Q: Klinker - hus newbie spørger ;)
Fra : DeBoss

Dato : 30-08-04 18:11

Hejsa.

Jeg er meget tæt på at købe mit første hus (sammen med kæresten), og
naturligvis er man allerede sprængfyldt med ideer *GGG*

Der er et kælderrum, der er velegnet til vaskerum da alle afløb, udluftning
og vand er til stede..
Rummet er dog ikke så kønt, og jeg har derfor en "drøm" om at der skla
lægges fliser/klinker..

Mit spørgsmål er så følgende.
Hvordan vælger man fliser, og hvad skal man især overveje en ekstra gang..
Det må jo natuligvis gerne ligne en million og koster 50kr - så tip omkring
hvor man kan købe ok og billige fliser vil være velkomne..

Er der bestemt gode sider om dette på nettet (hvis det kan lade sig gøre,
vil jeg nemlig også have fliser på badeværelset, der dog ligger på 1. og
derfor kan dette give problemer ;)

Jeg har fundet lidt via Google, men jeg synes hurtigt det bliver lidt for
ensformigt.. De fortæller jo heller ikke hvis man kan n øjes med noget
billigere, eller få det billigere andre steder *GGGG*

Mvh Dennis

Fra : Aksel

Dato : 30-08-04 19:25

> [...]
omkring
> hvor man kan købe ok og billige fliser vil være velkomne..

Jeg har flere gange købt fliser i Bauhaus i Flensborg, de er meget billigere
end i Danmark.
Du kan bestille deres katalog på denne side http://www.bauhaus-ag.de/
Fliseklæber og fuge er også billigere

Hilsen Aksel

Fra : DeBoss

Dato : 31-08-04 00:39

> Jeg har flere gange købt fliser i Bauhaus i Flensborg, de er meget
> [...]

Viel danke für das tip.. ;) (ja de kan vel lidt engelsk)
Har nu hentet et par PDF'r, og kigger ivrigt...

Mvh Dennis

Fra : Jan Achmann

Dato : 30-08-04 22:30

Jeg forstår udmærket, at når man lige har købt sit første hus, så er man
helt vild efter at ændre både dit og dat.
At lægge fliser er nemt....forudsat at underlaget er jævnt, men mit råd
til dig er:

Tag det med ro......lev i dit hus...lad de mange spændende muligheder
komme...og gå....... Begynd med små ting........som finder du let ud af
større projekter senere hen.

Tillykke med ejerskabet.

Jan

Fra : DeBoss

Dato : 31-08-04 00:34

"Jan Achmann" <achmann@city.dk> wrote in message
> [...]
>
> Tag det med ro......lev i dit hus...lad de mange spændende muligheder
> komme...og gå....... Begynd med små ting........som finder du let ud af

Takker.. og tak ;)
Ja - du har sikkert ret.. Men det er jo også svært at vente - Ihvertfald så
længe man ikke kan komme igang, fordi man ikke ejer huset endnu..

Måske iveren falder når man sidder i det *GGG*

Fliser i et kælderrum er jo et simpelt projekt, men vaskerummet skal blot
laves, så selve badeværelset på første kan splittes ad, og laves om..
Til den tid skal jeg nok have et par indlæg dagligt *GGGG*

Mch Dennis

Fra : René & Mette

Dato : 01-09-04 19:06

> Til den tid skal jeg nok have et par indlæg dagligt *GGGG*
>
> Mch Dennis

Så vil jeg lige følge med så

René

Fra : DeBoss

Dato : 01-09-04 22:42

> Så vil jeg lige følge med så
>
> René

Du skal være velkommen til en "kigger" *GGGGGGG*

Mvh Dennis

Fra : René & Mette

Dato : 02-09-04 18:45

> Du skal være velkommen til en "kigger" *GGGGGGG*

hehe...

Jeg fandt engang en side hvor der var en guide til hvordan man lagde klinker
det er ikke en du har fundet?

Fra : Dennis

Dato : 03-09-04 12:27

> Jeg fandt engang en side hvor der var en guide til hvordan man lagde
klinker
> det er ikke en du har fundet?

Hejsa..
Jeg har fundet sådan en et sted jo..
Men det er jeg nu ikke så nervøs for.. Der har jeg rigelig erfaren hjælp..
Det var mere om selve VALGET af fliser.. Der er jo så sindsygt mange..

Kiggede på Bauhaus.. (DK_fliser_og_klinker_36.pdf)
40kr/kvm.. hmm de var flotte... (flise)
Lige ved siden af 200kr/kvm.. (klinke) hmm ikke større eller flottere -
ligner noget til en kælder.
Begge på tilbud..

Hvad faen er forskellen... Jeg ved at tykkelsen har noget at sige, men hvor
meget bør man vælge til hvad...
Og hvad er der ellers at kigge efter.. Noget må der jo være siden priserne
er så forskellige
Det er jo ulogisk at man køber for 40kr/kvm til badeværelse og til kælderen
bruger man så 200kr/kvm på klinker!

Jeg er stadig lidt forvirret hvis du er i tvivl

Mvh Dennis