Sveskeblomme til afstemning
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-08-04 19:24

Hermed afholdes sidste og afgørende afstemning om min Sveskeblommes (stamme
ca. 25 cm) videre skæbne.

Den har gennem de seneste år været udsat for alt lige fra ingen beskæring,
til normal beskæring, til hård reduktion, ringning, ja hvad har jeg ikke
prøvet. Der har enkelte år været pænt med blomster (dog meget mindre end
normalt for frugttræer), men det er ikke hvert år, der har været over 5
blommer, jeg har delt med hvepsene. Der er Victoria, Rivers, Mirabel,
muligvis andre, lige i nærheden.

Motorsaven er slebet og tanket, hvad skal jeg gøre ved det kære træ?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-08-04 21:19

On Sun, 29 Aug 2004 20:23:46 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>muligvis andre, lige i nærheden.
>
>Motorsaven er slebet og tanket, hvad skal jeg gøre ved det kære træ?

Hvis du ikke får blommer fra træet og ikek har fået det over flere år og
i øvrigt bare er træt af at slås med det, så få det fældet! Jo før jo
bedre.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-08-04 22:07

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev

> Hvis du ikke får blommer fra træet og ikek har fået det over flere år og
> i øvrigt bare er træt af at slås med det, så få det fældet! Jo før jo
> bedre.

Det har jeg ikeg, du har lige smurt brun sæbe på et skråt bræt....

Er det sådan, at netop Sveskeblomme er en drilsk sort?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-08-04 00:06

> Det har jeg ikeg, du har lige smurt brun sæbe på et skråt bræt....

Jamen så nyd da glideturen - og pas på, ikke at få splinter i r....!

Måske er sveskeblommer drilske - jeg aner det ikke.
Men hvis du tager slagsmålet som en udfordring og er parat til at vente
umindelige tider for - måske - en dag at kunne stå med sejrens
palmer/blommer: Behold træet.
Hvis du gerne vil have blommer hvert år: Anskaf dig et andet træ, der er
mere stabilt.

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-08-04 20:16

On Sun, 29 Aug 2004 23:06:46 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev

>Det har jeg ikeg, du har lige smurt brun sæbe på et skråt bræt....

Jeg er nu engang af den mening at hvis noget i haven driller alt for
meget og man efterhånden bliver mere træt at det end man har fornøjelse
af det, så er det bare ud.

>Er det sådan, at netop Sveskeblomme er en drilsk sort?

Aner det ikke. Jeg tror det nu ikke.

http://www.gartneriet.dk