have møbler
Fra : Charlotte petersson

Dato : 05-09-04 19:01

hejsa
Jeg har fået nogle havemøbler fra Kvickly, hvad skal de behandles med? Jeg
har noget grundings ollie, er det godt nok?

mange hilsner
Charlotte

Fra : Marco

Dato : 05-09-04 19:33

"Charlotte petersson" <egersundvej@hotmail.com> skrev:

> Jeg har fået nogle havemøbler fra Kvickly, hvad skal de behandles med? Jeg
> har noget grundings ollie, er det godt nok?

Ikke til plastikmøbler :)

Well, en beregnet til formålet træolie er bedre end en decideret
grundingsolie/træbeskyttelse, som i visse tilfælde kan smitte af på tøjet
det første stykke tid.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Omnolog HMH

Dato : 05-09-04 19:48

Fedt at du har købt hos FDB - der er træet altid FSC-mærket, så der ikke er
røget en orangutan med i købet

Fra : marlene

Dato : 05-09-04 20:35

grundingsolie er ikke nok.
den trækker ned i træet men er for mager.
du kan give dem en gang med det, når møblerne har fået lidt vind og vejr.
men giv en beregnet møbelolie oven på, også første gang, når de er nye har
de kun brug for overfladebeskyttelse.