Beskæring af sommerfuglebusk?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 29-08-04 17:10

Nu har jeg været gennem den første omgang oprydning i sommerblomsterne på
altanen. Hvornår er det, jeg skal skære min sommerfuglebusk ned?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-08-04 18:03

> Nu har jeg været gennem den første omgang oprydning i sommerblomsterne på
> altanen. Hvornår er det, jeg skal skære min sommerfuglebusk ned?

Til maj.

Mvh Maria

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-08-04 20:33

Benedikte spurgte:
"Maria Frederiksen" skrev i en meddelelse

> Til maj.

Sidst i marts eller en gang i april har jeg altid hørt.
Jeg vil dog klippe visne blomster af nu.

Ruth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-08-04 21:13

On Sun, 29 Aug 2004 21:32:42 +0200, "Ruth Nielsen"
<cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

>på

>Sidst i marts eller en gang i april har jeg altid hørt.

Ja, jeg plejer også at gøre det i starten af april - inden de når at gro
for meget.

>Jeg vil dog klippe visne blomster af nu.

God ide - de smider uhyggeligt mange frø og pludselig kan man have
sommerfuglebuske over alt.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 29-08-04 21:17

On Sun, 29 Aug 2004 22:13:21 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>God ide - de smider uhyggeligt mange frø og pludselig kan man have
>sommerfuglebuske over alt.

Hvem der dog bare havde...

Venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 29-08-04 22:03

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
meddelelse newse4j0lb4nguffvohtirje9tto2v40n5a8@4ax.com

> Hvem der dog bare havde...

Frøplanterne er der som oftest ikke meget ved. De fleste jeg har set, har
været blege i farven.
"Lån" hellere en kvist fra en smuk busk her i efteråret, og prop den i
jorden. Til næste forår skal den nok skyde.

Ang. beskæring: Da jeg begyndte at have buddleja, sagde man at de skulle
skæres helt ned. Det gør jeg ikke mere - måske også fordi det ikke fryser så
meget mere om vinteren. Jeg lader dem stå med grene på ca. en meter, som de
så skyder fra. Men beskæringen foregår om foråret.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 30-08-04 06:21

On Sun, 29 Aug 2004 23:02:30 +0200, "Poul Erik Jørgensen"
<vox@NNNmail.dk> wrote:

> [...]
>"Lån" hellere en kvist fra en smuk busk her i efteråret, og prop den i
>jorden. Til næste forår skal den nok skyde.

Det har jeg faktisk allerede gjort. Hele tre har jeg stukket i jorden
i drivhuset. For jeg købte først på året nogle frø hos Zimtrade og
såede inde. Men de blev mere eller mindre angrebet at noget svamp og
de sørgelige rester er ikke rigtig kommet.

Venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm