent
Oscar.

> "Spider-Man"
> Mary Jane=Kirsten Dunst (god, men træls i længden, er ikke så fræk som i
> tegneserien

Ja, hun er for kedelig. Har ingen udstråling.

> "DareDevil"
> SUX!!!!!

Jeg var da ganske godt underholdt.

> "HULK"
> Suverænt historie, suverænt skuespil, god action, anderledes troskab.
> Et overset mesterværk...

Jeg er helt enig i, at filmen er et mesterværk.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-08-04 09:19

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
> "Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Jeg var da ganske godt underholdt.

Det er jo heller ikke sådan jeg ikke kan fordrage filmen. Fx er jeg helt med
Colin Farrel (hmm?) som Bullseye. Men Jessica Garner (kendt fra Alias) kan
jeg godt nok ikke klare. Og Ben Affleck synes jeg ikke er troværdig som en
ensom hævner. Actionen er da også middel, men jeg synes bare ikke den
funker. Og det ærger mig at den tiltrak mere opmærksomhed end fx Hulk.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 28-08-04 14:39

> [...]
med
> Colin Farrel (hmm?) som Bullseye. Men Jessica Garner (kendt fra Alias) kan

Øh, du mener vel *Jennifer* Garner?
Hun har da en god udstråling, både på film og i tvserien Alias.