Uisoleret gilv
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 30-08-04 07:12

Vi bor i et ældre hus, hvor gulvet ikke er isoleret.
Der er ikke plads til at kravle ind under det nuværende guld, men der er
afstand mellem gulv og jorden.

Er der ideer til hvordan det kan gøres og om det kan mærkes?
Mine ideer:
Man kan fjerne det nuværende trægulv og støbe et nyt. Er det dyrt?
Man kan 'puste' noget isolering ind under nuværende gulv. Virker det?
De der bygger halmhuse bruger vist muslingeskaller??

Hvis der er gode ideer hører jeg det gerne.

Tak, Peder

Fra : Vivi West

Dato : 30-08-04 09:15

Jeg bor også i et gammelt hus. Jeg har liget fået støbt nyt gulv. Jeg har
gravet ud lagt 10 cm skærver 250mm (150 +100 mm) flamingo isolering og støbt
ca 10 cm beton.

Jeg har betalt ca 5000 kr for isolering til 24 m2 og så fik jeg færdig
blandet beton og det kostede ca 3000 kr.

Jeg tror og håber at det er det bedste jeg har gjort. Jeg fik i øvrigt lagt
rør til gulvvarme, det glæder jeg mig meget til at få igang.

Jeg har fået oplyst at kravene til nybyggeri, er at man lægger minimum 220mm
isolering i gulvet.

Hilsen Vivi

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 30-08-04 10:16

"Vivi West" <vivi.west@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har betalt ca 5000 kr for isolering til 24 m2 og så fik jeg færdig
> blandet beton og det kostede ca 3000 kr.

Undskyld jeg lige blander min, men er der nogen speciel grund til at i
valgte 250mm istedet for 220mm.

Med hensyn til færdig beton. Laver man da en støbning, eller gøres det af
to gange med
med underbeton og slidlag.

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel

Fra : Mirro

Dato : 30-08-04 13:04

Jeg ville kontakte et firma som fx http://www.isomaster.dk/, høre dem
om hvad det vil koste hvis de skal lave det og hvordan de vil lave det
:)

Så har du en god basis for at gøre op med dig selv om det kan svare
sig at brække gulvet op...

Det kan være de har et produkt der kan blæses ind, således det
eksisterende gulv bliver liggende - er det tilfældet, kan det vise sig
at være den billigste måde istedet for en gør det selv løsning ;)

Fra : MTI

Dato : 31-08-04 02:06

Man kan godt blæse Flaminco-kugler ind under gulvet, men der er en lille
risiko for at gulvet vil rådne, om 20, 30 eller 50 år.
Der er nemlig ingen der ved det, endnu.
Al anden isolering vil være banlyst at blæse ind, da det bliver for kompakt.
Jeg har selv blæst ind under gulve hos kunder, da de mener at det er den
bedste løsning, men så tager de også selv ansvaret for
evt. senere skader.
Hvis du vælger at støbe nyt gulv, skal du slet ikke tænke på "underbeton" og
slidlag, det hele kan støbes på een gang, da det
ikke skal være synligt.

Venlig hilsen
MTI

Klaus-E. Jensen