Fjernelse af tapetbort
Fra : lulu

Dato : 27-08-04 07:44

Jeg skal til at fjerne en tapetbort på en malet murstensvæg, hvordan gør jeg
det nemmest??

Tina

Fra : Jan Holm

Dato : 27-08-04 09:22

lulu wrote:
> Jeg skal til at fjerne en tapetbort på en malet murstensvæg, hvordan
> gør jeg det nemmest??
> Tina

Hej Tina

Man kan købe noget der hedder tapet fjerner. Men det koster svh. 70 kr
for en lille bitte flaske. Jeg brugte en sådan flaske og det fungerede
udemærket
men jeg blev ikke færdig. Istedet lavede jeg en fed sulfo blanding, det
fungerede
nøjagtig ligesågodt. Kør det på med malerrulle, pensel eller klud - lad det
sidde
10 minutter og så kan tapeten ganske let skrabes af. Jeg fjernede dog tapet

gips - men mon ikke det også vil virke på mursten.

Mvh
Jan Holm

Fra : Mikkel Andersen

Dato : 30-08-04 10:15

"lulu" <fd@podt6.tele.dk> wrote in message
> Jeg skal til at fjerne en tapetbort på en malet murstensvæg, hvordan gør
jeg
> det nemmest??

Afhængig af hvor godt borten sidder fast, kan du også leje en tapetafdamper
hos din nærmeste malerforretning. Her i Aalborg koster det 50 kr/døgn at
leje den.

Mvh.
Mikkel