Fliser på kældergulv - særlige krav??
Fra : Gert Hansen

Dato : 30-08-04 08:38

Hej

Jeg skal have fliser på gulvet i min kælder. Er der særlige krav, som f.eks.
vådrumsbehandling eller lign. før fliserne lægges på gulvet?

Kan man evt. isolere gulvet uden at dette reducerer lofthøjden væsentligt?

Det skal siges at gulvet er beton, der er tørt i kælderen og ikke specielle
krav omkring brugen.

Tak på forhånd

--
Gert Hansen
Så du røgen? Se www.mados.dk

Fra : Martin

Dato : 30-08-04 12:32

> Jeg skal have fliser på gulvet i min kælder. Er der særlige krav, som
f.eks.
> vådrumsbehandling eller lign. før fliserne lægges på gulvet?

Nej.

> Kan man evt. isolere gulvet uden at dette reducerer lofthøjden væsentligt?

Ja - hvis du hugger betonen op - ellers er der ikke noget at gøre!

> Det skal siges at gulvet er beton, der er tørt i kælderen og ikke
specielle
> krav omkring brugen.

Husk at selv om der er lagt klinker vil der stadig være nogen fugt - dvs.
f.eks. papkasser ikke må stå direkte på gulvet, og gulvtæpper med
gummibagside går heller ikke.

/Martin

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 30-08-04 18:53

Gert Hansen skrev:
> Kan man evt. isolere gulvet uden at dette reducerer lofthøjden
> væsentligt?

Ja. Men god isolering fylder. Omvendt er lidt isolering meget meget bedre
end ingen.
Sundolitt laver nogle isoleringsplader helt ned til 10 mm, som du kan lægge
et gulv direkte ovenpå. Du skal bruge Sundolitt S150 eller S250, som vist
normalt ikke er lagervare i byggemarkederne, men kan bestilles hjem. S150 og
S250 er specielt stærke polystyren plader.
www.sundolitt.dk

Jeg overvejede at lægge det under et pergo-gulv, men droppede det.

mvh
Jeppe Seidelin Dam