Skrivebordsprinter vil ikke dannes
Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 10-05-01 22:09

Hej...

Jeg har nu fået min nyerhvervede (brugte) LaserWriter 12/640 sat til i et
ethernet-værk med en hub/router. Det gik rigtig godt og smertefrit, routeren
tildelte printeren en IP-adresse helt automatisk og jeg kunne efter at have
valgt LaserWriter 8 og oprettet en skrivebordsprinter bare skrive ud til
den.

Derefter var jeg inde og "pille" i printeren med Apple Printer Utility,
bl.a. ændrede jeg navnet så den bare hed LaserWriter - det er tanken at en
Windoze-maskine osse skal skrive ud til den, og så ville jeg af med
skråstregen... Desuden satte en jeg fast IP-adresse ind - jeg mente det var
mest hensigtsmæssigt at de dynamiske adresser kun blev brugt til computerne,
igen fordi jeg mener at det er nemmest at få til at fungere på Windoze med
faste adresser.

Nå, så kunne min skrivebordsprinter selvfølgelig ikke komme i kontakt med
printeren. Så jeg smed den ud, og ville oprette en ny. Og alt ser rigtigt
ud, den står et stykke tid og siger "Opretter skrivebordsprinter", men den
gør aller en sgi'!

Jeg har osse prøvet med Skrivebordsprinterværktøj, men det er nøjagtigt det
samme. Hva' fa'en har jeg gjort forkert??

Mvh
Mikael
--
Mikael Kristiansen - leakim@get2net.dk - Ungarnsgade 70, 4.th.; 2300 Kbh. S.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-05-01 01:26

Hej Mikael

Prøv at trække de to skrivebordsprinter udvidelser ud af systemmappen og
genstart computeren for at inaktivere skrivebordsudprintningen helt. Hvis der
nu ligger en ikon med en skrivebordsprinter på dit skrivebord med et kryds
over, så smid den i papirkurven og tøm papirkurven.

Brug derefter et program som FileBuddy til at lokalisere og fjerne den/de
usynlige skrivebordsprinterfiler, der ligger i roden af systemet.

Træk derefter skrivebordsprinter udvidelserne hen over den lukkede systemmappe
og klik OK. Genstart endnu engang, og så skulle der gerne være en frisk
skrivebordsprinter på dit skrivebord.

Husk at printeren skal være tændt, før du genstarter for at være sikker på, at
udvidelserne genkender den.

Håber det hjælper
mvh. Erik Richard

Mikael Kristiansen wrote:

> [...]
>
> Jeg har osse prøvet med Skrivebordsprinterværktøj, men det er nøjagtigt det
> samme. Hva' fa'en har jeg gjort forkert??

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 11-05-01 23:38

Tak Erik, for den detaljerede beskrivelse... efter en lang solrig St.
Bededag udendørs måtte jeg prøve da jeg kom hjem. Det virkede bare ikke!

Jeg synes det er dybt underligt, for når jeg i Vælger vælger LaserWriter8 og
trykker OPRET så kører alt som om alt er i orden...

Jeg slettede den usynlige fil DesktopPrinterDatabase DB i roden samt
LaserWriter8 prefs og mappen Oversatte PDFs fra
Indstillinger:Printerindstillinger. Nu er så også min AcrobatWriter
skrivebordsprinter væk, men den kan muligvis dukke op hvis jeg prøver at
skrive til den.

Det kan da ikke være fordi jeg har givet printeren en statisk istedet for en
dynamisk IP-adresse - der er vel ikke almindeligt at bruge dynamiske
adresser til en printer??

Er der andre gode forslag?

Venligst
Mikael

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 12-05-01 10:40

PROBLEM LØST...

Det virkede først da jeg omdøbte printeren! Jeg omdøbte den som sagt i
første omgang fordi jeg var bange for at have et navn med skråstreg når en
Windows-maskine skulle kunne printe til den i netværk, og kaldte den blot
LaserWriter. Det er tilsyneladende det eneste den IKKE må hedde! Da jeg
kaldte den "Rasmus Klump" virkede alting igen!!!

Venligst
Mikael