The Simpsons
Fra : MJ23

Dato : 27-08-04 21:02

Hey NG!

Som trofast tilhænger af The Simpsons har jeg opdaget 3 forskellige ting i
introen......

1. Bart skriver altid noget forskelligt på tavlen.
2. Lisa spiller altid noget forskelligt på Zax'en
3. Og altid en forskellig "samling" på famillien....

Er der nogen der ved om der er flere forskellige ting i introen???

/MJ23

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-08-04 21:15

MJ23 wrote:

> Er der nogen der ved om der er flere forskellige ting i introen???

Deter de tre forskelligheder der er fra episode til episode. I første sæson
var der dog nogle andre personer der ventede på bussen. De blev skiftet ud da
en af dem lignede Bart for meget.
Mvh
Lars Hoffmann

Fra : Mads Jensen

Dato : 27-08-04 21:27

MJ23 wrote:
> [...]
> 2. Lisa spiller altid noget forskelligt på Zax'en
> 3. Og altid en forskellig "samling" på famillien....

Saxen har jeg nu ikke lagt mærke til, men de to andre ting kan man ikke
undgå at lægge mærke til.

Du kender den sikkert, men www.snpp.com har en oversigt over alle
manuskripterne, hvor disse intro-ting så står beskrevet. Da TV3+ har
sine alternative måder at nummere episoderne på, kan man nemt finde dem
ved at lægge mærke til Barts tekst på tavlen.

Det er iøvrigt ikke alle episoder, hvor tavlen og saxen indgår, men
samlingen på familien indgår vist altid, såvidt jeg husker. Det er vist,
hvad der i fagsprog kaldes short-openings eller noget i den djur

mvh.
Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : vadmand

Dato : 27-08-04 21:47

"Mads Jensen" <madsj@significent.raptus.dk> skrev i en meddelelse

> Saxen har jeg nu ikke lagt mærke til, men de to andre ting kan man ikke
> undgå at lægge mærke til.

Jeg mener bestemt, hun spiller det samme hver gang.

Per V.

Fra : Thomas

Dato : 27-08-04 22:10

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener bestemt, hun spiller det samme hver gang.

Nej, der er helt afgjort variationer i saxofonspillet, men det er enten ikke
altid eller også er variationerne af og til så små, at de ikke er mærkbare.
Men det er ikke det samme HVER gang, det er jeg sikker på.

Thomas S

Fra : Silver

Dato : 28-08-04 01:51

> [...]
mærkbare.
> Men det er ikke det samme HVER gang, det er jeg sikker på.

Min favorit er hvor hun spiller somom hun er amatør og skal på toilet i en
fart.

BUHLUHBLABBABLALALABELLULULLULLU (fonetisk oversat ;) )

Silver.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 27-08-04 22:14

> Jeg mener bestemt, hun spiller det samme hver gang.

Nej, der er flere afsnit hvor også den del er klippet væk.

Hvis selve afsnittene er lidt for lange til de 20 minutter de må være, kan
de bla. finde på at klippe introen ned til ikke ret meget, for at få mere
tid.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-08-04 20:24

vadmand wrote:

> Jeg mener bestemt, hun spiller det samme hver gang.

Det gør hun ikke. Det er sådan noget vi musikere lægger mærke til *host* :)

/David

Fra : Nerdiac ~ Don G.

Dato : 31-08-04 14:55

"David Rasmussen" skrev...

> Det gør hun ikke. Det er sådan noget vi musikere lægger
> mærke til *host* :)

Jeg mener bestemt begge parter har ret her! Om jeg husker korrekt, så
spiller Lisa det samme hver gang i de første sæsoner. Først senere blev
temaet varieret fra gang til gang.

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 30-08-04 15:34

"Mads Jensen" <madsj@significent.raptus.dk> wrote in message

> Det er iøvrigt ikke alle episoder, hvor tavlen og saxen indgår, men
> samlingen på familien indgår vist altid, såvidt jeg husker. Det er vist,
> hvad der i fagsprog kaldes short-openings eller noget i den djur

Ikke i Helloween-afsnittene - der indledes de (typisk) på anden vis. Og så
har jeg bestemt lagt mærke til, at den samme "samling" (indledning) hvor der
zoomes ud med elefanter, gøglere mv er brugt i tre forskellige afsnit.

Fra : ML-78

Dato : 30-08-04 16:19

David A. D. Konrad skrev:

> [...]
hvor der
> zoomes ud med elefanter, gøglere mv er brugt i tre forskellige afsnit.

Der var ikke forskellige samlinger af familien hver gang i den første
sæson (og muligvis heller ikke i de første efterfølgende sæsoner). Her
havde man 3-4 forskellige samlinger som man skiftede imellem.

ML-78

Fra : Lothario

Dato : 28-08-04 01:15

"MJ23" <MartinFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> [...]
> 2. Lisa spiller altid noget forskelligt på Zax'en
> 3. Og altid en forskellig "samling" på famillien....

De genbruger tit samlingen af familien i samme sæsoner.

Fra : Silver

Dato : 28-08-04 01:50

> Er der nogen der ved om der er flere forskellige ting i introen???

Prøv at lægge mærke til de forskellige navne når det er Halloween specials
de sender så hedder de alle et eller andet med gru og horror osv osv :D.

Rart at se endnu en fan af serien, ved ikke om du er klar over det men 3+
sender sæson 15 her til efteråret og de er ved at forhandle om at få lov til
at vise hele serien fra afsnit 1 af istedet for at konstant at starte med
sæson 6,7 eller 8 :).

Det er jo godt nyt for os fans :)

Mvh
Silver.

Fra : Martin Helbo

Dato : 28-08-04 16:50

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> at vise hele serien fra afsnit 1 af istedet for at konstant at starte med

Ja, det må man sige. Var begyndt at overveje om man skulle skrive en brev
til TV3 og spørge om de ikke kunne bruge pengene på nogle nye Simpsons
afsnit, istedet for de latterlige reality programmer de viser.

Lov mig at du skriver herinde så snart du ved noget om sagen.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Tim Christensen

Dato : 29-08-04 16:47

Martin Helbo wrote:

> Ja, det må man sige. Var begyndt at overveje om man skulle skrive en brev
> til TV3 og spørge om de ikke kunne bruge pengene på nogle nye Simpsons
> afsnit, istedet for de latterlige reality programmer de viser.

Eller i det mindste nogle gamle afsnit, som det er nu genudsender de de
samme 2-3 sæsoner.

Mvh

Tim

Fra : Silver

Dato : 29-08-04 22:02

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Eller i det mindste nogle gamle afsnit, som det er nu genudsender de de
> samme 2-3 sæsoner.

Som jeg skrev i mit andet indlæg i denne tråd så har jeg fået det bekræftet
af Tv3 myself at de HAR købt sæson 15 og vil sende den her til efteråret,
desuden ligger de i forhandlinger om retten til at vise hele serien fra
afsnit 1 af og op, i stedet for at hoppe ind midt i sæsonnerne og vise fra
nr 7 eller sådan noget.

Mvh
Silver.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 28-08-04 21:47

On Sat, 28 Aug 2004 02:49:52 +0200, Silver wrote:

> [...]
> at vise hele serien fra afsnit 1 af istedet for at konstant at starte med

Efter min mening er de foerste saesonner alt for samfundskritiske til at
det er sjovt. Det er naermest hvert eneste afsnit der handler om at Marge
vil gaa fra Homer og ender altid med at de finder sammen igen. Det bliver
kedeligt i laengden.

--
Christian Jørgensen | In order to understand recursion
http://www.razor.dk | one must understand recursion.

Fra : Martin Møller

Dato : 28-08-04 18:47

"MJ23" <MartinFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3. Og altid en forskellig "samling" på famillien....
>
> Er der nogen der ved om der er flere forskellige ting i introen???

Har hørt at der hvor Maggie bliver kørt gennem kassen i supermarkedet står
der noget forskelligt på kassedisplayet hver gang, men man skal køre
afsnittet i meget langsomt tempo for at kunne se det.

Martin

Fra : ML-78

Dato : 28-08-04 19:00

Martin Møller skrev:

> [...]
> der noget forskelligt på kassedisplayet hver gang, men man skal køre
> afsnittet i meget langsomt tempo for at kunne se det.

Det gør der ikke. Hun koster 847.63 hver gang.

ML-78

Fra : Christian Joergensen

Dato : 28-08-04 21:45

On Sat, 28 Aug 2004 20:00:14 +0200, ML-78 wrote:

> står
>
> Det gør der ikke. Hun koster 847.63 hver gang.

Der er dog et jubilaeumsafsnit hvor troy mcclure (stavning?) fortaeller at
der faktisk staar "NRA4EVER" :)

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : ML-78

Dato : 28-08-04 22:04

Christian Joergensen skrev:

> Der er dog et jubilaeumsafsnit hvor troy mcclure (stavning?)
fortaeller at
> der faktisk staar "NRA4EVER" :)

Det er selvfølgelig en vittighed, men der alligevel nogle der tror, at
det er det der står. Det er iøvrigt ikke Troy McClure selv der siger det
men en "announcer" (http://www.snpp.com/episodes/3F31.html).

ML-78

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-08-04 12:35

>Troy McClure selv der siger det

ved nogen om troy mcclure nu udgår af simpsons efter at phil hartmann er
død?
denne stemme er så særpræget at enhver efterligning må kunne høres (han
havde en feed stemme!) - hvem lægger han ellers stemme til i simpsons?

han døde i 98 (under forfærdelige forhold i might add) så i de nyere sæsoner
må der da være nogle ændringer - nogle der kan fortælle lidt om det?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Tim Christensen

Dato : 29-08-04 16:50

sniper_Nolight wrote:

> ved nogen om troy mcclure nu udgår af simpsons efter at phil hartmann er
> død?

Ifølge IMDB er Hartman den eneste Troy McClure:(det ville også være
latterligt at forsøge at finde en ny til rollen).

http://imdb.com/Find?select=Characters&for=troy+mcclure&Go.x=18&Go.y=13&Go=Go

Mvh

Tim

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-08-04 20:28

> Ifølge IMDB er Hartman den eneste Troy McClure:(det ville også være
> latterligt at forsøge at finde en ny til rollen).

helt enig - jeg ved så bare ikke om de gør det - men åbenbart ikke endnu

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-09-04 15:39

sniper_Nolight skrev:

> ved nogen om troy mcclure nu udgår af simpsons efter at phil hartmann
> er død?

Ja, han har ikke optrådt siden og kommer næppe til det. Det ville være
en hån mod Simpsons-fan.

> denne stemme er så særpræget at enhver efterligning må kunne høres

Sikkert, men Billy West fra Futurama kunne nok komme ret tæt på. Han
lægger stemme til Zapp Brannigan i Futurama, hvis figur oprindeligt var
tiltænkt Phil Hartman.

--
Mvh. Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-09-04 16:25

> Ja, han har ikke optrådt siden og kommer næppe til det. Det ville være
> en hån mod Simpsons-fan.

enig.

> Sikkert, men Billy West fra Futurama kunne nok komme ret tæt på. Han
> lægger stemme til Zapp Brannigan i Futurama, hvis figur oprindeligt var
> tiltænkt Phil Hartman.

den ville osse sætte lige i skabet med phils stemme, men Billy (som jeg så
ved han hedder nu) gør det godt - jeg læste i øvrigt at Fry er Philip som en
gestus til afdøde phil - tror det var på imdb. Et stort tab og under
forfærdelige omstændigheder. Sørgeligt. Jeg er helt tosset med ham i small
soldiers - han er jo filmnørd i den

Fra : Silver

Dato : 29-08-04 13:24

> Det gør der ikke. Hun koster 847.63 hver gang.

Jep, og det skulle ifølge seriens producenter være hvad et barn koster om
måneden i usa i dollars. Et lille nik til regeringen tilsyneladende :).

Silver.

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-08-04 12:42

MJ23 wrote:
> 1. Bart skriver altid noget forskelligt på tavlen.

næe...
http://www.snpp.com/episodes/7F10.html
http://www.snpp.com/episodes/7F14.html

/jim